/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Emesen's byggeprojekt elendige råd modta~
Fra : emesen
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 20-08-04 22:35

Her kan lægges elændige råd til mit byggeprojekt så vi ikke spammer denne tråd:
http://www.kandu.dk/dk/spg/47636
Citat
Brun glaseret tegl,det og kun det.Intet andet, intet andet.
Jeg synes du skal ha`brun glaseret tegl.
Hilsen
Keldd.

Citat
De skal være brune - men tegl er for tunge til mit hus.

Citat
Hej emesen.
Hvad med Decra tag. (stålplader m. 15 års garanti til at sætte oven på det eksisterende tag). Fås i så godt som alle farver.
Hilsen Jette

Jeg skal alligevel lægte om.
Citat
Du kan få brun pladeeternitskifer,ja ,det har ikke noget med skifer at gøre,men de er
flade og ser godt ud.
Hilsen
Keldd

så er der frit slag - bare det ikke er for besværligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 23:02

Jeg ved ikke hvad du mener med elendige råd emesen, men tag belægning der ikke må være så tungt som tegl:
letbetontagsten, Jeg tror de er fra IBF
Men hvis du kender Eurodan-huse var det dem de brugte, ved ikke om de gør det endnu.

Jeg har dem på mit hus fra 1987 og de er stadig lige pæne endnu.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:07

"elendige" var en lille joke, fordi vi spammede det andet spørgsmål.
Jeg har også tænkt på Decra og betontegl - eternit som der ligger nu er jeg lidt bange for skal smuldre som det har gjort før.
Jeg har bygget til i '73 og det nye tag blev ikke så lige som det burde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 23:20

Vores gamle hus var der cementtagsten på helt fra 20erne, og det skiftede vi ud med eternit.
Det kostede næsten dobbelt så meget at fyre huset op bagefter, og det eternit man får idag, holder ikke nær så godt som de gamle.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:23

Næe Dova - det er jeg også bange for.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 20-08-04 23:24

Hvis et hus er bygget til eternit .... bør det blive ved med at være det

og det med om det bliver lige ... er jo et spørgsmål om øjemål *GG*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:44

Rul sort plastic ud over det hele.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:56

gasmanden - det gør ikke så meget at det er skævt, men når gæsterne går herfra
slingrer de ..............det må være taget de kigger på.
Keldd - det blafrer såd'n i blæsevejr.

Lukker nu

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-04 00:40

Ja,selvfølgelig blafrer det,det er helt igennem et totalt elendigt forslag,
men det var det du bad om,får jeg så pointene??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-08-04 09:21

Har lige lagt sorte galv. trapetzplader på hos min datter.Det er billigt og vejer intet og så er det nemt at lægge. For at det "ik ska vær løvn" så er det også pænt at se på.
Er du interesseret skaffer jeg navn og leverandør.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 10:27

Tak for svaret Keldd. Ja det må jeg så indrømme - der findes vist ikke noget forslag der er mere elendigt. Det skulle lige være sorte sække som er tapet sammen. Så det bliver kun til een stjerne.
:-

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 10:41

Selv tak,men jeg er lidt sur over at jeg kun fik en stjerne.
Men hvis der er mere du vil vide så bare spørg,ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.