/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Det er en syg verden!!!
Fra : onetime
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 05-10-04 08:03

Hvad sker der for Clairvoyanter???
Min Kæreste har mave problemer, hun har ca. ondt i maven hver 2 dag.
Der er et eller andet i vejen, og det er ikke bare ondt, hun må sætte sig ned, hver gang det kommer.
Men hun vil ikke gå til lægen da en Clairvoyant har fortalt hende hvad hun fejler og at hun bare skal spise noget NATUR MEDICIN. Hvad sker der er det er joke??? Hvor er det sygt. Hvordan kan en uden særlig uddanelse, tage den risiko at fortælle en syg hvad hun fejler???
I mine øjne er det sygt.
Helt erlig syntes jeg clairvoyanter skulle forbydes.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-10-04 08:16

Jeg er meget langt henad vejen enig med dig, men på den anden side har vi jo ytringsfrihed her i landet, og derfor kan du jo ikke forbyde nogen at sige hvad de tror din kæreste fejler.

NÅr det er sagt, så findes der jo rent faktisk mennesker med særlige evner, jeg har personligt oplevet nogen af dem, desværre er der bare vanvittigt mange plattenslagere imellem.

Men det skal jo heller ikke være forbudt at være slagter, bare fordi der er nogen af dem der snyder med vægten.

Det du siger om at en clairvoyant har fortalt din kæreste at hun skal aspise naturmedicin tyder til gengæld på klart svindel, naturmedicin og clairvoyance har jo som sådan ikke noget med hinandenm at gøre, desværre står du jo i den situation, at din kæreste har valgt at stole på denne clairvoyante, så som je gser det så har du to muligheder, den ene er at TVINGE hende til en læge, den anden er at finde en der rent faktisk kan hjælpe, som sagt har jeg personlit oplevet en der kan noget de fleste ikke kan, om det er clairvoyance eller noget andet ved jeg ikke, men hun er dygtig.

Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men du kan evt. smide mig en mail og så kan jeg give dig kontaktoplysningerne til hende.

Min mail adresse kan du finde på min hjemmeside www.betterperformance.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-04 08:26

Sørg for hun søger hjælp hos sin praktiserende læge. Disse clairvoyanter, kiromantikere, numerologer, healere, håndspålæggere, tungetalere og kaffegrumslæsere er kvaksalvere og fidusmagere der aldrig har gjort nogen noget godt andet end at lette godtroende fjolsers tegnebøger. Læs den hedengange ram2's beretning fra et af deres tempelskuer :
Citat
Ja det var så den helsemesse - Hold da kæft….Det var en oplevelse - Jeg er dybt imponeret. Jeg anede ikke man kunne fejle så mange ting. ALT kunne man blive helbredt for - blot skulle man købe et lille 3 farvet lys, eller en giftig udseende olie, fint hakkede brasilianske træsko som the, sten i alle farver, ting til at sætte på panden, hovedet, hænderne, fødderne - Alle med en helt unik magnetisk kosmisk stråling, som kan fjerne alt fra fnat til 3.die grads forbrændinger.

Alle de handlende er udklædt i den for deres specialitet særlige eksotiske klædedragter. Fede Karen fra Valby, der kunne se din sjæl med nogle helt specielle 3000 år gl træpinde formedelst et symbolsk beløb på 200 kr. havde skruet sit str. 56 korpus ned i en lille fiks kinesisk str. 38 kimono - et betagende syn.

Jeg var tavs som en østers - var mellem os sagt skide bange for at blive kapret til et af deres forsøg. Min Håndlæsningsdame var Gud ske lov optaget, så jeg hilste bare på hende - Jeg turde simpelthen ikke.

På et tidspunkt var jeg under mit langsomme tilbagetog endt på første sal. Der stod jeg med øjnene indstillet på uendeligt og prøvede på ikke at virke synlig angst. Pludselig siger en stemme til mig - Vil du velsignes - Jeg vender mig skræmt til døde mod stemmen og ser en pæn dame i 50 års alderen. Hun smiler, og jeg tænkte det gør de sgu altid inden de går efter struben. Men hun mente hvad hun spurgte mig om. Jeg tænkte mig lidt om, inden jeg svarede - Ja fandme ja sagde jeg - Det er lige hvad jeg trænger til - en rigtig god gammeldags lørdags velsignelse.

Hun plantede mig i en behagelig stol og tilkaldte en ”velsigner” - Daw sagde han jeg hedder xxxx, hvad hedder du?? Jeg hedder Molo svarede jeg - synes ikke jeg ville bruge mit eget navn - vidste jo ikke rigtig hvordan denne velsignelse ville ende. Han lagde sin hånd på min skulder og sagde luk bare dine øjne og slap af. Er der noget du specielt gerne vil ha' jeg går i forbøn for… spurgte han - Jeg tænkte lidt inden jeg svarede… Hvordan ser det ud med at be' om en Mercedes spurgte jeg - Han kiggede en lille smule bebrejdende på mig, og sagde at det ikke liiiige var den slags ting han ”forbønnede” med. Nå … hvad fan.. skal jeg så be om… Jo nu har jeg det, jeg vil gerne være fri for alle de sygdomme man kan komme til at fejle iflg. denne messe. Den var han med på - Jeg fortsatte og spurgte om lidt held i kærlighed var noget han kunne tage med - Den var han osse helt med på. Det var, sagde han faktisk efter sygdom deres største forbønsartikel - den gik som varmt hvedebrød. Jeg tænkte, at selv om det var gratis, så ville jeg lige prøve om jeg osse kunne få flettet Kandu ind i det, og spurgte om det var for meget, hvis han lige tog Kandu med, så de kunne få deres lort op at stå. Han så lidt betænkelig ud - Han kunne jo ikke vide om Kandu er noget frækt eller farligt, men han accepterede det - Hi hi tænkte jeg …. Der fik han sgu sine forbønners største udfordring

Så startede han - Ajiii……. han begyndte med at tilkalde forstærkning - Hvad fanden har han gang i tænkte jeg, og da han 4 gang havde råbt på en eller anden han kaldte Jesus - blev jeg lidt nervøs - Så krævende synes jeg da ikke jeg havde været… Men det var ganske ufarligt, for der kom ingen.

Det stod på i 5-10 min, og jeg sad sgu og var ved at falde i søvn. Pludselig stoppede han og sagde - SÅ Molo…. Nu er du velsignet…... Kanon sagde jeg. - Har du det godt nu…. spurgte han - ja fint fint svarede jeg - Jeg er da ikke ringere end da jeg kom, så det er vel godt nok. Kan du føle noget spurgte han - Føle og føle svarede jeg - Jeg blev en kende nervøs - Var noget gået galt - Var jeg lam fra halsen og nedefter nu, og jeg begyndte lidt febrilsk at undersøge om jeg var mere handicappet end da jeg kom - men nej det hele fungerede som før - ikke godt, men heller ikke værre.

Kan du mærke varme.. spurgte han - det kunne jeg, men jeg havde osse alt mit vintertøj på i en messehal med 25 gr. hvilket jeg lige bemærkede til ham - For at sige det som det var - Han var ikke tilfreds med mig, men ski med det - Jeg fik siddet lidt ned.

Efter denne sindsoprivende oplevelse med kontakt til det hinsides ville jeg ha en kop kaffe - Men ak ak - Ingen smøger på en helsemesse, og stk. prisen for kaffe var i øvrigt 18 kr. for et papbæger med et let giftigt fluidum som han kaldte kaffe - frisk udsprøjtet af en multimaskine, der kunne alt fra at bage kransekage til at levere denne underlige væske.

Jeg skred - Hov venner og veninder - entreen er 65 kr. - Bare lige I ved det, hvis I vil velsignes, eller reddes på en eller anden måde - De kan ALT - Prøv dem…….

Ram… den nyvelsignede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-10-04 08:29

clairvoyant kan alle kalde sig! Men de få der hører til eliten ville aldrig lade andre mennesker lide, og selv om du er clairvoyant er du ikke nødvendigvis healer!
I burde søge kompetent hjælp!

Kommentar
Fra : staabien

Dato : 05-10-04 08:38

Du skal sørge for, at hun kommer til læge, hvis det f.eks. er en betændt blindtarm kan det gå meget galt, hvis ikke hun får hjælp i tide!

Staabien

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-10-04 09:26

Enig, hun skal til læge og helst i dag - overbevis hende om, at lægen måske kan få øje på nogen andre ting end den clairvoyante - som jeg heller ikke synes lyder OK - uden at jeg derfor vil fornægte at nogen mennesker kan mere end vi andre almindelige.

VH Ripley

OG PS til Molo - vidste ikke du var blevet velsignet, det forklarer jo meget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-04 09:30

Nu er det jo netop sådan, at alle de fup-det-ene-og-det-andet Alene klarer sig på, at sådan nogen som din kæreste er dum/godtroende nok til at tro på sådan noget pjat.

Du må sige til hende, at hun SKAL, for hendes egen skyld, til læge hurtigst muligt.
Og her snakker vi ikke noget som helst alternativt, men hendes praktiserende læge.
Desværre kan du ikke tvinge hende, medmindre hun bliver så dårlig, at du senere kan anklages for ikke at have sørget for nødvendig hjælp til en der ikke er i stand til at sørge for sig selv.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-04 09:47

Der er kun een løsning - gå straks til læge.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-04 09:47

ThRipley -> Det var nu blot ram2 der udgav sig for at være mig. Han blev svag i gonaderne og turde ikke selv lægge navn til

Næste gang I er sammen og hun bliver dårlig, ringer du til lægevagten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-10-04 09:48

Bare for lige at samle op.

Jeg er fuldstændig enig med de ovenstående om at hun bør søge læge.

MEN, en siger "overbevis hende" og en anden siger "hun SKAL"

Det med at overbevise kan være overordentlig svært, læg mærke til order OVER bevis, en overbevisning er altså noget der står over det beviste, og hvis hun i forvejen er OVERbevist om at den clairvoyante hun har set, har ret, så er det sgu ikke nemt at OVERbevise hende om det modsatte.

At fortælle hende at hun SKAL lyder jo umiddelbart ganske fornuftigt, men med mindre hun er under 18 år, og det er hendes forældre, eller hun på anden måde er umyndiggjort så er det jo altså i DK svært at fortælle hende hvad hun SKAL og ikke SKAL.

Jeg skriver ikke dette indlæg for at være ordkløver, udelukkende for at belyse de praktiske besværligheder der kan være forbundet med at få hende til en læge.

Alternativet er jo at finde en behandler som hun kan finde tillid til, og som samtidig har et pragmatisk syn på det at have med sygdom at gøre, der findes ganske udmærkede alternative behandlere af den ene og den anden art, og det at de ikke er "anerkendt" af lægeverden gør dem jo ikke til kvaksalvere

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-10-04 10:02

Jeg har skrevet "skal" og jeg mener det faktisk, som situationen er forklaret her, synes jeg ikke, der kan være ret meget tvivl, men selvfølgelig ikke i spændetrøje - derfor har jeg også skrevet overbevise.

....Så det jeg mener er nok at onetime SKAL OVERBEVISE sin kæreste om nødvendigheden af at tage til læge, helst sin egen, hvis det kan lade sig gøre.

Føler med dig Onetime - det kan ikke være sjovt at stå ved siden af, og føle sig magtesløs.
Held og lykke - Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-10-04 10:03

Og Molo - Ram eller dig, historien var god

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 05-10-04 10:28

Ingen tvivl - hun skal snarest søge sin læge. Derudover bør hun (ved fornuftig valg af kost og vitamintilskud) se at få styrket sit immunforsvar.

. . . . men lægen først-og-fremmest!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-10-04 10:29

molo,
god historie,rigtig god,og one time,du skal få hende til lægen,jo før jo bedre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-10-04 12:10

Jeg kan ikke rigtig se, at man kan stille noget op overfor folks frie vilje. Din kæreste har selv VALGT at opsøge en clairvoyant, hun har selv VALGT at tro hvad denne har sagt, og hun har selv VALGT ikke at gå til læge. Undskyld mig, men det er da snarere hende, der er dum end clairvoyanten. Iøvrigt kan clairvoyanten være både fidusmager og han kan være ok. Måske er den medicin, han har anbefalet din kæreste okay, måske er den ikke. Hvis din kæreste virkelig har et ønske om at blive rask og blive fri for smerterne, vil det være naturligt at søge andre veje, hvis en behandling ikke virker. Spørg hende hvorfor hun så gerne vil holde fast i en bestemt behandling, hvis denne ikke gør hende rask? Det er jo ikke logisk. Om en læge vil kunne hjælpe hende, er jo heller ikke sikkert, men som de forrige har skrevet, bør hun søge lægehjælp. Jeg sværger selv meget til det alternative, da jeg har fået hjælp af dygtige og seriøse behandlere (for de findes nemlig også ude i den jungle af plattenslagere, der er flest af), hvor lægerne måtte give op.
Hvad slags mavesmerter drejer det sig om? Kramper? Svien i mavesækken? Menstruationssmerter? Mavesmerter er jo et vidt begreb.
Spørg hende, hvad hun har tænkt sig at gøre ved sit problem, - hun er jo den eneste der kan tage ansvaret for sin egen krop. Hvis hun ikke vil opsøge anden hjælp, har hun måske ikke ondt nok.... Eller også skal hun bare have ondt i lidt længere tid, så bliver hun nok træt af det. Jeg mener ikke, at du kan gøre andet.

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 05-10-04 15:28

Tak for alle jeres svar.
'Det største problem ligge i at da hun skulle have en recept på noget medicin, til noget andet, Kiggede lægen lige hurtigt på det, og sagde det ikke var noget. Jeg ved at vores læge er meget dygtig og har har nok taget fejl.
Nu er hun valgt at tro på den Clairvoyant/healer osv. bla. bla. da hun har kommet der meget pga. sin mor : (
Og hun tror på den skide Clairvoyant pga. hun har bildt hende noget ind om kærlighed også vidre og det skulle passe.
Nu vil hun bare ikke gå der op igen, og jeg kan ikke forklare hende at han måske overså noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-04 15:44

Hvis I er så tæt, så spørg hende dog; om ikke hun har lyst at gøre det for at berolige dig

..gå til sin praktiserende læge altså. Du kan også forklare hende at ligesom det frie sygehusvalg, er der altid en mulighed for at få en anden læges vurdering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-10-04 16:02

du skriver hver 2. dag - er det bogstavligt? eller er det belejligt?
Ondt i maven kan sagtens være psykisk, og det kan sagtens være cancer, og det er op til den enkelte at søge læge, spørgsmålet er så, om man kan være bekendt at gøre sine nærmeste urolige og kede af det, ved ikke at søge læge?

Kommentar
Fra : Marialise

Dato : 11-10-04 01:21

Jamen dog. Jeg håber at din kæreste har fået det bedre. Og ved faktisk at clairvoyance kan være særdeles godt men at der under ingen omstændigheder må stilles dianogser. Og at det i øvrigt bør understreges over for din kæreste at hun altså selv må tage ansvaret for sit liv. Og selvfølgelig må hun til lægen igen hvis hun har så ondt. Men prøv, det lyder hårdt, at fortælle hende at du ikke passer hende hvis hun ikke vil til lægen. For hvis den clairvoyante har ret, jamen så fejler hun jo ikke noget...og hvis det er tilfældet kan hun vel gøre det hun plejer..Ik :)

Kærligst
Maria

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 30-10-04 22:54

spis bare laks.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-04 07:17

Salvie er godt mod maveonde og menstruationssmerter. Overhæld ca. 3 g. tørrede blade med kogende vand og lad trække i ca. 5 min. Kan sødes med honning for at tage noget af den ret bitre smag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MProskilde

Dato : 03-01-05 22:42

Hejsa.

Ud fra hvad du fortæller må jeg jo give dig ret!!
Jeg har bevæget mig en del i verdnen omkring alternativ behandling bla. i forbindelse med min uddannelse i Matas. Jeg har haft gode oplevelser med en del produkter, og mener som udgangspunkt at HVIS man kan "nøjes" med et naturprodukt er det at foretrække, idet de i modsætning til medicin ikke har bivirkninger.

MEN jeg er også en flittig besøgende hos lægen.... Jeg mener det er ret vigtigt at finde ud af hvad der er galt, dels fordi en læge kan vurdere om det er noget farligt, og også fordi det er en del nemmere at både forbygge og behandle skavanker med helsekost hvis man er klar over hvad det drejer sig om.
I din kærestes tilfælde ville jeg også klart vælge at opsøge en læge og få tjekket hvad man har med at gøre.

Jeg har selv haft mange problemer i den region. Min læge fandt intet, og 2 alternative behandlere lagde vilde kostplaner uden gær, mælk osv. som virkede man var umulige at overholde.
Min løsning har været aloe vera drikke gel. Da jeg havde drukket det i godt 5 uger var det væk, og nu små 2 år after er det stadig væk :) :)
Som en ekstra bonus har det også mindsket mit eksem en smule, jeg har tabt 8 kilo uden at ændre noget og så synes jeg faktisk at det gir lidt ekstra energi.

Jeg er lige startet op som forhandler af netop de produkter, for hvis det har ku hjælpe mig så meget må det sgu også ku gavne andre!!! Iøvrigt er der 90 dages fuld returret, så hvis du, din kæreste eller andre har lyst til at prøve er i velkommen til at kontakte mig på mail skrivtilmette@jubiipost.dk

-Og se så at få sparket hende til lægen :)

Accepteret svar
Fra : PrinZ_maggoT

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-05 12:17

onetime >>>>>>>>>>>HØRT... du har 100% ret... FUCk de tosser..
en halv fed 35-45 årig dame vågner en morgen og opdager at hun ikke har noget liv og ingen venner. hun overvejer nøje om hun skal blive jehova eller hvad.. efter et par år hvor hun virkelig overvejer hvad hun skal gøre ved sit eget liv begynder hun ligeså langsomt at tale med sig selv. efter et par uger og 200 poser chips ser tossen så et spændene program på DK4. og VUPTI så var der en clairvoyant mere vi andre skal udrydde..

he he det er klassisk NATUR medicin.... sig til din clairvoyante ven at den bedste kur mod fedme er en kaktus i RØVEN. HILSEN MIG.. jamen jeg kan slet ikke beskrive mit had til de tosser

jeg tror på at nogle kan mere end jeg selv kan men jeg er jo heller ikke så dum at jeg tror på at det er hver 2 dansker som det jo lige pludeseligt er blevet de sidste par år. jeg vil sige MAX 2 danskere som kan noget vi andre ikke kan.. resten er fup og crap.. alle "clairvoyante" der læser dette FUCK dig drop dit pis vågn op fra din hippie verden du er et VOKSENT menneske så opfør dig som et.. hvad helvede har i gang i? jeg skal være den første der hjælper Onetime med at smadre hver og en af jer.. desuden får i ikke flere venner af at STJÆLE 250 kr FRA svage folk der uheldig vis tror på / vil prøve jeres LORT.. (ja ja jeg er besat osv osv så kom med 4 pæne sten og hjælp mig) SIG hvad i vil.. FUCK JER..

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 16-01-05 15:26

LOL : ) thx for nice indslag....

Godkendelse af svar
Fra : onetime

Dato : 16-01-05 15:29

PrinZ_maggoT har styr på lortet :)

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 17-02-05 20:14

takker onetime