/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Titel på sang eller digt
Fra : katrin
Vist : 712 gange
830 point
Dato : 12-07-02 20:18

Jeg leder efter en tekst, som indeholder ordene:

"Vi kan heller ikke bede om at blive større".

Jeg mener bestemt det er fra en sang eller et digt, men jeg husker ikke, hvem der har skrevet det, så det har været håbløst at lede efter.

Så jeg håber meget nogen vil hjælpe mig med at lede. Hvis du bare kan bringe mig på sporet, vil jeg blive glad.

Mvh
Katrin

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-07-02 20:40

Hej Katrin

der er en præst der har skrevet, et digt med en linie der minder om det der, den lyder bare : Vi kan heller ikke bede om at måtte blive større. kunne det være det?

mvh. Melander

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 12-07-02 21:09

Hej Melander

Det kan godt være at det skal lyde som du siger, men der er jo så mange præster der har skrevet digte. Har du et bud på, hvem det kan være?

Mvh
Katrin

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 840 point
Dato : 12-07-02 21:31

Hej
Kunne det være denne af :Frank Jæger ?
Vinterens særligt danske tone, som knugende frost, som længsel, som bøn efter forløsning og et dermed forbundet stædigt håb, har ingen mestre ramt bedre end Brorson i det 18. århundrede og Blicher i det 19. Men i slægt med disse to har vi også en digter fra det sidste århundrede. Jeg tænker på Frank Jæger og hans lille digt ”Liden sol i disse uger” fra 1954, som har været med i Højskolesangbogens sidste to udgaver (anbefales til Tony Vejslevs udmærkede melodi!):

Liden sol i disse uger.
Februar har gjort os mindre.
Sne som tynger. Is som knuger.
Vi kan ingenting forhindre.

Vi kan heller ikke bede
om at måtte blive større.
Stær og mus og vinterhvede
må på vore vegne spørre.

Men måske april vil hente
vore hjertebål tilbage.
Sammen vil vi tålsomt vente,
liden sol i disse dage.

Frank Jæger må kende evangeliet og Brorson: Ak, søger de ydmyge steder ... Vi må blive små, før vi får ører, der er i stand til at opfange håbets budskab. Så små må vi blive, at vi må overlade det til de mindste skabninger at bede på vore vegne: ”Stær og mus og vinterhvede må på vore vegne spørre!”

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-07-02 23:36

MELANDER>> Det er da en frækhed uden lige at sætte et formodet svar på på nøjagtig det samme som jeg refererer til.
Det er da vist POINTHUNGER så det basker til noget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Foragtelig Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-07-02 23:40

nååå undskyld lille parkenss, hun kan da bare afvise mit svar, og godkende din kommentar, men hvis du vil svare, hvorfor gør du det så ikke.

foragtelig selv

Melander

Godkendelse af svar
Fra : katrin

Dato : 13-07-02 00:14

Tak for svaret, PARKENSS - og tak også til dig, Melander! Men PARKENSS kom jo altså først, så jeg var nødt til at afvise dit svar, selv om det var helt perfekt.
Efter min mening er ingen af jer foragtelige. Tværtimod synes jeg I er lige suveræne begge to.

Nok engang tak til jer begge - og de bedste hilsner fra
Katrin

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 13-07-02 00:16

Fordi "lille" Melander ---jeg mener dette spørgsmål er så bredt, at det ville være tåbeligt at sætte et formodet svar ind på nuværende tidspunkt - men ok for 830 Point, så er det åbenbart det værd at bryde nogle gyldne regler.

Desuden kan du holde din nedladende undskyldning for dig selv.

Parkenss

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-07-02 00:31

lige en lille ting

jeg spurte aller først, om det kunne tænkes at være en præst, der havde skrevet det, for ikke at sende et ligegyldig link, jeg havde fundet, mens jeg venter på svar fra katrin, sender du så din kommentar.

bare rolig, min undskyldning, er lige så ironisk som dig......

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 13-07-02 01:28

katrin >> Tak for dine ord til Melander og undertegnede. Undskyld jeg farede i flint ;-/

Melander >> Rolig nu,--hvis du tager et kik på tidspunkterne hvornår de forskellige kommentarer er indsendt, så burde du jo ha`haft tid nok til at svare. Desuden er der vel ikke nogen der har eneret på at kommentere/svare på et spørgsmål !!!
Jeg satte jo også mit bud som en kommentar for ikke at hindre andre i en bedre ide til spørgsmålet.
Skulle vi så ikke vaske tavlen ren og starte på en frisk ???

Parkenss