/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Netværk via Modem-forbindelse
Fra : etrier
Vist : 783 gange
50 point
Dato : 20-06-01 07:59

Jeg bruger Win 98, starter tit IE (5.5) og det irriterer mig at skulle afbryde den dialogboks som kommer frem, når jeg bare lige skal checke en HTML side på min computer, jeg kan slå det fra i IE, og så selv starte internet forbindelsen mauelt, men hvordan, hvis jeg vil bruge den dialogboks som IE selv kan starte automatisk?

Jeg er helt med på hvordan jeg starter de individuelle netværks forbindelser, som ligger i Netværk vis Modem, men hvordan starter jeg dialogboksen _Netværk via modem-forbindelse_, er der et program ikon et eller andet sted, jeg har ledt, men har ikke kunne finde noget.

Med venlig hilsen Erik

Kommentar
Fra : GSMUnlockDK

Dato : 20-06-01 09:01

Du kan sætte computeren til at køre igennem et LAN-netværk så spørger det ikke om du vil skabe forbindelse mere.... og du kan sagtens komme på nettet hvis du ringer op via. et normalt modem.

/bm

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 20-06-01 14:35

Hej Luctatic

>Du kunne gå ind i internet indstillinger, vælge forbindelse og så sige at windows ALDRIG skal ringe en forbindelse op.

Den er jeg helt med på.

>Dernæst kune du så smide en kopi af netværk-via-modem-forbindelsen ud på skrivebordet eller (som jeg har det) ned i quickmenuen nede ved START.

Det forstår jeg ikke, netværk-via-modem-forbindelsen, hvordan starter jeg den dialogbox mauelt? Hvor ligger det program?

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 20-06-01 14:43

du skal bare kopiere forbindelsen (som ligger i mappen netværk via modem) ud på skrivebordet som en genvej. Så åbner den forbindelsen når du åbner genvejen.

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 20-06-01 19:04

>jeg skrev
>Jeg er helt med på hvordan jeg starter de individuelle netværks forbindelser, som ligger i Netværk vis Modem, men hvordan starter jeg dialogboksen _Netværk via modem-forbindelse_, er der et program ikon et eller andet sted, jeg har ledt, men har ikke kunne finde noget.

Sådan ca. i bunden når jeg starter Stifiner, er mappen Netværk via modem, i den mappe har jeg 4 forskellige opkoblinger til Internettet, jeg netop startede mit spørgsmål med fortælle, at det ikke var her problemet var.

>Luctatic
>du skal bare kopiere forbindelsen (som ligger i mappen netværk via modem) ud på skrivebordet som en genvej. Så åbner den forbindelsen når du åbner genvejen.

Men det er ikke det mit spørgsmål går på, men hvordan starter jeg mauelt den dialogboks som Outlook og IE åbner automatisk, hvis altså ikke det er slået fra, sådan som du svarede først. En dialogboks hvor jeg f.eks. kan vælge hvilken af mine 4 forskellige opkoblinger jeg ønsker at starte. Når både Outlook, IE og såmænd også Netscape kan finde ud af at starte den dialogboks, ja, så må der være et program et eller andet sted, og det er det program jeg ikke kan finde.

Men det er slet ikke sikkert at du er med på hvad det er for en dialogboks jeg taler om, hvis du mauelt starter opkaldsforbindelserne, så prøv at slå det der: "ring ALDRIG til en forbindelse" fra og så start IE, så får du den frem på skærmen, her kan man så vælge hvis man har flere forbindelser.

Jeg håber at jeg nu har forklaret mig tilstækkeligt tydeligt og jeg beklager ikke at have været i stand til det i det foregående.

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-01 23:43

Ah, jamen så kan du gøre det nemmere for dig selv - du kan lave en genvej til den mappe hvor netværk via modem er i - og sende den til skrivebordet. Så kan du åbne den og åbne forbindelsen, ikke meget mere upraktisk end at åbne et program der gør det samme.

Jeg ved ikke om man kan få et program til at gøre det, men hvis du med et enkelt museklik kan komme ind til dine modem-opkald inde i netværk via modem (jeg vil foreslå at lægge genvejen ned i din quickmenu, så kan du få fat på den sindsygt hurtigt) og så derinde vælge opkald.

Hvis du er træt af at den spørger efter brugernavn og password hver gang den ringer op, kan du i ADVANCED (hedder den vist på min) vælge indstillinger og vælge at den ikke skal spørge efter det hver gang du ringer op.

Pu ha, sikken en smøre - nu vil jeg sq gå tilbage og læse database teori. :((((

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 21-06-01 04:10

Mappen "netværk via modem" er en system mappe, så det fungerer ikke helt efter hensigten med en genvej til den, men da jeg er til tastatur genveje, har jeg lavet 3 genveje til de opkoblinger jeg bruger mest, og starter så min vej ud til Internetet på denne måde. Mit problem er løst, selv om jeg stadig ikke ved hvordan IE starten denne dialogboks.

Godkendelse af svar
Fra : etrier

Dato : 21-06-01 04:13

Tak for svaret Luctatic.

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 21-06-01 08:57

Jamen det var da så lidt - I'm here to help.