/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ASCII-format?
Fra : December
Vist : 1013 gange
100 point
Dato : 16-11-04 20:27

Hmm, hva´søren betyder det, når jeg tilføjer en ny person til min mail adresse bog, og jeg så får en besked hvor der står at adressen skal skrives i ASCII-format?

Kan det have noget med at sol.dk er blevet opkøbt af eniro? Adressen er xxxxx@sol.dk

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 17-11-04 00:37

Brug ingen store bogstaver, måske.
Ascii er a til z og 0-9

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-11-04 10:14

Hvilken adressebog bruger du. Det er programmet der fejler i sine indstillinger. Er programmet opdateret? Kig under "Funktioner" - "Indstillinger" om der skulle være angivet et eller andet om sprog eller ASCII.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-04 10:27

xxxxx@sol.dk er da ASCII format

http://www.jimprice.com/jim-asc.htm

...så der er nok blot en 'reminder' ? Der er visse tegn der ikke kan bruges i e-mail adresser ! æøå f.eks.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-11-04 11:12

æøå og en mase andre er speceiale/udvidede ascii tegn
Listen over tegn er ok, sol's brug af ordet ASCII er forkert,
da der er mange ascii tegen der ikke kan bruges.
der kan bruges a-z (store og små) , der kan bruges tallene 1-9, en understregning _ og et minus - er også ok.
Anførselstegn " ' mellemrum og§½£$....dur ikke.
Sol mener vel at de vil udelukke oprettelsen med visse tegen i emailen.
Da jeg selv har domæne, og er min egen postmester kan jeg selv bestemme og
her er et eks. med punktum. som sol nok ikke hopper på at oprette(men de kan modtage den):
mangedelt mail konto.

hansen@xxxx.dk - alle modtager
hr.hansen@xxxx.dk - hr. modtater
fru.hansen@xxxx.dk - fru. modtager