/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
80års fødselsdag - Gave ideer modtages!
Fra : Luna0000
Vist : 6563 gange
23 point
Dato : 08-08-04 19:09

Vi står og skal til kæmpe 80års fødselsdag og mangler gave ideer.
Hvad giver man til en moden kvinde der har "alt"?

Finder vi ikke en god idé så ender det med et gavekort.
Eller en lille gave og et lille gavekort.

Vi har omkring 500-600kr. at gøre godt med.

Håber der kommer nogle gode forslag.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-08-04 19:12

et gangstativ med trykladning og turbo, evt noss.. de ældre at fandme så langsome nu om dage..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-04 19:13

Køb en smuk Kurv og fyld den op med delikatesser. F. eks Tørrede svampe, kaviar, lidt frugt o.s.v. Når hun haar nydt indholdet evt. sammen med andre, kan hun bruge kurven til mange forsk. ting.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-08-04 19:14

Hvis hun stadig har eget hus så var det måske en ide at gi hende et gave kort på have arbejde og græs slåning.. det er jo altid rart at få hjælp til..
ellers var det måske en ide at gi en " hygge weekend " hvor i måske tar i Jesper hus blomster park.. eller et andet pænt sted.. nu ved vi jo ikke hvad hendes interesser er, men der er sikkert et sted som hun gerne vil hen..

Junior

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 19:14

Familiens stamtræ ! (..skaf selv nogle billeder at sætte på )

Du/I kan få hjælp og vejledning til at fremskaffe informationer om jeres familie her : http://www.kandu.dk/dk/emne/20502

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 19:15

Ja det er svært når " de har alt."..
Forslag : en god oplevelse, f.eks. en weekend tur i sommerhus/kro ferie
: en have mand i 2-3 timer (hvis hun da bor i et hus )
: foto af hele familien fra en fotograf.
: en tur hos massage/fodbehandler/ eller anden afslapning....

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 08-08-04 19:16

hvad med lidt fred og ro fra familien

http://www.weekendopholdet.dk/Weekend-ophold.htm

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-08-04 19:19

Vimse..vi er da enige..

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 19:24

Jep...så ikke dit svar....GG.. Det er lidt synd at give de gamle mennesker, chokolade og vin da de tit ikke kan nå at fortære det.....

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-08-04 19:42

Køb et gavekort til en blomsterforretning og få dem til at sende en bukket blomster til fødselaren f.eks.den 1. i måneden lige så længe pengene rækker.
Da min svigermor blev 85 fik hun en enkelt buket fra en gren af familien. og hver den 1. i det kommende år blev der bragt en bukket. En gave hun havde glæde af et helt år.
Måske en ide der kan bruges.

Hilsen Grethe

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-08-04 21:23

Hej Luna0000.

Da min mor fyldte 80 år gav vi hende nogle gavekort til det center hvor hun jævnlig købte sin mad, der var gavekort på både hele og halve portioner, alt efter madlyst, nogle med drikkevare hvis lysten til samvær med andre var der og andre uden hvis hun ville have maden med hjem.
Hun var glad for denne ide, da hun nu havde lidt ekstra at gøre godt med, da der ikke skulle betales for maden.

Håber i finder den rette gave.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : kayaemma

Dato : 08-08-04 21:35

Hvad med et faldskærmsudspring. En 88 årig har lige gjort det i går.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 21:47

Luna0000 -> Jeg ved af erfaring at 'gamle' mennesker holder meget af minder om deres ungdom og opvækst i det hele taget. Giv dog den gamle noget der huskes tilbage med glæde på. Du kender sikkert den omtalte 80 årige ? Så giv dig lidt tid til at grave noget 'moderne' op der ligger en 50-60 år tilbage : 1 LP plade med en af tidens slagere (fås også på CD) ..et Hudibras hæfte fra 'dengang', ..en Madam Blå kaffekande, en klassisk parfume (DIOR) eller lignende. Så er der også lidt at tale om med de jævnaldrende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : babee

Dato : 08-08-04 22:05

vi gav min kærestes farmor et gruppe billed af alle hendes børnebørn

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 01-09-04 02:01

Giv hende et gavekort til et hjemmeservicefirma der kan lidt af hvert.
så kan hun selv bestemme om det skal være til vinduespudser, havearbejde eller oprydning, måske en hovedrengøring inden jul.
Et gruppebillede er også godt; men hun har helt sikkert tonsvis af billeder.