/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan ikke finde POPUP blocker
Fra : Ericm
Vist : 896 gange
200 point
Dato : 08-11-04 20:13

Hej,

Har noget her der er ved at drive mig til "sindsyge": et eller andet sted i mit system har der
skjult sig en- eller flere popup blokers der gør at jeg ikke kan bruge et konferencerum, hvor selve den box man styrer konferencen med er en popup (popup blockers udelukker en her)

Som styresystem bruger jeg windows 2000 professional (uden servicepack 2 hvor derr er indbygget pop up blocker), 6,0 Explorer, anvirus er AVG, firewall er Sygate, spybot sikrer mod spyware, ja, det er hvad jeg bruger.

en sjælden gang imellem dukker der et popup-vindue op på normal vis.....men, har ellers lagt mærke til at de er begyndt at skjule sig som om de var pop-unders, alså sammen med de åbne vinduer i bunden af skærmen....

Er der nogen der kan hjælpe ville jeg være taknemmelig.

Sidste ting: den "controller" som jeg normalt styrer konferencer med popper up når jeg logger ind i konferencerummet, men ingen værktøjs-kanpper dukker op på den. Efter ca. 30 sekunder melder den: "Timed Out ..." .... kan ikke se det kan være andet end en- eller felre skjulte pop up blockers forårsager fejlen...

med venlig hilsen

Ericm

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 08-11-04 20:26

kan du ikke kigge under tilføj / fjern programmer... kan være der er noget som hjælper...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 20:27

Du installere og skanner med Adaware : http://www.lavasoft.de/support/download/

Adaware finder ofte 'ting', som Spybot ikke finder i standardconfiguration

Læs her hvordan : http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Indstallér så Spywareblaster for at lave et passivt filter mod snavset i fremtiden : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Vejledning finder du her : http://www.spywarefri.dk/spybl.manuel.htm

Prøv desuden, når dette er gjort, at slette ; cookies, midlertidige intenetfiler og din historik ved i din browsers menu Funktioner at vælge : Internetindstillinger->Generelt [Slet cookies], [Slet filer...] husk at sæt flueben ved : Slet alt offline indhold, samt [Ryd oversigten]

Til slut renser du registreringdatabesen med f.eks. : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

...dette kan ikke siges for tit

Ps. Husk at slå systemgendannelse fra så længe 'oprydningen' står på ...og husk et slå den til igen efter en genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 20:40

Først HEJ til er_du_klog:

Yep...der har jeg været og har fjernet alt der kunne tænkes.

Glemte at sige at jeg også har ADWARE fra LAVESOFT .... har fået anbefalet at installere spywareblaster også (mener at det er spybot der selv foreslår det)

Denne her kender jeg ikke, men vil straks prøve: http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Har selv 2 enestående CLEANERS: ADVANCED DISK CLEANER og SMART PROTECTOR (denne kan varmt anbefales...rydder ALT....selv "overmunden":) som jeg kun bruger en gang imellem.

Vender tilbage når jeg har prøvet denne: http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Bedste hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 20:49

Undskyld </MOLOKYLE> ...glemte at stile de efterfølgende spørgsmål til dig:

Har lige installeret din cleaner: http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Ja, den er GOD...rigtig God ! Den fik fat i en del. Men, desværre ikke den skjulte pop up blocker.

Går ind på bt.dk og eb.dk hvor det vrimler med pop ups ... denne gang nåede jeg at se at Pop Up vinduet fes ned i linien med
åbne vinduer ....

Mange hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 21:00

Den pop-up du får på eb.dk, bt.dk, politiken.dk og lign. kan du ikke stoppe. Ej heller at det er pop-behind vinduer. Det er helt lovlige DOM javascript pop-ups, om end 'ufine' pop-up's af slagsen. Jeg kan selv skrive dusinvis af disse, men det er 'dårlig' stil

Prøv at kopiere, gemme denne kode som 'igen.html' og indsætte en reference til denne fil som startside i din browser :

Kode
<html>
<title>Igen og igen..</title>
<body onunload="javascript:window.open('igen.html')">
<div>
<br>
Vil du sættte denne side som Startside ?
<br><br>
Vælg :
<a href="#" onclick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';this.setHomePage('igen.html');">Nej</a>
eller
<a href="javascript:this.close()">Ja</a>
</div>
</body>
</html>

...vemmelig ting !

..ikke sandt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 21:04

Kandu.dk's parser laver kluddermor i koden

Ret lige : this.setHomePage('ig en.html') ...til this.setHomePage('igen.html')

..når du har kopieret og indsat i f.eks. notepad.exe (Notesblok) og gemt filen som 'igen.html'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 21:07

Hej </MOLOKYLE>

De pop-up der normalt dukker op på bt.dk og eb.dk bliver hængene på selve siden til man closer dem. Men nu er alle
begyndt at gemme sig i linien sammen med de andre åbne vinduer...

En side hvor Pop up´en altid bliver "hængene" på siden er hos TvGuide.dk .....

Men, du at den kode du lige har givet mig skal indsættes på en af mine hjemmesider hvorefter jeg skal klikke på så den bliver min startside.

Ja, undskyld, at jeg ikke er helt med her. Er vant til CMS...men kan selvfølgelig indsætte sådan en kode:)

Mange hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 21:07

Joeh... selvfølgelig kan man stoppe pop-ups med blockere, men så får man, som du selv har bemærket, problemer med mange 'fornuftige' sites, galerier, og fora.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 21:10

Er du ikke stiv i HTML, DOM og javascript, samt din browsers og dir operativsystems virkemåde, vil jeg på det kraftigste anbefale dig : IKKE at 'lege' med den kode jeg netop har angivet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 21:13

Hej </MOLOKYLE>

hehe...Tak for advarslen...er ikke helt stiv i HTML, DOM og javascript, ....laver alt i CMS....

Den lyder rigtig nok "vemmelig" den der ..:))

Mange hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 21:23

De omtalte pop-up's hos bt, eb, politiken osv... kaldes : pop-unders. De havner 'under hovedvinduet ..og nede på processlinjen, fordi man i koden angiver at de skal være ude af focus. Dvs. at åbningsiden 'beholder' focus og ligger dermed 'øverst'. Pop-up'en er barn (=child node) og overlader focus til faderen (=parent node). Dette forgår ved at maninpulere DOM (=Document Object Model) vha. javascript kaldes også DHTML.

Se iøvrigt : http://www.w3schools.com/htmldom/dom_reference.asp

.eller mit lille kursus i samme : http://home20.inet.tele.dk/friheden/temp/DHTML_kursus.rtf

Filen er i *.rtf format (Rich Text Format) og kan læses i Wordpad eller Word.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 21:31

Hej igen </MOLOKYLE>,

Jeg forstår at det er nogenlunde nyt at fx online medierne er begyndt at gemme pop ups i processlinien så de
bliver til "pop unders" .....(sikkert grundet irritation)

Personligt har jeg ikke så meget mod pop unders.....

Tak for læsestoffet...vil læse senere i dag....

Lige nu skal jeg bare finde den forbandede Pop Up blocker....

Mange hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 22:24

Du har vist rodet noget sammen, du skriver:
Citat
Som styresystem bruger jeg windows 2000 professional (uden servicepack 2 hvor derr er indbygget pop up blocker)

Det er servicepack2 til Windows XP der har popup stopper ikke Windows 2000 så jeg spekulerer da meget på hvad der egentlig sker.

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 08-11-04 22:48

Hej BjarneD,

Undskyld det er XP professional (servicepack1) jeg bruger ...

Har flere pc´er , men der er ovenstående jeg benytter.

Tak for "det skarpe øje" ...

Ericm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 22:58

OK.
Hvad med andre sikkerhedsprogrammer som firewall. Nogle af dem har ad blockere og den lille detalje drillede mig på et tidspunkt indtil jeg fandt synderen.

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 09-11-04 00:10

Hej BjarneD

Har Sygate som en glimrende firewall......har ikke kunnet finde nogen pop up blokker der. Har også frakoblet Sygate da jeg var inde i konferencerummet for at se om det virkede. Det gjorde det desværre ikke.

Tak for dit foreslag.

Mange hilsner

Ericm

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 09-11-04 00:58

har desværre ikke læst alle indlæg der var mange, men lige quick bruger du msn ? den har nemlig også en popup blocker.

Kommentar
Fra : Ericm

Dato : 09-11-04 01:11

Hej,

Har selv lige fundet ud af at der er indbygget Pop Up blocker i XP (ikke servicepack 2).

I stedet for at bruge en 1½ time på selv at side og finde frem til de forskellige indstillinger fandt jeg dette lille program
hvormed man hurtigt kan få overblik og sætte de instillinger man vil i XP. Her lidt forklaring på engelsk.

XP-AntiSpy is a little utility that let's you disable some built-in update and authetication 'features' in WindowsXP. For example, there's a service running in the background wich is called 'Automatic Updates'. I don't know what this service transfers from my machine to other machines on the internet, especially the MS ones. So I play it safe and disable such functions. If you like, you can even disable these function manually, by going through the System and checking or unchecking some checkboxes. This will take you approximately half an hour. But why wasting time when a little neat utility can do the same in 1 minute? This utility was successfully tested by lots of users, and was found to disable all the known 'Suspicious' Functions in WindowsXP

Her er et link til download hos Majorgeeks.com: http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=2062&file=11&evp=09cc8d57755832804baf575b1985da9f

Men det virker stadigvæk ikke :)

Ericm