/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
exe fil i outlook express
Fra : jrkok
Vist : 511 gange
200 point
Dato : 21-12-04 17:52

Jeg kører xp med sp2 og kan ikke få 'lov' til at sende en vedhæftet exe fil, da den betragtes som usikker. Kan ikke finde ud af hvor i sikkerhedsopsætning der skal fjernes eller sættes flueben!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 21-12-04 17:58

du kan vel bare sætte mail-beskyttelses funktionen fra når du sender den! eller bare slå anti-virus programmet fra.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-04 18:01

Hejsa

Gå op i fanen funktioner-vælg indstillinger-vælg fanen sikkerhed
Her går du ned og fjerne fluebenet-ved-tillad ikke at vedhæftede filer der muligvis kan indeholde en virus gemmes eller åbnes

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-12-04 18:08

Husk at sætte flueben ved igen, efter du har sendt den vedhæftede.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 21-12-04 18:43

Nu bruger jeg ikke express-versionen, men Outlook 2002, men mon ikke de er nogenlunde ens på dette punkt.

Det er Outlook der forsøger at beskytte dig mod eksekuterbare filer ved at forhindre at man kan sende og modtage filer med f. eks. extension .EXE. Det er ikke ret avanceret, for Outlook scanner kun selve fil- extension og ikke indholdet i filen.
Det løses ret enkelt ved at du omdøber filen Program.exe til en f. eks: Program.TXT eller Program.DOC og vedhæfter og skriver til modtageren at filen skal gemmes under navnet Program.exe

Såre simpelt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-04 19:40

Hallo
Det nemmeste er at du først retter extension (de 3 bogstaver 'exe' efter kommaet i filen)til f.eks. 'TXT'. Så vedhæfter du filen og sender den på normal vis. Samtidig skriver du så i mailen til modtager at han/hun skal huske at rette 'txt' til 'exe', før filen startes. det er s.. da nemt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-12-04 20:10

Din vedhæftede fil ser evt. sådan ud:
julehilsen.exe
den skal laves om så den ser sådan ud:
julehilsen.txt
h-klik på filen>omdøb til julehilsen.txt

send filen og modtageren får denne besked.
gem min julehilsen.txt på skrivebordet
h-klik på filen>omdøb til julehilsen.exe
(din firewall/virusscanner vil nok brokke sig lidt)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-04 20:20

Hejsa

Jeg har ingen proplemer med at sende exe filer i min outlook express
så jeg forstår ikke alt den snakken om at en exe fil skal omdøbes.

HVORFOR ?

Jeg tror nærmere det er ens sikkerhedsindstillinger der står forkert.

Så jrkok Prøv lige at sætte dine indstillinger til standard
gå op i fanen funktioner-vælg internetinstillinger-vælg fanen sikkerhed-og gå ned og klik på standardniveu

Brian

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 21-12-04 23:44

Hej alle
Det blev omdøbningen, som løb med sejren. Selvom flueben ved vedhæftede filer i sikkerhedsindstilling var fjernet kunne jeg ikke sende flash. exe filen, men ved at omdøbe kunne jeg sende med antivirus tilsluttet. Der må da være et sted, hvor jeg selv, og ikke sp2, bestemmer!?

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 22-12-04 00:05

Hej Briani

Det er rigtigt at man godt kan sende en exe fil fra Outlook, men man kan altså ikke modtage en sådan.

Det er har ikke noget med SP2 at gøre, men er en indbygget funktion i Outlook og kan ikke slås fra. Jeg mener at det blev indført fra og med Outlook 2002 versionen.

Hvis du er i tvivl Briani, så pprøv lige at sende en exe fil til dig selv.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 22-12-04 00:05

Hej Briani

Det er rigtigt at man godt kan sende en exe fil fra Outlook, men man kan altså ikke modtage en sådan.

Det er har ikke noget med SP2 at gøre, men er en indbygget funktion i Outlook og kan ikke slås fra. Jeg mener at det blev indført fra og med Outlook 2002 versionen.

Hvis du er i tvivl Briani, så prøv lige at sende en exe fil til dig selv.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 22-12-04 00:16

Til jrkok

Hvis du ikke ved det kan du let selv lave dig en lille uskyldig test fil.
Åbn en DOS prompt og skriv EDIT.
Du kan så vælge et pa tilfældige tasteslag og gå op i filer og vælg gem som f.eks TEST.EXE og gem den på skrive bordet.
Send filen til dig selv og se hvad der sker. omdøb filen til TEST.DOC og den vil så gå fint igennem.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 00:20

Hejsa Jorgen_ros

Nu er det jo outlook express der er tale om

Og her kan man netop gøre som jeg skrev i min kommentar kl 18.01

Mvh
Brian -))

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 22-12-04 00:43

Du skal nok have ret Brian, når du siger det.
Men det ændrer ikke på det,at filen bliver blokeret ved modtageren hvis denne bruger Outlook, som ret så mange gør.

Slut herfra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-12-04 07:08

jrkok! Når du nu har valgt at annerkende et svar, vil alle hvist sætte pris på at du accepterer et svar enten fra undertegnede eller emesen, og dermed lukker spørgsmålet, da vi er de 2 der har foreslået løsningen med at omdøbe filen.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 22-12-04 18:59

Kære Brassovitski
Ikke for noget, men jeg kom en time før dig, men tag du bare imod points, jeg er ganske ligeglad og har ikke noget at bruge dem til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-12-04 21:37

Hej Jorgen_ros Uanset om du har brug for pointene eller ej, er det dig der skal have dem. Jeg opfodrede bare jrkok til at få lukket spørgsmåler når han nu selv melder ud at han har valgt en løsning. Iøvrigt var dit svar ikke sat ind på tråden, da jeg skrev mit svar, mystisk måske, men somme tider sker der mærkelige ting på kandu. Men jeg synes stadig jrkok skal acceptere dit svar og så få lukket spørgsmåler.