/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvornår er man "Point-jæger" ?
Fra : dova
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 17-08-04 10:46

Kvalificerede bud ønskes på det spørgsmål.

Er det 1: En der tillader sig at sætte kommentarer i mange forskellige kategorier, istedet for at holde sig til et enkelt eller få udvalgte emner?

Er det 2: En der bare sætter link eller henviser til søgning på nettet uden i øvrigt at vide noget om emnet?

Eller er det noget helt andet???

Spørgsmålet er sådan set udledt af en meget kort kommentar som jeg kom med i et lystfiskerspørgsmål i aftes
www.kandu.dk/dk/spg/47349 ,hvor en Hr "Jegalenevide", efterfølgende tillod sig at komme med et, efter min mening, temmeligt groft angreb på min færden her på Kandu.

Enhver kan selvfølgelig se, at jeg optræder i mange kategorier, men det gør flere andre da også uden at blive beskyldt for pointjagt.
Og med hensyn til bare at henvise til links? Jeg har svaret på 109 spørgsmål herinde, og ud af dem optræder et link i de 13 som supplement til min kommentar, og et enkelt hvor der direkte blev bedt om henvisning til nettet. Det er tilladt at tælle efter hvis nogen er i tvivl

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 60 point
Dato : 17-08-04 10:52

Ih, du godeste et angreb på dig Dova!
Sikken en mavesur sto..øh støder!
Så vidt jeg kan se, svarer du hvor du mener at have et godt svar! Og du rammer da plet temmeligt mange gange!
Hop op og fald ned på Hr "jegalenevide".

I mit univers (som nogle vil mene er ret lille ) er en pointrytter, en der opretter to brugere, stiller et ? med en bruger og svarer med den anden. Og i den kategori hører du sgutte!!

*knuz*

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 11:03

Når man er ligsom mig... gimi de 50 point

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:05

Dova, jeg behøver vist ikke, at kommentere dette ret meget, men jeg syntes altså, at det var under lavmålet og jeg fatter ikke hvor i din profil der skulle findes belæg for det angreb.
Vi to har har også været uenige, men jeg håber og mener, at det er på et niveau hvor almindelig respekt er bevaret.
Jeg erkender, at jeg også kan blive irriteret i forskellige situationer, men de personangreb der finder sted i øjeblikket fra flere forskelllige er ubegrundede og må bunde i helt andre ting end det der bliver skrevet.
Jeg er imponeret over din brede viden, og hvis du ind i mellem svarer uden tilstrækkelig viden så er det ikke noget særegent og som en for nylig skrev "man kan godt blive lidt ivrig" og det gælder jo sikkert for alle der engagerer sig.
Det er pudsigt nok nogle af dem der råber højest om tolerance og ytringsfrihed der er værst til at knægte andres.
Du er på mange måder min "soulmate" Dova så op med humøret.
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 11:15

>>>Hvornår er man 'Point-jæger' <<<
Det er jeg lige nu..........sæt nu ikke ekstra point på, så der bliver ballade.
I øvrigt kan jeg ikke vinde flere præmier, da jeg har vundet een gang.
Eyvind - som kæmper en brav kamp, for at nå toppen
PS. Jeg lærer også lidt ved at deltage i mange forskellige spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:23

Ja. Eyvind du kan jo se hvad der kan ske når man følger dine råd og modtager "ufortjente" point, så er man pointjæger.
Nå. men det er jo ikke din fejl.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-04 11:23

Der er vist mange udlægninger af hvad en pointjæger er - gennem tiderne er mange blevet beskyldt derfor.
Somme tider har den gået på at den der bliver beskyldt for det, er meget synlig - og deltager i mange spørgsmål.
Den der gider kan jo søge på Kandu og se det ved selvsyn.

Før i tiden der her var "Formodet svar" var der virkelig belæg for beskyldningerne, men nu det er fjernet synes jeg såmænd ikke der reelt er noget problem.
Jeg synes det er fint og godt gået, at du kan svare på så meget - og vedkommende arne.jakobsen går jo bare rundt i et par alt, alt for små sko.... det irriterer ham garanteret du dukker op hele tiden, fordi han osse selv gerne vil have point. Men ved du hva' ..... spring op og fald ned på det....
Hvis det generer så meget må han jo bare skrue tempoet op, ikk'

Karina

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:25

Karina, du sagde jeg tænkte det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:26

hovsa der smut et komma

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 11:33

Mit råd om at modtage point fra en meget meget glad bruger, var ærligt ment.
Så jeg syntes stadig det var/er............................. OK.
Eyvind.
PS. Jeg betragter også Kandu som en legeplads og hjernevridergymnastiksal.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-04 11:34

Ja engang hed det "pointluder" .... jeg har lige siddet og surfet lidt rundt i det, og det bærer umiskendeligt præg af at det er de samme der har ondt i nummeren, altså må der støde nye til, for hvem det er så hulens irriterende, at nogen er hurtige, og deltager i alt hvad der findes - men det er der vist ingen regler om... det ser ud til at misundelsen stadig har gode levevilkår.

Dova - et godt råd, lad dig ikke gå på af de knubs man uundgåeligt får herinde.

Karina

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:36

Eyvind indtil nu har jeg da også fornemmet, at vi er enige om, at udfordringen ligger i, at løse problemer og at nogle problemer så er meget lette, at løse er en helt anden sag.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 11:37

Nej Dova.. Jeg synes helt klart du burde sætte pointene op til, ja.. 1-2-300 stykker og så gi dem til mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 11:40

Noget tyder på, at knubs og "overfald" er ligefremt proportionale med aktiviteten og derfor skulle man måske begrænse sin aktivitet, men har man tid og lyst må og skal det da være OK, at man deltager hvor man syntes man har noget at bidrage med.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 11:42

Nå,nu har Arne været ude med riven igen,men hør så:At beskylde Dova for pointrytteri hører ingen steder hjemme,
shame on you Arne.
De point Dova har, har hun da fået for sine altid kompetente og gode svar,ingen tvivl om det.
For fanden da Arne,jeg tror du er god nok,men lidt mindre sure opstød,så kan vi allesammen være her.
Og med hensyn til pointrytteri,er alle velkommen til at få mine,jeg har nemlig ikke fantasi nok til at forestille mig at der ER pointryttere,hvad i alverden skulle de bruge dem til??
So Dova,don`t worry,I love You--- I love You---I love You

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-08-04 11:47

Hvorfor overhovedet ride efter point??
Handler Kandu ikke om, at hjælpe andre? At man så får en teknisk dims, som tak for hjælpen, er da kun en bonus...
Synes jeg, der lever i et meget lille univers

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 11:49

Keldd <Og med hensyn til pointrytteri,er alle velkommen til at få mine>

Yes - Jeg godtager altid bidrag til mig selv :-]

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-08-04 11:55

Hej Dova

Set med mine øjne er det vel lidt lige meget - om nogen er pointrytterer eller ej. Hvis man skal se på chancen for at vinde en "skide DVD til 500 kroner" eller en trådløs mus til 300 kroner.

Kunne man tjener ind til mange flere af sli slags ting - ved at tilbyde folk at klipper deres græs med en "3 i 1" klipper....

For mig min skyld kunnne vi godt afskaffe pointsystemet. For mig sikre det dog blot en lille smule at folk tænker lidt over hvad de spørger om... Om jeg får point eller ej er jeg lidt kold overfor...

Nogen gange opfordre jeg folk til at give en tilbagemelding på om rådet virkede... Der er jo fote mange gode råd her - men der er jo også råd der kun virker hvis disse udføres af mennesker med lidt erfaring.. eller håndelag...

Der var foreksempel råd omkring huller i køkken og badeværelse fliser...
Det er ikke alle der har så meget føling med en boremskine at de kan bore et hul i flisen med slag på.... og det er ikke alle fliser der er klæbet lige godt op....

Så lidt tilbagemelding på hvordan problemet blev løst er for mig mest vigtigt...

Hvis nogen har succes med at fange fisk med en kork prop eller med dyrt grej, er set fra min side blot en interesant erfaring. Og de erfaringer som mange Lærte eller autodidakte blot vrænger på næse over syntes jeg er helt fine....

Om Lærte eller autodidakte har behov for at stive deres ego af med at svine andre til bekymre mig ikke. Jeg syntes vi bør hjælpe hvor vi kan - måske engang imellem syntes jeg der mangler lidt ydmyghed i svar når man udtaler sig om noget man ikke helt er på hjemmebane i... Men det er jo blot en detalje..

Kære dova jeg syntes du bare skal grine lidt, denne gang var det dig der fik et hak... næste gang er det en af os andre nogen har set sig sur på...

Men det er en del sporten at bliver man skubbet af pinden må man bare op igen...

Jeg tror mange der bekymre sig om point lider af misundelse... Grundlæggede er det jo nok dem der udtaler sig om pointrytterri der er de virkelige pointryttere...

Det var bare lidt synspunkter, fra en der ikke ved bedre
mvh og god dag
Benjamin

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-08-04 11:56

Det her er sq da at gøre en smule ingenting til en masse..
1 : det bliver sagt med et smil
2 : det er da også en temmelig ligegyldig bemærkning..

Jeg må gi arne.jakobsen ret i at det er temmelig logisk.
jeg ved ikke om det er point ryteri, men jeg syntes det er latterligt at blive så sur over så lidt...

Junior

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-08-04 12:52

Syntes ikke, at du er pointjæger.
Du er kommet med nogle gode svar, på mine spørgsmål. Nogle gange syntes jeg også, at du havde fortjent point, selvom jeg ikke gav dig point, som accepteret svar. Dette anser jeg ikke som snyd. Nogle gange kommer
flere " korrekte " svar på et spørgsmål, og så må man jo gerne give flere point ud.

MVH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-04 13:34

Zerg911 -> Hold op med det pjat

dova -> Forøg pointtallet i dette spørgsmål til f.eks. 500 ..og giv dem til mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-08-04 13:58

Hej Dova

Definationen af en pointrytter vil jeg ikke komme med, men jeg mener ihvertfald ikke du er en sådan Mit indtryk af dig er, at du er en seriøs bruger der heldigvis også har en god portion humor

I går var det bla. mig der fik på puklen af Technic og dagen før var det BjarneD.....vi får nok alle en tur før eller siden, men det er jo kun fordi vi er så forskellige alle sammen.
Nu vi er ved det emne, vil jeg lige pointerer overfor BjarneD at jeg også anser dig for en seriøs bruger og absolut intet har imod dig.....dog mente jeg det jeg skrev i den anden tråd, for den måde du har skrevet på det sidste stykke tid, er ikke den BjarneD der plejer at være herinde (i mine øjne) ....så skulle det være på plads Hvis du tog det som et angreb, fremfor et lille velment råd, så har du hermed min undskyldning.

// Toupie

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 14:03

Molo du skal ikke møve dig ind på mine point :-]

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 14:11

Hen på værtshuset med Zerg911 og Molo.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-04 14:14

Jadak, når jeg får fri kl.16. Jeg drikker FF ..og du gi'r Keldd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 14:15

Ud til -> med dem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 14:15

Hej allesammen
mange tak for alle de pæne svar. Dejligt at møde så meget positiv respons, selv om det måske som CCjunior siger, er at lave et stort problem ud af et lille.
Selvfølgelig kan man være uenig og komme med nogen krasse bemærkninger i forskellige tråde, og det skal der også være plads til, uden at man af den grund bærer nag eller griber til så generel en beskyldning.

Og øh Keldd, (rødmer), er der noget om det gamle ord, at den man elsker tugter man?, for jeg kan godt huske dengang du kaldte mig "pulletibatjænt"

Nå men jeg hader ubesvarede spørgsmål så derfor skal jeg vælge en, og det er lidt svært, men "the 50 points goes to"..........Næ, nej Zerg911, du får dem ikke idag, selv om du ikke er til at stå for når du er ude med tiggerstaven men calista, fordi det også er den definition jeg forstår ved en pointrytter.

hilsen dova

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 14:16

Så længe det er gratis siger jeg "næsten" ikke nej tak :o]

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-08-04 14:17

Satme groft... her ligger jeg næsten på knæ.. Næ nej, tiggerri er ikke hvad det har været.!

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 14:18

Tak for svaret calista.

hilsen dova

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-08-04 14:20

Selv tak, Dova

Op med humøret, smil og verden smiler til dig!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-04 14:21

Spørgeren skriver i sit spørgsmål DOH det gør spørgere jo tit *GG - om definitionen på en PointJÆGER, jeg er enig med dova i at calista's svar på hvad en pointrytter er, er korrekt - men mener ikke at pointjæger er det samme som pointrytteri.
Der er sgi forskel .... en rytter er det som calista beskriver, en jæger er een der møver, skubber, maser, sig ind i alt hvad der findes af spørgsmål, osse selvom vedkommende ingen kompetence har i pågældende kategori.

Karina
Det var bare liiiige det jeg ville sige.............

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-04 14:23

OG tilsidst - en jæger er selvfølgelig een der ønsker flest mulige point - fair eller ej - for at nå en placering på Kandu's ubrugelige liste over TOP 50 brugere

Karina

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 14:35

Nu ved du hvordan landet ligger dova,og øh øh jeg er med på den værste.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-08-04 14:56

Ja, Dova, hvad skal jeg sige..Jo jeg vil sige det oprigtigt: De få tre-fire gange vi har deltaget i samme spørgsmål (og det er kun dem jeg taler om her i denne kommentar) har du gentagne gange kørt et urent trav, givet halve og forkerte svar og givet svar, som var det din egen erfaring, selvom det var kopieret uden at oplyse om kilden. Jeg på indrømme, at jeg allerførst tænkte på om det var fordi du var ude efter point, men jeg lod svaret stå åbent. Du har gået efter personen og ikke efter bolden, - og personen var mig, selvom det var urelevant for det svar spørgerne søgte, og sidste gang gjorde du totalt nar af mig selvom det svar jeg gav var det der blev accepteret. Jeg har aldrig givet igen eller spekuleret over hvorfor du opførte dig uden for reglementet, det kan jo i grunden være så mange årsager. Allerede efter første gang mistrede jeg lysten til at deltage i de spørgsmål, hvor du var. Det er min erfaring med dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 16:32

Fnollerpige hvad betyder DOH? Jeg kender ikke alle de mærkelige forkortelser.
Og hvem vurderer egentlig folks kompetence til at blande sig i spørgsmål, når de ikke kender de personer der svarer og ved hvilke forudsætninger de har. Det er lidt som om nogen ikke rigtig kan tåle hvis man er "for klog". Janteloven længe leve: Du skal ikke tro du er noget. Men selvfølgelig er jeg da også kommet med nogen uheldige kommentarer ind imellem, det tror jeg ikke at ret mange kan sige sig fri for, men hvis jeg direkte har lavet en fejl, har jeg så også undskyldt efterfølgende.

og mulberry, kan du ikke give mig en ledetråd til hvilke svar jeg skulle have givet som om det var af egen erfaring.Jeg bruger normalvis ikke den slags "tricks" for at få det til at lyde mere troværdigt.
Med hensyn til de spørgsmål hvor du føler jeg har hakket på dig , drejer det sig nok om katte og orm hvis jeg ikke husker helt galt, og så et her forleden angående en metode til at blodtypebestemme familie og venner, kan det ikke passe?
Som jeg også nævnte tidligere mener jeg der skal være plads til uenighed og "krasse" bemærkninger, og kan så kun beklage at du hører til en af dem der føler det som et personligt angreb, at blive mindet om at man er forkert på den.
Og du behøver bestemt ikke undlade at deltage i spørgsmål hvor jeg er, for sådanne bemærkninger kunne du såmænd også have fået fra så mange andre, det har jeg også selv prøvet flere gange.

hilsen dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 17:19

Ja mulberry, der kan man bare se. Jeg tog fejl, det var selvfølgelig spørgsmålet om katte og SILD og ikke orm.
Og i det spørgsmål skal du slet ikke være i tvivl om, at jeg taler af egen erfaring for lige at sætte det på plads, og det var en af grundene til at jeg reagerede så kraftigt på din kommentar
www.kandu.dk/dk/spg/46358.
Og hvis ikke det var så mange år siden, kunne det sikkert sagtens dokumenteres hvor mange katte vi måtte have aflivet på den bekostning.
Men din mening i dette spørgsmål har været ligeså velkommen som alle de andre, og jeg må jo prøve, om jeg kan træde lidt varsomt i udformningen af mine kommentarer, men har det med at "vise kløer" når jeg føler mig uretfærdigt anklaget.

hilsen dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-04 21:51

Æv Bæv POINTS! får det aldrig en ende med disse latterlige diskussioner?!

Min mening om Dova's fremgangsmåde beholder jeg for mig selv..Min erfaring siger mig nemlig, at drilleri, ironi og sarkasme let kan misforståes

Een ting fatter jeg dog ikke. Nu har jeg ikke mindre end to gange set BjarneD skrive, at det er dem der råber højest om tolerance og ytringsfrihed der er værst til at knægte andres.

Hvordan fanden gør man det?!
vi har vel alle de samme taster på vores tastatur

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-08-04 21:54

Pointjæger ? Det kan jeg da ikke blive i dette spørgsmål, for der er ikke flere til uddeling

Jeg har læst om årsagen til dette spørgsmål , og det må jeg sku nok sige, magen til ophidselse over en lille kommentar fra dova´s siden, har jeg sjældent set. Det er bare helt utroligt. Hr. Arne.Jacobsen må da rigtigt have følt sig trådt grundigt over tæerne.

Hvis ikke det er tilladt at blande sig, komme med forslag til spørgsmålene, så ved jeg ikke hvorfor vi har dette forum.
Hvem skal afgøre om man er kompetent til at skrive et svar ?? Det skal spørgeren, og ingen andre !!

Om det er noget man selv har oplevet eller henviser til på nettet, da er da vel for hulen pi... ligegyldigt.
Det er spørgeren der skal hjælpes, og ikke en anden klog person, som også deltager i forsøget på at hjælpe.

Nej, lad os dog hjælpe hinanden, og ikke kævles om hvordan der hjælpes. I de kommentarer fra Arne.Jacobsen var det sku som om, at når man ikke opfyldte hans norm form klogskab, så skulle man bare holde sig væk.

Det har jeg nu ikke tænkt mig at gøre

Jeg vil forsøge på at hjælpe, og så må andre bedømme om det er helt hen i skoven eller ej

dova> Du skal bare fortsætte med dine svar, det samme vil jeg gøre

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 22:19

Tak skal du ha´jakjoe
Og det sjoveste af det hele angående A.J´s opstød over at lave et seriøst spørgsmål til smalltalk, det mener han åbenbart ikke når det er ham selv der smalltalker i et formodentligt seriøst spørgsmål vedrørende døgnkiosker

www.kandu.dk/dk/spg/47438

dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-08-04 22:26

Hvad skal jeg sige... ?

Husk, der er forskel på folk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 22:42

Ja heldigvis er der det

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-08-04 10:34

Hej Dova
Nu har jeg ikke noget i mod at nogen stiller tvivl ved min svar, eller fortæller mig når jeg tager fejl så nej jeg føler mig ikke personlig angrebet, som du siger jeg gør, jeg har nemlig ikke noget imod, at lære noget, og da du stillede tvivl ved mit svar, gik jeg i gang med at søge på nettet, for at finde ekspert udtalelser og da var det at jeg fandt et link om sild og det stof de ikke kan tåle og jeg kunne se, at en sætning var ordret den du lige have givet, imidlertid havde du ikke fået det hele med hvilket gjorde, at dit svar var vildledende, efter min mening altså og efter den omtalte sides udlægning af emnet, og du havde ikke oplyst om kilden til din viden og du lagde det sammen med fortællingen om hvad der skete på en gård for 40 år siden og hvad jeres dyrlæge den gang sagde. At du har oplevet den historie du fortalte, har jeg ikke tvivlet på, heller ikke jeres dyrlæges råd. Så var det så du ”farede i flæsket” på mig, men ikke om det jeg have påvist med ligheden mellem linket og dette stof i sild de ikke kan tåle du skrev om , det undrede mig iøvrigt lidt at du ikke fortalte om det med det samme, da det er ret vigtigt, men lad det nu ligge.
Da jeg ved af erfaring at det kan være vanskeligt at huske alle gældende forhold 40 år tilbage, ja så ville jeg holde mig til den opdaterede ekspert viden dette link var et eksempel på, og jeg vil mene at der er forskel på en spandfuld sild og en flok katte og en kogt renset sild serveret som delikatesse en sjælden gang, måske en eller to gange om måneden, som jeg sagde, alt med måde. Mennesker kan heller ikke tåle store mængder af fisk, men under en vis grænse går det, ligeledes med dyr, hvor der naturligvis skal tages hensyn til dyrets vægt og hvad det er de ikke må få for meget af. Men du farede i flæsket på mig også over dette og snakkede om at jeg skulle have set de syge katte. Der stod jeg af, for hvis du virkelig følte for de stakkels katte, ville du ikke tænke på at nogen, selv din værste fjende skulle opleve det igen, -og alt det gør du??- for at få ret?! Hvad ved jeg om hvorfor du ville tænke så sygt! Så du sprang let og elefant over og gik til angreb, Hvad er det man siger: ”Det bedste forsvar er et angreb” Fordi du følte mig uretfærdigt behandlet, hvad uretfærdigt er der i at jeg vil forholde mig til opdateret viden om emnet, og således ikke er enig med dig.
Ja, i Kandu behøver vi ikke at dokumentere hvad der skete for 40 år siden, det har jeg jo heller ikke efterlyst fra dig, ord som jeg ser du eller gerne vil lægge mig i munden og det er heller ikke nødvendigt med doktorafhandlinger som du nævner, men det skader jo ikke at folk kan komme med et godt og fyldestgørende svar, så jeg kan ikke se nogen grund til at du gør nar af Arne Jakobsen, og hvad du ellers fandt på i den forbindelse, en ting er at blive sur og give svar på tiltale en anden er at springe over i den modsatte grøft og svine folk til, så er vi jo lige vidt.
Og med hensyn til at du gjorde nar af mit svar i et andet spørgsmål: ja så har jeg ikke noget i mod at du morer mig, men helt reelt, så er det jo ikke morsomt når det er på en andens bekostning og det kun er den ene part der griner, hvis du vil være morsom, så brug din fantasi og kreativitet i steden for bare at gøre nar af andre.
Og med hensyn til din stikpille om folk der beder om at få spørgsmål, så kan der jo være andre årsager end den du nævner: point. Nemlig at når nu en eller flere har brugt tid, flid og omhu på at svare, så er det mindste spørgerne kan gøre, da at tilkendegive, at de har set svarene eller i det mindst bare lukke. Det ville da også tit være rart at se hvilket svar der kunne bruges, og i det hele taget er det rart at få det afsluttet. Også slut herfra.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-04 13:35

Mulberry
Du har så helt ret i, at jeg burde have skrevet hvor jeg havde fundet den forklaring jeg kom med.
For dengang jeg længere oppe i spørgsmålet skrev at kattene ikke kunne tåle det kunne jeg ikke lige huske hvorfor.
Men grunden til, at jeg "tændte" sådan af på dig, var nu ikke så meget fordi du skrev at det nok var taget fra den hjemmeside, men mere fordi jeg opfattede det som om du mistroede hele historien som noget jeg bare skulle have fundet på.
Og grunden til, at jeg blev så sur på ArneJacobsen, er nu ikke fordi jeg ikke selv kan tåle nogen bemærkninger i et spørgsmål. For hvis ikke jeg kunne det, kunne jeg slet ikke være her med de stikpiller og den mistro jeg har mødt vedrørnde mange af mine kommentarer. Men jeg mener der er meget stor forskel på at stikke til hinanden i et givet spørgsmål, og så på sådan en tilsvining jeg var udsat for om hele min fremtræden her på kandu. Det mener jeg er helt uacceptabelt.
Men lad os nu slutte diskussionen om det, og jeg beklager, at du har taget det så nært, mulberry, og hvis jeg skulle komme til at "stikke" lidt til dig en anden gang, skal jeg nok prøve at forklare hvorfor.
hilsen dova

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 18-08-04 16:41

Trænger du til at blive bekræftet dova?
Hver gang du ikke lige får ret i en tråd, så åbner du en anden. Du får sku ikke min sympati, da du gentagne gange har vist en adfærd "mig alene vide"

Jeg husker så udemærket at du anklagede mig for at kaste med mudder, fordi jeg tillod mig at komme med en kommentar i et kattespørgsmål (katte og intelligens), som du tilsyneladende ikke var enig i.

Spørgsmålet gik på, at du og en anden kørte frem med, at en kat på det nærmeste kunne blive selvmordstruet (pga. savn), når man forlod huset for at foretage sine daglige indkøb. Jeg skrev i en kommentar: "JEG ER DOG SÅ INTELLIGENT, AT JEG IKKE TILLÆGGER DYR MENNESKELIGE EGENSKABER" og vupti hoppede du i en efterfølgende tråd der denne gang omhandlede hunde med på en vogn, hvor jeg samt en anden kandu bruger, blev udråbt til psykopater (personer med et unormalt sjæleliv præget af mangel på etiske og moralske hæmninger).

Du er bare for meget Dova, og jeg er rørende enig i Mulberry´s udredning. Du er her måske ikke fordi du er pointluder eller pointrytter, men derimod for at få ret i alt hvad du deltager i (og det er ikke så lidt endda)
Jeg forstår udemærket, at nogle kan miste lysten til at indgå i spørgsmål hvor også du deltager.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-04 17:03

Tak for din kommentar J_LO