/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
stemmesamtale messenger
Fra : graahede
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 13-11-04 16:59

mig og min søn har trådløst net og kører begge 2 xp-pro med firewall slået til .
Vi har kun servisepack 1. vi har prøvet at komme til at kunne at snakke sammen via
headsæt ,men kan ikke få det til at virke . Er det firewall-en der blokere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 17:09

Har i prøvet programmerne:
Netmeeting (indbygget i windows)
MSN Mesenger
Skype
eller hvilket program har i prøvet.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 17:16

Det er msn messenger 6,2 vi bruger og vi kan godt spille sammen f.eks kryds og bolle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-11-04 17:32

I Messenger pop op ruden.er der 5 iconer,det 4 er lyd,
sørg for at det er rigtigt sat op,og ligeledes ledningerne er sat ordentligt
i lydkortet.
Jackstikkene helt i bund.=Lysegrøn højtalere-Rød microfon.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 17:33

så har i vel været i funtioner>guiden lydjustering.
har i prøvet med alm. mic og hovedtelefon

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 17:39

vi har prøvet guiden lydjustering . Jeg tænkte om jeg skulle slå firewallen fra mens vi prøver

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 17:44

Da i kører i netværk så kan i bruge Netmeeting som arbejder lokalt comp~comp.
Netmeeting er indbygget i windows.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 17:54

hvordan kan jeg vide om vi kører i netværk

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 17:58

og hvor finder jeg Netmeeting

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-04 18:52

Ja det er ikke sikkert i er i netværk.
netværkstest: Start>programmer>tilbehør>kommandopromt> og skriv ved C:
C:\>net view og tryk enter
Netmeeting:
start>søg>netmeeting>dobbeltklik på mappen netmeeting>dobbeltklik på den lille globus conf .exe og den starter netmeeting.
Når i konfigurerer Netmeeting så kig lige på om i vil ses af andre på internettet.
start netmeeting>funktioner>indstillinger>generelt>lidt nede kan man til og fravæle service gennem nettet.

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 19:38

Tak for svaret emesen.
det er rart man kan skrive her ind og få lidt hjælp. Tak for svarene alle sammen

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 14-11-04 21:27

jeg har fundet ud af hvad der var galt .det var min firewall der blokere . Jeg her nu taget servisepack2 ned fra nettet , og den skrev med det samme at messenger var blokeret og jeg ville give tilladelse, hviket overrasket mig lidt da jeg har hørt meget dårligt om den

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 22:04

Det gjorde den også hos mig. for jeg fulgte heller ikke indstruktionen helt.
http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

Kommentar
Fra : helle.d.6510

Dato : 01-01-05 20:24

Hjælp! - Stemmesamtale på MSN messenger

Jeg kan ikke få stemmesamtale på MSN messenger men kan godt bruge web. SKYPE fungerer udmærket
Jeg har servicepack 2, men ved ikke om det har nogen indflydelse på problemet.Min internet udbyder er Arrownet - kan det være problemet. Har iøvrigt forsøgt på at få fast IP adr. hos Arrownet men det er ikke lykkedes ret godt. Vi kan simpelthen ikke kommunikere sammen sammen. Ved ikke om fast IP adr. ville hjælpe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 20:30

helle.d.6510
Da du indstallerede sp2 havde du nok di MSN åben og så har XP firewall lukket.
prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/50818

Kommentar
Fra : helle.d.6510

Dato : 01-01-05 23:20

Hej emesen!

Jeg husker ikke om alt var lukket da jeg install. sp2 - jeg kan godt samtale på lokal netværk men ikke forbi routeren.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 10:07

Ellers kan du prøve med Skype som også er gratis.
http://www.skype.com/

Du skal lige regne med at din comp måske bruger megen kraft ved stemmesamtale.
Prøv evt. dette:
tryk på knapperne ctrl+alt+del og vælg jobliste - nu kan du se hvad der bruges af kraft. Ved stemmesamtale kommer cpu % højt op.