/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP styresystem
Fra : Video
Vist : 247 gange
120 point
Dato : 22-10-04 19:21

Er der nogen der kan hjælpe mig med office 97 pakken, den kan ikke køre rigtigt med XP styresystem.Kan man ændre på nogle parameter så det kan køre rigtigt så jeg undgår at købe en ny office pakke? Da jeg havde ME som styresystem var der ingen problemer.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-10-04 19:41

Hejsa

Først skal du lige afinstallerer office97.

Så installerer du den igen på følgende måde.

Kom din office cd i-starter den selv op så luk den ned.

Så klikker du på start-alle programmer-tilbehør-her vælger de Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Så følger du bare guiden,og installerer den som kompatibilitet for win98/Me

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-04 22:37

Det burde ikke være nødvendigt med at køre office 97 i win98 eller andre tilstande.
Jeg har selv haft den på en home udgave og nu pro, helt uden nogen problemer, så det er nok en afinstallation og herefter en ny installation.

ellebye

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-04 18:46

Hej
ellebye har helt ret, jeg har også kørt Office97 på en maskine med Win XP Home uden problemer.

Kommentar
Fra : Video

Dato : 24-10-04 21:36

Jeg har prøvet at gøre hvad i siger men det hjælper ikke. Word kører ikke rigtig der mangler det at man kan sætte billeder ind i en tekstramme, rammen vil hele tiden skjule for billedet, samt at der mangler Clipark i menuen indsæt billed.
Venligst
Video

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-10-04 07:26

Hej
Jeg har ikke lige en løsning på problemet med billeder i en tekstramme (hvorfor skal billederne egentlig i en tekstramme? Det er der da ingen grund til, eller??). Problemet med ingen clipart, kan skyldes at du har valgt standard installation. Start installationen igen og vælg special eller brugerdefineret (jeg kan ikke huske hvad den korrekte betegnelse er) så kan du ud for de enkelte programmer vælge detaljer, og så på den måde selv bestemme hvad der bliver installeret, så vidt jeg husker hedder punktet noget med "populære clipart" eller lignende.
Skriv blot igen hvis du ikke kommer videre. jeg har en bærbar hvor office 97 ligger på, så jeg kan godt lave et par forsøg, og måske en lidt mere præcis vejledning.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-10-04 09:07

Video, er du sikkert på, at det ikke er opsætningen af word der er noget galt med.
Du kan jo selv vælge hvilke elementer i værktøjslinien der skal vises, og her kan det udemærket være at tekstramme ikke er med.

PS! For os der ikke er så skrappe til word er teksramme en god løsning, da man selv kan bestemme hvor på dokumentet den skal være.