/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Cola nød
Fra : geu
Vist : 1296 gange
50 point
Dato : 20-12-04 23:34

Hvad gør man ved sin Cola nød??? Noget bestemt man skal gøre når den skal plantes???

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-12-04 23:43

.. nej ikke noget specielt, men sørg for at den har de obtimale vækstbetingelser:
Jordens beskaffenhed, temperatur, lys og dine "grønne" fingre.
Vi har nu én som er ca. 20 år .. og den er ved at vokse ovenud af huset.
/PG

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-12-04 23:46

Held og lykke med planten/træet

Her er noget og betingelserne for en god vækst.
http://www.tradewindsfruit.com/cola_nut.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 23:54

Hmmmm.....

1.) http://www.desert-tropicals.com/Plants/Sterculiaceae/Cola_acuminata.html
2.) http://www.crescentbloom.com/Plants/Specimen/CO/Cola%20acuminata.htm

Jeg vil tro den skal spires i potte; i god fugtig pottemuld og masser af lys og rimelig høj temperatur (Den kommer jo fra Afrika og er ellers i familie med kakao)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-12-04 23:59

> Molo
"Jeg vil tro" = religion. Det er ikke nok. "Jeg ved at .." = viden !
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-04 00:13

Jeg vil mene....

...bedre nu ?

</MOLONØD>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-12-04 00:23

Hej Molo
Benytter lige denne tråd til at takke for "samarbejdet" i 2004. Jeg "stikker" til Sverige "li' om lidt" .. skiferie og Kandu fri i nogle dage !
Glædelig Jul og Godt Nytår !
/PG

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-12-04 21:31

Ja det er fint nok.. Men er det bare en pose muldjord fra den lokale jordpusher?? Eller skal det være blavndet med sand elelr noget den slags.

Annuller spørgsmålet
Fra : geu

Dato : 06-01-06 17:15

Jeg annullere pga. manglende svar