/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertering fra Win NT SP4 til XP
Fra : flemse123
Vist : 411 gange
150 point
Dato : 24-10-04 13:56

Jeg har "arvet" en ældre computer på 400 mhz celeron. Den har kørt med win nt sp4,0. Jeg vil gerne installere win xp home edition eller pro. Jeg har boot cd til begge. Går jeg ind i setup i bios og sætter den til at boote fra cdrom alene kommer den med en fejlmelding at ntldr mangler og den skal indsættes. Jeg kan ikke komme ind i NT ved normal opstart mere og jeg har ikke en cd til NT. Kan computeren narres til at se bort fra NT så jeg kan komme videre og få formatteret HD og installeret XP??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 14:08

Du skal nok lige i bios og sætte den til at boote fra CD-rom.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 14:10

Nu så jeg lige at det havde du gjort.
Men foreslår den ikke at du trykker en tast under opstart

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 160 point
Dato : 24-10-04 14:12

Technet boot diskette partition harddisk
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Hvis altså den kan starte på diskette.
Nu kan du slette hele harddisken.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 14:18

Hvis det er en NT 4.0 server skal du have den slettet før du opgraderer da det kun er NT 4.0 workstation der har opgraderingssti til XP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 14:56

Du kan gå ind i bios og ændrede på IDE.
f.eks. sætte den fra IDE-0 til IDE-1 det skulle løse problemet
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 24-10-04 16:25

Hej allesammen!
Er ved at afprøve PMDos, ind til videre ser den lovende ud, vender tilbage snarest!
Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-04 17:20

Hej
Hvorfor ikke blot starte maskinen op med en Win98 diskette og så formatere disken på gammeldags manér med Fdisk osv. Så burde det jo være en smal sag at installere XP bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 24-10-04 20:03

Tak for svaret emesen, dt var fremgangsmåden, så nu kører den igen og med XP HE. Og tak til alle Jer andre med råd og dåd!