/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot fra CD eller HD?
Fra : brodal007
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 24-11-04 20:48

hej, jeg har lige købt den nye medion computer i Aldi, er egentlig meget glad for den, men synes der er noget der er irriterende, for hver gang jeg starter den op, spørger den om jeg vil boote fra harddisk eller cd.
hvad skal jeg gøre så den ikke spørger om det?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-04 20:54

TJah! Prøv at ændre bootrækkefølgen i BIOS, så HD står som første boot.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-04 21:03

Hvis der er floppy ville jeg sætte Floppy som first boot, harddisk som second og CD som third!

Hvis man så skal bruge en CD som boot cd er det jo bare at gå ind og ændre det, så CD kommer først!

Du skal sandsynligvis bruge Del tasten for at komme ind i din bios!

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-11-04 21:08

Hej.
Check om du har en Bootable CD-rom i dit CD-drev!
I så fald vil computeren nemlig spørger om dette hver gang den starter!
*Hvis den ellers er sat til at boote fra CD-rom!*

[Calle]

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-11-04 21:08

Hej.
Check om du har en Bootable CD-rom i dit CD-drev!
I så fald vil computeren nemlig spørger om dette hver gang den starter!
*Hvis den ellers er sat til at boote fra CD-rom!*

[Calle]

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 21:09

Den gør det da kun et lille øjeblik ikke. Og den forlanger "tryk på en tast"
og forventer en CD.
Det er for at du nemmere kan rekonstruere hele din HD med recovery CD

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-11-04 21:55

Emesen: det kommer an på Bootdisken!
Det kan også fremkomme en mini bootmenu hvor du kan vælge at boote fra CD-rom eller HD.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 22:16

Ok den kente jeg ikke.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-11-04 19:07

Hej brodal007
Hvad bliver det til har du prøvet noget af det foreslåede? Sæt bootrækkefølgen til HD først (alt andet er noller), og hvis du kan så disable både floppy(kan også hedde removable), og CD-ROM. Du kan altid vælge en anden rækkefølge når du får brug for det. Det skal lige bemærkes at ikke alle BIOS versioner har muligheden for at vælge disable.

Kommentar
Fra : brodal007

Dato : 26-11-04 10:28

den fandt ud af det helt selv

Godkendelse af svar
Fra : brodal007

Dato : 26-11-04 10:29

Tak for svaret allesammen