/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Lys på hygiejnekursus
Fra : Soran
Vist : 822 gange
150 point
Dato : 23-12-04 22:54

På nogle hygiejnekurser har de noget særligt farvet lys, hvor man først skal vaske hænderne, og så skal man ind i lyset og kan se hvor man måske ikke har vasket dem ordentligt... Men hvad slags lys er det man kan se bakterier i???

//Søren

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-12-04 22:56

Ultraviolet

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 28-12-04 21:02

Hmm... Jeg har ikke hørt om at bakterier skulle kunne ses i det Det er vel også det de bruger til at se stempler med på diskoteker, og jeg har aldrig lagt mærke til, at man kan se om dem, der har været på toilet har vasket fingrene ordentligt bagefter

Så må det vel være noget specielt sæbe eller noget? Der skal en lidt bedre og udførlig forklaring til for at få de her point

//Søren

P.s.: Smider lige lidt ekstra point i af samme grund...

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-12-04 22:06

Jeg har også været på hygiejnekursus - men har aldrig set det lys du snakker om, bakterier kan man normalt ikke se med det blotte øje. Jeg fatter ikke det der med lyset, prøv lige at forklare det, har du selv gået på et hygiejnekursus, eller er det en du kender der har bildt dig det ind?
.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 23-01-05 23:44

He he... En anden der har spurgt mig hvad det kunne være... Men kan ikke umiddelbart se nogen grund til at de skulle prøve at bilde mig det ind