/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vedr. audio
Fra : ingmand
Vist : 219 gange
100 point
Dato : 05-11-04 16:12

har en pcer med win98 i har idag været ude at købet et sæt højtaler derhedder 5.1 i min xper går jeg bare ind i kontrolpaneler og vælger avanceret lydindstillinger og vælger 5.1 og så kører det bare her i min gode gamle 98er har jeg ikke de rutiner de 3 højtaler står bare og suser hvad gør jeg hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 16:17

finder det rigtige sted at proppe stikke i for eks ???????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 16:17

hov kandu nuppede lige enden på stikkene *ggg*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-04 16:22

Der må følge nogle drivere og software med?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-11-04 16:42

hej
har du undersøgt at lyd kort understytter 5.1
mvh
ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-04 16:47

Selvfølig 1133 Læste spørgsmålet som om det var et lydkort og ikke bare højtalere!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-11-04 16:55

hej
kan du få andre højtalere til at spille?
har du højtaler icon på din proces linie nederst til højre ?
hvis ikke er lydkort ikke instal.
mvh
ole

Kommentar
Fra : ingmand

Dato : 05-11-04 17:24

2.1 højtaler har jeg kørt med uden problemer men her er der kun lyd i fronthøjtalerne+sub der mangler lyd i de to bagerste+ den der ligger oven på skærmen der er kun støj

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-04 18:13

Hej
Lige for klarhedens skyld!
Har du 2 PC'r en med Win 98 og en med win XP. Eller har du begge styresystemer på en PC?
Hvis der er tale om 2 pc'r er der så et lydkort i begge som understøtter 5.1 surround lyd?
Hvis du ellers har de nødvendige udgange på dit lydkort og der ikke kommer signal ud til alle, ken det kun skyldes 2(3) ting.
1. Driveren er ikke installeret korrekt. 2. Du har ikke via driversoftwaren kalibreret lydsystemet. 3. Der er fejl på hardwaren.

Kommentar
Fra : ingmand

Dato : 05-11-04 20:36

2 pcer 1 med xp 1 med win 98 og det er 98 der ikke vil

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-04 20:54

Hej igen!Hvis du er sikker på at lydkortet understøtter 5.1 lyd, og at hardwaren er OK! Er der kun softwaren tilbage. En mulighed er så at driveren ikke er installeret korrekt, (er du sikker på at driveren er til Win 98).
En anden mulighed er at der er installeret noget software sammen med driveren, hvor du så skal ind i en eller anden form for opsætning/test/diagnose. Jeg mener ikke at Win 98 som standard understøtter 5.1 lyd, uden at der er installeret ekstra software. Prøv evt. at hente den nyeste driver hos producenten.