/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
fejlmelding
Fra : jej123
Vist : 806 gange
450 point
Dato : 06-11-04 14:41

Hej
kan nogen hjælpe mig . Vindue med tekst popper hvergang frem når jeg starter computeren

" 16.bit Windows undersystemet

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet."

Hvordan slipper jeg af med problemet?

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 460 point
Dato : 06-11-04 14:43

Læs denne her:
http://www.eksperten.dk/spm/534289

Her er der hvis en med samme problem som dig og han for et svar.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-11-04 14:51

Hejsa
åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner >>vis >> og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-11-04 15:31

lidt underligt at der dukker så mange spørgsmål om netop dette!
Ellers er dk's fremgangsmåde korrekt!

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 07-11-04 07:26

kan den hentes på nettet, den ligger ikke i mappen

mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-04 10:43
Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 16:06

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 19-11-04 07:43

hej

jeg har prøvet løsningsforslagene, men problemet er der stadig, tak foreløbigt.
mvh

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-11-04 22:33

prøv at søge på filnavnet AUTOEXEC.NT og CONFIG.NT for at se hvor filen/filerne ligger
ligger filerne i C:/windows/system32 kan den / de rettes til med en tekskt editor (notepad eller wordpad)
hvis du ikke kan finde filerne på din computer kan du finde dem på din windows installations cd i mappen /I386
eller du kan oprette nye filer med notepad eller wordpad

først CONFIG.NT
åben notepad
indtast

dos=high, umb
device=%SYSTEMROOT%\system32\himem.sys
files=40

gem som CONFIG.NT i C:\windows\system32\

lav et nyt dokument i notepad
indtast

@echo off
lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe
lh %SYSTEMROOT%\system32\redir
lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3
gem filen som AUTOEXEC.NT i C:\windows\system32\

genstart computeren når du har lavet disse to filer
så skulle den gærne være på plads igen

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 20-11-04 11:56

Hej
Også dette er prøvet men problemet er uforandret

mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-11-04 09:50

hvilke programmer har du som starter op ??
hvad står der af programmer i:
start >> programmer >> start ??

hvis du ikke kan finde filen "autoexec.nt"
så skal du bruge din XP cd
og gøre følgende, svar Ja til at overskrive hvis du bliver spurgt

To resolve this issue: 1. Insert the CD into the CD drive or DVD drive.
2. Click Start, and then click Run.
3. In the Open box, type cmd, and then click OK.
4. At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each command:

expand CD-ROM Drive Letter:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
expand CD-ROM Drive Letter:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
expand CD-ROM Drive Letter:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 19-03-05 23:03

Hej jeg123
Det kunne tyde på du har et opstarts program af ældre dato.
Prøv at finde det, højreklik på Exe filen gå ned i egenskaber og vælg at køre i feks. Win 98 tilstand.

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 10:56

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 20-10-05 12:32

Tak for svaret Steffansteffan.