/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
langsom "opdatering" af internetsider
Fra : Mettemaria
Vist : 649 gange
150 point
Dato : 27-09-04 22:04

Hej alle,

Jeg har i de sidste 14 dage haft problemer med at hastigheden op opdatering af visse internetsider er blevet uhyggelig langsom; kandu = OK, men f.eks. spil.tv2.dk/blip.se
er blevet majet langsomme.

Kan det være noget med active-x ???

Hjælp søges - mit blodtryk har ikke godt af dette :)

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 22:07

er måske noget med deres server eller problemer med din udbyder, men det er det nok ikke hvis kandu er ok.

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 27-09-04 22:09

tror det ikke - men de har meget grafik, så tænkte at det måske er årsagen - men problemet er nyt - og udseendet på deres sider er det samme :)

Iøvrigt står der nederst i venstre hjørne:"Measure Applet startet" - mener ikke at det har stået der før

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-09-04 23:42

hmmm så er det vist på tide at scanne for spyware, søg på ad aware på google.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 27-09-04 23:54

En anden mulig løsning på spyware problemer...: http://www.datasikring.dk/spybot.asp

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-09-04 00:05

jeg vil nu alligevel anbefale ad aware, det er også gratis, har en lækker brugerfalde og er sygeligt let at bruge, der er ekstra features man skal betale for men den fjerner alt spyware nøjagtig ligesom spybot, og den bugger heller ikke en til at købe sig til de ekstra features, som man godt kan undvære, og jeg synes den er mere overkomelig.

http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 28-09-04 00:35

Ad Aware er min foretrukne. Er også den der bruges af større firmaer (TDC internt, bl. andet) som "spyware" fjerner. De kan virkelig gøre en computer langsom. Er også et gratisprogram.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-09-04 03:08

som nogle af de andre også siger som det første tjek for spyware

og så prøv lige at se her
også selvom du køre windows xp

http://www.winguides.com/registry/display.php/144/
og her
http://www.winguides.com/registry/display.php/143/

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 28-09-04 07:52

godmorgen alle -- checker i løbet af eftermiddagen :)

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 28-09-04 18:20

Hej igen - har kørt diverse gode råd igennem (spybot/ad-ware m.v.) - men det hjalp desværre ikke. Som nævnt er det primært på spil.tv2.dk+blip.se problemet ligger.
f.eks. ved log-on klikker jeg ok - siden starter med at opdatere, men "stener" ligesom i op til 30-40 sekunder før den er klar. Ved næste kommando: "vælg spil" sker det samme - igen 30-40 sekunder.

Ved at de har ændret layout i den seneste måned, men fik ikke problemerne umiddelbart efter deres sceneskift

men der er meget activex (tror jeg det hedder) på deres sider, tror måske at det er problemet.

Har win98 på en pc med 56 MB. Normalt som sagt ingen problemer....

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 29-09-04 17:55

Tror jeg har luret problemet: JAVA (Sun).......har deaktiveret dette - og nu kører den igen.