/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
FIREFOX - en masse spørgsmål.
Fra : caligari
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 18-11-04 21:14

Funger den? Og er den god?

Kan den erstatte IE i ALLE henseender? (Webbank, forskellige mailkontoer etc.)?

Er der nogen ulemper?

Kan jeg afinstallere IE HELT og ALDELES?

Lasse

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 18-11-04 21:22

For mig fungerer den rigtigt godt (bruger den lige nu).
Den loader siderne hurtigere end IE, og påstås at være mere sikker.

Jeg har et stort problem med den, der gør at jeg ikke kan afinstallere IE (desværre).
Jeg har indtil nu fundet 2 websider, der ikke er fuldt kompatible med browseren (begge danske), hvoraf en desværre er min webbank (Danske Bank).

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 18-11-04 21:26

JA det anede mig nok at det ikke var perfekt!

Ellers nogen der har gode/dårlige erfaringer?

Jeg bruger OPERA (og IE) nu, er der nogen der kan sammenligne med OPERA?

L

Accepteret svar
Fra : invincible

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-04 21:28
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-11-04 21:31

Mozilla er skam perfekt - du kan bare bruge Nordea i stedet for - PC bank kan sagtens køre via Mozilla....

Danske Bank VIL ikke understøtte Mozilla....de påstår at det er noget med sikkerheden - men Nordea tør da godt

Ellers absolut kun gode erfaringer med Mozilla herfra (støder meget meget sjældent ind i sider som ikke kan læses af mozilla)

mvh berpox

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-11-04 23:18

åh ja, jeg har osse både mozilla og firefox, bruger firefox for tiden, og hvis der er problmer bruger jeg IE.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-11-04 23:42

For f..... berpox, man skifter da ikke bank for at kunne bruge en browser der ikke er testet tilstrækkeligt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-11-04 01:36

Bjarne dog ... det kunne jeg da heller ikke mene med fuldt alvor

Jeg har både danske bank's og nordea's netbankløsninger - og det er da "irriterende" at man ikke kan bruge en hvilkensomhelst browser på alle websider.

Jeg har været i kontakt med danske bank - og det var den med sikkerheden jeg fik som "undskyldning" dér...

mvh berpox

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 19-11-04 08:30

Du kan evt. skrive til Danske Bank... og forklare dem dit problem.... på et eller andet tidspunkt vil de jo blive nød til at lave den så Firefox virker...

Bruger selv Firefox sammen med Nordea.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-11-04 14:02

Hejsa
l
hvad har Danske bank og Microsoft tilfældes ?
de er bege så store at de (mener de) ikke behøver lytte til de små........"GGGGGGG"
mvh fox
p/s Happy Mozilllz'ing (firefoxing)
Den er faktisk rimelig god og hurtig.....

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 19-11-04 15:38

Hej alle, tak for svarene og links'ne fra invincible.

Jeg tror jeg må prøve firefox - men slipper nok ikke for IE (bruger AL-netbank - nogen der har erfaringer her?)

vh Lasse

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 20-11-04 13:22

Jeg skrev til Danske Bank vedr. problemer med netbanken, og fik dette svar:

"For at sikre den bedst mulige tilgængelighed for flest mulige brugere, arbejder vi på at vore netbanker kan anvendes på de mest anvendte styresystemer og browsere.
Ændringerne i netbankerne bliver indarbejdet løbende. Vi vil derfor opfordre dig til at følge med i forudsætningerne til netbankerne, specielt i den kommende uge."

Kommentar
Fra : gigga

Dato : 23-11-04 16:57

Hvorfor al den snak, når man bare kan bruge "Avant"-browseren, der indtil nu har understøttet alt, hvad jeg har bedt den om og betydelig hurtigere end Firefox for ikke atsnakke om IE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-04 18:03

Avant kører på IE da den er en plugin tiil denne (tro flytter bjerge) og så ødelægger den visse oprindelige funktioner så nogle features på min FrontPage ikke virker.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-11-04 18:26

nemlig rigtig....

Kommentar
Fra : Latze

Dato : 10-12-04 18:31

Super !

Godkendelse af svar
Fra : caligari

Dato : 19-02-06 14:30

Tak for svaret invincible.