/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
SERVER
Fra : hvidovre
Vist : 374 gange
120 point
Dato : 08-08-04 08:13

Jeg aner ikke noget om server,men har fået at vide at det er godt at have hvis man vil sende via sin webcam ud på nettet så jeg feks kan sidde et andet sted og se hvordan min hest nu har det,jeg har win 98,2 adsl 512/512 en pc på 333 mhz jeg ikke bruger med 1 gb ledig hd ,men som fungerer ,kender min ip en logitech messenger og 20 meter usb ledning hvor de 3x5 meter er med forstærkning i

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 08:20

jeg har en router så jeg kan sætte begge maskiner til

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-08-04 15:19

Du kan benytte flere programmer til formålet som gør at du kan åbne en html side i en explorer hvor som helst i verden (evt med login).. Den bedste løsning er at købe et webcam der ikke behøves en server som har sin egen netkort indebygget.. Disse webcams koster en smule mere (fra ca 1000kr) end alm webcams. men så slipper du for problemmet med at sætte server op. kigger lige efter såen et webcam til dig og evt program du kan bruge til alm webcams.

Mvh Brommi

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-08-04 21:40

Hejsa... du kan læse om hvordan du får dit webcam til at virke.. på denne side http://www.webtip.dk/artikler/webcam.php

og hvis du så installer apache webserver på din pc. så mener jeg ikke at du skal bruge en ftp server...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-08-04 11:32

Her er et link til såen et webcam jeg snakkede om før
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90464

et godt program til et alm webcam kunne feks være dette (webcam xp pro)
http://www.el-software.com/Multimedia/Webcam_XP_Pro.htm
der kan du nemt og enkelt sætte flere webcams til samme program
håber du kan bruge det til noget
mvh Brommi