/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ordbøger
Fra : solveig
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 03-07-02 21:42

Hej.
Er der nogen der kender en side hvor jeg kan downloade ordbøger, dansk-engelsk, engelsk-dansk, dansk-tysk og tysk-dansk.
Jeg har Windows 2000.
Håber I kan hjælpe.
Mvh.
Solveig.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 03-07-02 23:11

Du kan dog godt downloade Online dictionaries. Søg hos google. Der kan du kun oversatte et ord ad gangen, men det skulle være fuld lovligt:
http://dictionaries.travlang.com/DanishEnglish/

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-02 00:45

Hej Solveig,

der er et par links her til nogle programmer der måske ka' hjælpe med dit problem...

http://home.worldonline.dk/gustaf/dict_download.htm

og du ka' downloade en demo version af Gyldendals Tysk-Dansk ordbog her -->
http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/webview/DF5BE59E230850DBC12569930009C956?OpenDocument
http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/webview/7F96C7482C90EE60C125688500496F2D?OpenDocument

mht. Dansk-Engelsk
http://plab.ku.dk/dk/dict/

ellers gå op på biblioteket og lån ordbøgerne med CD-rom til... de er trods alt noget nemmere at slå op i... end at sidde og bladre dem igennem... og så er det gratis samt offentlig tilgængelig... bare huske at aflevere dem igen...

og hvis du har nemmere ved Engelsk end tysk, ka' du evt. kigge på dette tip...
http://www.kandu.dk/dk/tip/1610

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 04-07-02 17:28

Her er også noget, du kan bruge.
http://www3.travlang.com/
Ergane's ordbøger, hvor du kan hente de sprog, du er interesseret i.

Åhh, hvor er du - endnu en gang - klog, Zonker.

Mvh

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 04-07-02 19:45

Takker for hjælpen...(-:

Mvh.
Solveig

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 16-07-02 05:33

>> Picasso:
Det er vel fordi de relevante svar er kun skrevet som Kommentar.

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 16-07-02 08:28

Hej
Jeg har været på ferie, og derfor ikke haft tid til at afprøve de forskellige tip.
Jeg er klar igen, og i går prøvede jeg de forskellige tip. Jeg kommer fint ind på siderne, men kan ikke få min computer til at downloade dem. Jeg prøver igen, skal lige have hjælp fra en der ved lidt mere om computer.
Og præcis som Picasso skriver, har jeg ikke accepteret fordi de er skrevet som kommentar.
Jeg kommer tilbage når jeg har fået prof. hjælp.
Hà en god sommerdag.
Solveig

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 08:53

Hej Solveig,

hvilken slags hjælp ønsker du lige præcis så?

fra hvilke af linksne ka' du ikke downloade?

har du evt. ICQ så er mit nr. 78843545 du ka' også skrive en mail på strarup@worldonline.dk

til Clausen,

kommentare ka' faktisk også bruges som svar... det behøver ikke lige være et formodet svar... der er et svar... du ka' sågar også vælge en kommentar fra en nyhedsbruger hvis det er det du vil.. selvom de ikk er en del af Kandu...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 16-07-02 10:29

Tak Strarup der fik du lige min pointe i gennem.

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 17-07-02 20:35

Hej igen

Så har jeg igen lært noget nyt . Jeg vidste ikke at jeg kunne bruge en kommentar som værende et svar.
Jeg har i øvrigt fået hjælp af vores computerprof, så jeg nu har fundet ud af hvordan jeg kunne få ordbøgerne downloadet. Og det virker fint.
Tak for tilbuddet om hjælp Strarup.

Solveig.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 20:59

Hej Solveig,

Det var da så lidt... men umiddelbart er de kun demo versioner dem der ka' downloades fra Gyldendal...
Jeg mener dem man ka' låne på biblioteket har hele baduljen med på CD-rom... Og så ka' de endda vist også integreres med Microsoft Word... hvis du bruger det til at lave Tekstdokumenter med...

Så hvis du vil ha' de fulde versioner vil jeg anbefale Biblioteket...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 17-07-02 21:08

Jeg har altså downloadet en tysk stavekontrol fra nettet og den er okay god - hvis det er noget for dig... så kan jeg lige spørge min kære fader om hvor det var vi fandt denne... det var i hvert fald bare ved at søge på nettet.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 17-07-02 21:42

Hej Picasso.
Det var ikke en dårlig idè med en tysk stavekontrol. Men forstyr ikke din far i aftenkaffen, vi har jo ferie endnu, så jeg kan vente.
Mvh.
Solveig.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 18-07-02 10:16

Hejsa Solveig,

jeg spørger ham når han kommer hjem fra arbejde så. Jeg har i hvert fald brugt den da jeg tog min HH - altså når jeg skrev stile - og der var det tilstrækkeligt. Der er godt nok ikke grammatikkontrol på... men hvis man er inde i det... er det jo ingen sag

Mit freundlichen Grüßen

Picasso

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 18-07-02 13:11

Tak for svaret strarup.