/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 6.0 SP1 og Java
Fra : zxcvbnm1
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 15-09-04 21:52

Min IE 6.0 SP1 bliver uhyre langsom, når jeg går ind på en hjemmeside med Java, fx TDC.

Der går flere minutter før siden er aktiv og i mellemtiden er der b.ot et lille Java-ikon på menulinien. Det virker som om der indlæses script eller lign.

Af og til ender det med, at IE simpelthen fryser, og den velkendte fejlmeddelelse om, at derr er fundet en fejl, klik her for at sende rapport osv.

Jeg har lige installeret en ny udgave af Java, version 1.4.1 - uden den store forskel.

Jeg kører Win 98 SE.

Har nogen oplevet ligende problem, og er der evt. en løsning på det.

På forhånd tak.

zxcvbnm1

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-09-04 21:55

Kun at afinstallere java......havde en W98 maskine der gjorde på nøjagtig samme måde efter at have installeret noget java software.....da det var væk igen kørte IE som det plejer Jeg ved ikke om det er den eneste løsning, men det virkede.

Har ikke oplevet problemet på W2k maskiner.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 22:09

Du skulle måske opdatere JavaVirtualMachine.
Download og installer J2SE v 1.4.2_05 JRE
http://www.officeit.dk/default.asp?k=1&productguid=SCB-2408-D

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-04 22:12

Jeg kører med seneste : j2re1.4.2_05 og tilsvarende SDK version ..både på Win98 SE og WP uden nedsat hastighed !

Man skal huske at afinstallere den 'gamle' version af Java runtime enviroment og rense sin registreringsdatabase, INDEN man kaster sig ud i den 'nye' version.

Hvis man har gammel kompileret kode liggende i form af applet'er på sit site, skal man ligeledes huske at rekompilere sine *.class filer

'Gamle' Java ver.1.1 filer kan godt tage et stykke tid at køre med den nyeste Java version fra http://sun.com

Grunden til 'det kører bedre', hvis man følger berpox råd er; så kører Explorers 'gamle' version af JVM og så virker den igen. MS udgave understøtter den 'gamle' ver. Java 1.1 ..ikke den nye (..SWING, *.wav filer osv.). Imidlertid 'vandt' Sun jo en retsag og Microsoft måtte fjerne deres version fra Explorer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 15-09-04 23:33

Tak for svaret molokyle.

Kører nu den seneste udgave af Java- og der er indtil nu ikke problemer.

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-09-04 07:02

Ski**gode molo - det vil jeg også prøve af

mvh Berpox.