/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Geninstallere
Fra : lexusmerlot
Vist : 390 gange
25 point
Dato : 28-11-04 16:53

Hvordan geninstallerer jeg IE?
Det skal nævnes at jeg synes det virker umuligt når SP2 er installeret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-04 16:59

Du geninstallerer/reparerer Windows XP.

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-11-04 18:04

eller finder IE updaten på microsoft.com og installerer den

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 28-11-04 18:58

Problemet er at du ikke kan installerer en ny IE6 med samme versionnummer som den gamle. Derfor skal du ind i registreringsdatabase, og "narre" system til at tro at IE6 ikke er installeret.

Klik på start -> kør -> skriv regedit

I venstre side at skærmbilledet finder du mappen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

I højre side af skærmbilledet checker du at der i første line står internet explorer 6, herefter går du ned til nøglen "isinstalled", højreklikker på denne og vælger redigere. Skift value (værdi) fra 1 til 0.

Genstart computeren og svar evt. ja til at du gerne vil rydte op i internet exploreres indstillinger.

Nu kan du hente og installerer IE igen

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 28-11-04 22:02

Acronym.
Di tforslag har jeg afprøvet tidligere i dag, men får bare meddelelsen at på grund af en nyere version af IE som er fundet på computeren, kan jeg ikke installere igen.
Jeg har nogle probelemer med min IE 6.0.9.200 XPSP2 efter at have haft FIREFOX installeret!