/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printe på sort baggrund / hvid "farve"?
Fra : Malkekoen
Vist : 1741 gange
100 point
Dato : 20-08-04 21:16

Ja, jeg kunne utroligt godt tænke mig at printe på noget sort karton. Jeg har en HP PSC 750 all-in-one ting. Men den kan ikke printe med hvid "farve".

Er der nogen, der har nogen forslag til hvordan det vil kunne lade sig gøre? Kan man købe en hvid patron? Kunne man fylde hvidt blæk i en gammel patron? Andet????

Alle forslag er MEGET VELKOMNE!!!!!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 21:24

Undskyld, men jeg kan ikke lade være. Det har jeg også prøvet, og vil meget gerne det samme. Måske kan det lade sig gøre. Jeg ved min svigerinde, til hendes bryllup havde købt en farvepatron med "guld-farve", som hun udskrev med, på sort karton. Det var utroligt flot. Det er et par år siden. Jeg kan huske jeg dengang spurgte hende, hvordan hun havde lavet det.
Hun er på ferie nu. Når hun kommer hjem, vil jeg spørge hende, hvor hun købte denne GULD-FARVE. Vi skal til "børnefødselsdag" hos hendes børn d. 29/8.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 20-08-04 21:35

Frank, det ville være FANTASTISK......... Jeg tror, at der er rigtigt mange, der kunne bruge det fif - hvadenten det er guldfarve eller hvid farve....

Andre...................... bare fyld til! Skulle faktisk meget gerne have en løsning inden tirsdag/onsdag...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 22:06

Det lyder spændende,jeg følger med i tråden.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 22:15

Til Malkekoen, hold da helt kæft, jeg bliver helt nostalgisk. Som barn, mange mange år siden, da jeg holdt ferie hos min mormor og bedstefar, blev jeg kaldt for "Malkepigen" fordi jeg godt kunne lide at malke køerne, på gammeldags facon, og jeg blev god til det. Det er 45 år siden.

Hun, min svigerinde og hendes mand, og alle børnene 3, holder ferie i Italien. Jeg prøver at sende hende en sms med spørgsmålet. Hvis jeg får svar, vender jeg tilbage her.

Frank

Kommentar
Fra : mcnally

Dato : 21-08-04 14:15

tvivler på at du kan printe på karton i din hp printer. Vil tro det er for stift og tykt papir til at den kan klare det.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-08-04 14:23

Nej, karton'et er intet problem. Kun den hvide farve :)...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-08-04 21:51

Jeg kan også godt trykke på karton på min HP Desk Jet.

Jeg har ikke hørt fra dem endnu

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 22-08-04 09:52

Vi afventer med spænding nye svar :)....

Kommentar
Fra : torbentoft

Dato : 22-08-04 22:19

Kender ikke til HP printere hvor man kan få hvis farve, som udgangspunkt er det CMYK farver og sort, og ingen af disse farver kan danne hvid. Dette kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.

Har været hele HP's side igennem , og ingen steder er der noget om Hvid blæk til printere, ej heller har jeg nogen sinde i min karriere som Grafiker hørt om dette.

Så jeg tror du må opgive.

Alternativet er hvid karton, hvor du laver en sort side med hvid tekst og printer, så kan det lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 23-08-04 06:17

Det lyder ikke lovende :(. Håber, at en eller anden kan komme op med en brugbar løsning...

Kommentar
Fra : torbentoft

Dato : 23-08-04 08:50

Jeg er 99.9 % sikker på der ikke er anden løsning når du har en HP printer.

Kommentar
Fra : mcnally

Dato : 23-08-04 13:12

dette er så ikke en deskjet, men en multi
har aldrig hørt om nogen der kunne klare det på en 750

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 23-08-04 14:40

OK, nu tænker jeg selv lige en gang. Er der nogle der ved, om man overhovedet kan købe hvidt blæk nogle steder? For så tror jeg at jeg vil ofre en brugt patron på et refill-forsøg :)...

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 14-11-04 22:12

Jeg har en Citizen Printiva 700c, hvortil der kan købes guld, sølv, metallic magenta og metallic cyan udover standard CMYK-farver. Printeren produceres ikke mere. Der fandtes også printere fra ALPS (MD-5000) og OKI (DP-5000) som vistnok bare var den samme printer med forskellige navne. Til disse kunne man også købe hvid samt "scratch-off-grey". Disse produceres heller ikke mere, og jeg har forsøgt at kontakte OKI for at finde ud af hvor jeg kan skaffe dem. Uden held.

Nuvel - min Citizen er lidt slidt og har desværre været på gulvet en enkelt gang (den bevæger sig meget kraftigt, når den printer. Den bruger farvebånd), så papirindtaget er ikke helt i top. Men kvaliteten den kan fremprovokere er meget flottere end jeg nogensinde har set et laserprint. Desværre er farvebånd til den rimeligt dyre. Ca. 250,- for 120m.

Et alternativ, som jeg kæmper for at forsøge, er at købe en af de nyere fotoprintere, der bruger samme teknologi. Så ville jeg indkøbe "farvebånd" i større bredder, der så skulle passe til sådan en svend i den rigtige farve. Problemet er imidlertid at jeg ikke ved, om de er kompatible - og jeg ved som et faktum, at fotoprintere hiver papiret igennem 3 gange. En gang for hver farver CMY. Det skal jeg gerne undgå, hvis jeg vil printe ren sølv og ikke bruge for meget farvebånd.

Hvis nogen får en guldkornsidé, vil jeg meget gerne være med på en lytter!