/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Krystalglas.....
Fra : Fnollerpige
Vist : 4827 gange
150 point
Dato : 15-10-04 14:55

Hejsa....

Må man vaske krystalglas i en opvaskemaskine ?!?
Jeg har en ordentlig røvfuld krystalglas og gider ikke vaske dem i hånden - så var det lige jeg tænkte : "De ryger i maskinen" og nu siger min meget kloge mand "at det må man i hvert fald ikk" !!!

Hvem har ret ....

Karina

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 160 point
Dato : 15-10-04 15:00

Fnollerpige

Du må bruge den hårde metode, knofedt

Sætter du krystalglas i en opvaskemaskine kan du ødelægge dem.

Der er krystalglas af nyere dato, der kan tåle det.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 15-10-04 15:01

det har din mand så ja han er klog.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 15:09

Citat
Kom ikke de fine krystalglas og andre sarte glas i opvaskemaskinen

fra denne side
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/2003-12-11/4/

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-10-04 15:10

Fnollerpige

Hvis du ikke gider den hårde måde, så kan du altid forære dem væk ...jeg melder mig frivilligt som aftager .....men ellers er det rigtigt nok; ingen krystalglas i maskinen

// Toupie

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-04 15:23

Øvs... nå men så må jeg jo give ham ret (det er jeg ellers ikke meget for) Glassene er iøvrigt hans, så måske jeg bare skulle få ham til det... de er ikke liiige min stil, det er sådan nogle rigtige "jeg er J.R Ewing skal jeg lave dig en bourbon"-agtige... vi har 48 ialt
... så ok, det må blive på den hårde måde... tak for hjælpen allesammen....

I burde jo have point alle 3, måske det engang kan lade sig gøre på Kandu - men indtil der får ans dem bare som den "første til mølle"

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-04 15:24

Skål ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-10-04 15:27

48??!! så kan jeg godt forstå du ville foretrække maskinen

God fornøjelse

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 15:27

Kan du og din mand ikke samarbejde!!!!
Der er vel også et stykke tid til Dronningen kommer på besøg igen

Tak Fnollerpige og god week-end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 15:30

I kan jo også invitere nogle gæster, så bliver glassene skyllet rene

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-04 15:31

De bliver kun brugt til jul *G

Men de er jo nødt til at få en tur eller to i løbet af året ....
der er både whiskyglas, ølglas, cognacpokal, likørskål...og blah blah....

http://www.lyngbyglas.dk/regado.jsp?type=page&id=28

De er nu ganske flotte til jul, men til hverdag står de ikke videre godt til mine Ateliertallerkner (4 for 39,95 fra Kop og Kande *G*) men det er nogle han har samlet på i mange år.

God weekend til jer alle....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 15:46

Så må HAN også passe godt på dem ;.)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-04 15:56

Kan godt li' dit syn på sagen, ans.....
Men hiver dem frem, og så kan vi gøre det sammen (så er jeg sikker på det bliver gjort !!)

Karina

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-10-04 17:59

Jeg vil nu hellere have din mands krystalglas end dine Ateliertallekener

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-10-04 23:51

*GG.... ja ikk* Camillasmoster, var ganske overbevist om, at mine Atelier tallerkner ikke skaber den store efterspørgsel - ønsker mig faktisk osse nye tallerkner til jul i år - problemet er bare, at jeg ikke aner hvilke.....

Hilsner fra "osse en Camillasmoster"

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-04 00:06

Så må du undersøge markedet. Det skulle jo nødigt ende med at også "dine" tallerkener ikke kan vaskes i en opvaskemaskine

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-10-04 00:51

Ja ans jeg kommer til at finde på noget pænt - og det kan jeg jo osse sagtens da det er ønsker til jul - så skal jeg ikke selv betale dem, går det helt galt må jeg købe en guldtusch og pynte mine Atelier tallerkner
så matcher de måske lidt....

Karina