/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad gør man, når en webside melder fejl~
Fra : Gin
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 30-10-04 13:05

Jeg sidder og skal bestille nogle ting over nettet. Da jeg kommer til den side, hvor jeg skal skrive varerne op, og aktiverer siden til at skrive på, melder Explorer nede i venstre hjørne, et udråbstegn i en gul trekant og fejl på siden!!! Hvordan håndterer man sådan en melding, så man kan komme ind på siden og få afsluttet bestillingen. Er der et eller andet man skal slå fra under opsætningen?

Jeg kører med Internet Explorer 6 og har for 14 dage siden fået installeret Pack2, som ellers kører uproblematisk.

Hilsen Gin

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 30-10-04 13:17

Tjaeh.. der er fejl på siden og det kan du ikke gøre noget andet ved, end at skrive om problemet til webmaster for omtalte side. Du kan slå browser visning af fejl mm. fra i din browsers menu : Funktioner->Internetindstillinger... vælg Avanceret og sæt flueben ved ; Deaktiver scriptfejlfinding, samt ved ; Vis besked om hver scriptfejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-04 13:21

I Internet Explorer, skal du i funktioner/internetindstillinger/avanceret have: I nr 12-13 for oven have hak i deaktiver skriptfejlfinding for (anden) og også i (for internet explorer) Længere nede skal der ikke være hak i "vis en meddelse for hver skriptfejl"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 13:23

Tak for din hurtige respons. Jeg har allerede deaktiveret scriptfejlfinding men ikke vis besked om hver scriptfejl. Er du sikker på, at det ikke har noget med den øgede sikkerhed der er kommet ved at installere Pack2?

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 13:24

Tak for din hurtige respons. Jeg har allerede deaktiveret scriptfejlfinding men ikke besked om hver scriptfejl. Er du sikker på, at det ikke har noget med den øgede sikkerhed der er kommet ved at installere Pack2?

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 13:27

Jeg syntes nu at det lyder som om du har ret i din seneste bemærkning om sikkerhed.
Du har sikkert problemer med activeX eller script på siden.
Prøv at kigge lidt i InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed og tjek også lige din firewall.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-04 14:19

Længere nede skal der ikke være hak i "vis en meddelse for hver skriptfejl"
Nej det har ikke noget med SP2 at gøre, den har jeg også installeret.
Det er meget tit der er små fejl på hj. sider, og der er ingen grundt til at din browser viser disse fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 16:25

Tak for alle kommentarerne. Det hjælper desværre ikke at gøre noget af det foreslåede, og FireWall har jeg checket - måske er det en fejl fra websidens konstruktør...

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 16:27

Du kunne jo prøve at lægge et link ind til sider du har problemer med så kan vi jo se hvordan det kører.

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 16:59

Tak for svaret molokyle.
Svaret har desværre ikke hjulpet mig af med fejlen, men det har gjort, at jeg har fået deaktiveret "Vis besked om hver scriptfejl".

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 17:01

Vedrørende link til siden er det ikke nogen ide, idet jeg bor i Frankrig og det er en fransk webside, hvor jeg skal opgive et medlemsnummer og kode for at komme til den side, som så melder fejl.

Tak for svarene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:11

Ja, lad os få en URL, så skal jeg og andre kodeaber prøve at pin-pointe problemet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:29

Det er da bedøvende ligemeget, hvor på nettet URL'en henviser til. Come on... om så det er i Zimbabwe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 30-10-04 18:06

Jeg tror ikke I får noget ud af det, men værsgo:

http://www.afibel.com

god fornøjelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 18:53

Jeg kan i hvert fald se at siderne er udviklet i : Microsoft Visual Studio .NET 7.1

..jeg kan også se at siderne er serverside programmeret i ASP og ASPX ...sikkert Asp.Net !

Serverside kode kan desværre ikke ses af os alm. dødelige

Sikkert lavet med kode :

..evt. hentet her : http://www.123aspx.com/

..her : http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=2872

..eller et andet sted

Nok en 'bug' et sted i koden

</MOLOKYLE>