/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IEXPLORE.exe har genereret fejl
Fra : kiwier
Vist : 261 gange
100 point
Dato : 13-12-04 17:13

Hej :)

Jeg har et problem med min computer som køre med windows 2000

Hver gang jeg prøver at åbne mit internet får jeg en meddelese der hedder "iexplore.exe har genereret fejl og lukkes af windows. Programmet skal genstartes" - Der oprettes en fejllog.

Dette gør at jeg overhovedet ikke kan komme på nettet på den. Siden lukker bare ned når man prøver at åbne den. Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-12-04 17:18

Hejsa

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber
Vælg fanen avanceret
Gå ned hvor der står start og genoprettelse
Og klik på fejlrapportering
Så går du ind og deaktiver fejlrapportering og klikker på ok.

Så kommer den der fejlmelding aldrig mere
I starten poppede den der fejlskildt også op hos mig hele tiden,men jeg brugte overstående måde
Og siden er den ikke kommet
Om min pc kører perfekt

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 17:20

jamen det virker jo kun i windowsXP..

Jeg mangler et svar til windows 2000 :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-12-04 17:22

Hejsa igen

Der er ingen grund til at stille spørgsmålet to steder

skynd dig at gå ind og slette det andet,så spare du de 100 point

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-12-04 17:24

Hejsa igen

Okay jeg troede egenlig også at denne mulighed fandtes i 2000
så jeg beklager

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 17:27

Tak : D skal jeg nok gøre ! men vil bare så gerne have svar på mit spg. for kan ikke komme på nettet ellers :/

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 17:33

klik på IE og når siden kommer frem oppe t/venstre -filer-fjern flue i arb offline

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 17:56

Forstår ikke helt hvad du mener.. men har prøvet det med ikke at arbejde offline, og det virker desværre heller ikke :/

men idet jeg køre med windows 2000 kan jeg desværre ikke bruge rådene fra XP :/

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 18:08

Nå,men fluebenet skal under alle omstændigheder være væk!!Det må jo så være i din forb.Du skriver den ikke vil på nettet!Hvad har du lavet før den begyndte på "ikke at ville på nettet" Hvilken udbyder?Har du været i enh håndtering og tjekke gule trekanter?Den har vel på et tidspunkt været koblet op til nettet

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 18:24

Ja, den er koblet til nettet, og arbejder ikke offline, men grunden til at den ikke vil på nettet mere er jo den meddelelse jeg får "iexplore.exe har genereret fejl og lukkes af windows. Programmet skal genstartes"
Mit net virkede jo perfekt før den kom. Kan ikke engang åbne en internetside, for lige når man åbner kommer den der medeelse og lukker siden.

Og har forresten stofanet. (:

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 18:36

Den meddelelse er ikke grunden til at du ikke kan komme på nettet,det er en meddelelse om at der er noget galt,du skal have indkredset probl,start med at se eftr gule trekanter i enhåndshåntering,hvis netkortet er slået fra.Dernest dine indstillinger i internetforb.Og så et tosset spgm ,har du ringet til stofa support,at det ikke er forb derfra,det er galt med

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 19:02

jamen har forbindelse til nettet, kan jeg jo se ved mine netværksforbindelser, så er det er jo den der fejl der kommer op der er skyld i at jeg ikke kan komme på nettet, er jo også derfor det er en "iexplore fejl"
:)

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 13-12-04 19:08

Hvis Iexplore genererer en feil er der vel bare at afinstallere og geninstallere den,

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 19:15

Jamen ved ikke hvordan man afinstallere Iexplore :( skal man ikke også kunne være på nettet for at installere det ?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 13-12-04 19:23

Du må inn på Control Panel og så på Add or Remove Programs, og så på Add/Remove Windows Components

Der finder iexplore og Afinstalerer den, og bagefter når du har restartet sætter du instillasjons cden i og geninstallerer den

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 19:29

Hvis du bliver ved med at stille spg ved de forsøg på løsninger der bliver foreslået,så kommer vi ikke videre.Har du været i enh håndtering-har du kontrolleret dine indstill i netværkforbindelser-forkert prik eller flue prøv at gøre det om-afinstall netforb. Du kan jo ikke fikse noget ved at sige at det og det virker ,for gjorde det det,så var du på nettet

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 19:30

holniels
Han kan desverre slet ikke komme på nettet ,den lukker ned

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 19:33

kiwier
Hvad lavede du på PCén før den startede på ikke at ville på nettet

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 13-12-04 19:34

jamen sidder på en anden com nu her.. men har tjekket det hele ! og det står alt sammen som det skal..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 13-12-04 19:38

olepost,hvis han har instillasjons cden til 2000,så bruker han jo den,afinstallere or geninstallere windows Componenter,enkelt og greit vel,han kan jo i sakens natur ikke gå på nettet når han har afinstallert iexplore

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-12-04 19:42

Hejsa igen

Prøv lige dette først

Fejl i systemfiler kan rettes med SFC fra Kommandoprompt.
Du skal bruge din Windows XP/2000 CD, sæt den i drevet og luk menuen når den kommer frem. Gå til Kør og tast cmd, når du er i kommandoprompten taster du sfc /scannow. Bemærk mellemrum mellem sfc og skråstregen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 19:46

Briani - er det mon en af dem her:
Windows 2000
start og genoprettelse
[v] skriv hændelse til
[v] sendadvarsel til administrator
[v] genstart automatisk

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 13-12-04 22:06

Tror du ikke du skulle styre 1 spgm af gangen,det mindste du kunne var da at sige"jeg prøver noget andet" og så lad være med at give det indtryk at du sidder foran PCén,folk bliver forvirrede over at du svarer at alt er iorden

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-12-04 15:16

Kunne du ikke lukke dine 2 spgm