/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan mailer man direkte til et medlem~
Fra : Brassovitski
Vist : 394 gange
5 point
Dato : 28-11-04 21:13

Hej
Simpelt spørgsmål. Hvordan skriver man direkte til et medlem (chatter med et medlem) tilkendegiver ens mening om et medlems "optræden" på Kandu??
Jeg synes det er lidt tåbeligt at spørgsmål ofte bruges til at 2 medlemmer skriver frem og tilbage om hinandens adfærd under et stillet spørgsmål, og alle os andre som følger spørgsmålet, får mail hver gang.
Det var bare det jeg gerne ville af med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 21:16

Det kan du ikke med mindre den pågældende har sat email adresse på under profil.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 21:18

Kategorien Smalltalk er efter sigende oprettet med henblik på at kunne bruges til meningsudvekslinger på godt og ondt så du kunne måske henvise de pågældende til at oprette et 1 point spørgsmål der eller selv gøre det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-04 21:27

BjarneD

Selvom man gør det, altså opretter et 1 point's spørgsmål fra én person til en anden navngiven person, kan man være sikker på at enkelte andre ALTID finder den og begynder at kommentere. Så det er ikke nogen løsning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 21:36

Selvfølgelig er det en løsning hvis bare de forskellige vil diskutere sobert.

Brassovitski, når og hvis Kandu får opdateret sit system har man bebudet, at en af de nye ting ville være at man kan lukke bestemte profiler ude fra sit spørgsmål så nogen der kommenterer underlødigt bliver blokeret og en anden nyskabelse skulle være, at man vil udnævne nogle brugere til hjælpeadministratorer så de kan være behjælpelige med, at fjerne brugere der ikke kan begå sig. Spændende tiltag, hvis anvendelig hed selvfølgelig kan diskuteres.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-04 21:38

Du kan kun skrive direkte til en anden bruger, hvis du kender den private e-mail adresse til den pågældende.
Alt, hvad der bliver skrevet her på kandu, kan alle brugere læse.
Hvis du ikke ønsker at få mails om et bestemt spørgsmål, kan du lade være med at deltage.
Hvis du har deltaget, kan du nederst på siden "slå fluebenet" fra, så får du ikke flere mails fra kandu.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-11-04 21:54

Til ans
Jo jeg er udmærket klar over at man kan fjerne fluebenet, hvis man ikke ønsker at følge med i et spørgsmål. Men det sker desværre også at et interessant spørgsmål som man gerne vil følge bruges til "SmallTalk". Lidt mere diciplin kunne godt bruges her på Kandu.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 15 point
Dato : 28-11-04 22:25

Brassovitski

Hvis du kunne ændre på disciplinen brugerne imellem så ville du ikke
være bare ikke lidt dygtig, men meget dygtig.

Jeg tror ikke, at du skal sætte forventningerne for højt.

Du kan kun få fat i de andre brugere, hvis du kender deres mail- adresse.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-11-04 22:25

Brassovitski - bed om vedkommendes e-mail. Så kan han sætte den ind i sin profil pg fjerne den igen, når du har læst den.
Desværre er der nogen medlemmer af Kandu, der har fået uønsket post, så jeg tror, at det er den eneste måde at gøre det på, medmindre man selvfølgelig opretter en mail-adresse kun til brug for Kandu.

Og forbered dig på, at du får en forkortelse af dit navn, hvis du bliver ved med at skrive, det er da ikke til at stave

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-04 22:41

Hej Brasso

Ripley har ret!

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-11-04 23:49

Haløj
Tak for tilkendegivelserne. Nu har dettte spørgsmål jo lige netop udviklet sig til smalltalk, (det var nok også meningen). Det var da godt at det ikke var et 10.000 Kr. spørgsmål. Tak.
Iøvrigt er Brassovitski ikke så svært at stave til når det ligger på en funktionstast !Hi! Hi! Men kald mig bare Brasso (Det er der for øvrigt mange der kalder sig andre steder har jeg lagt mærke til).
Nu må jeg hellere lukke denne tråd. Jeg er glad for alle ideerne/tilkendegivelserne, og da pointene jo skal fordeles og ans er blandt top 10 brugeren og dermed er meget aktiv på sitet får han pointene.
Ideen med at oprette en mail specielt til kandu brug har jeg allerede udnyttet, og det er faktisk smart nok, når man så begynder at få spam og andet kan man bare lukke den. HOV! Det var måske et tip

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-11-04 23:54

Du går lige et tip - Ans er så absolut en hun - derfor de gode svar Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-04 23:59

Hej Brasso

Hvis ikke du var klar over det: Brasso er et kendt og meget anvendt slibemiddel, der er specielt anvendeligt på messing, bronce og andre mørke metaller. Der findes et tilsvarende der hedder Silvo til de lysere metaller.

Men at have et nick, der antyder at man kan rense op, er da ikke "å sæj ski te", som vi siger i Jylland.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-04 00:29

Brassovitski

Jeg er da glad for at få dine point.

Meeeeeeeeeen at du kalder mig for en "han" er jeg meeeeeeeeeget utilfreds med.
Om jeg ligger på top 10 er jeg ikke klar over, men at blive kaldt for en han er næsten utilgiveligt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-11-04 07:38

Hej arne.jakobsen Mojn synnejye, a æ osse sel jen a dem nei sy fra, a æ fra Over jerstal ve Vojens. Å vi æ goe te å ryt op vos der nei fra. Mojn do, ha et godt! Å brasso de orginale altso æ it o kims a, det æ godt te manne ting.
Undskyld til dig "ans", hvis jeg har kaldt dig ved forkert "Køn", men da jeg ikke har set dit pæne ansigt, din smækre k..., er det jo svært ud fra dit "nick" her på kandu. Men nok en gang undskyld jeg har lige været forbi din profil. Og du er faktisk nummer 6 på Top 10, hvis du lige kigger nederst i menuen til venstre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-04 11:25

Brassovitski

Det er så ok

At jeg var på top 10 i denne kategori, havde jeg ikke lagt mærke til.