/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
molokyles tip - fullscreen..???
Fra : solgaard
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 07-08-04 18:08

Hej molokyle..

det er sikkert et meget fint tip du har lavet men hvordan F****N bruger man det..?

Hvor skal den kode hen osv..?

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-04 18:13

Hej solgaard long time... no see....

Du kopierer:

<html>
<head>
<title>Fullscreen redirector</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen redirector">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect()
{
Full(document.forms[0].URL.value);
window.opener='';
window.close();
}

function Full(url){
window.open(url,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
<style>
body
{
color: #c0c0c0;
background-color: #008080;
font-family: tahoma;
font-size: 75%;
letter-spacing: 1px;
}
</style>
</head>
<body>
<br>
<form onsubmit="Redirect();">
<input type="text" name="URL" size="80" value="http://">
<input type="submit" value="Go">
</form>
</body>
</html>

ind i et notepad f.ek (Windows Notesblok) gemmer den som: .html, derefter åbner du den og skriver som molo siger, adressen på den side du ønsker vist i megasize....

Du kan osse gemme det i WORD...

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:14

Håber ikke det gør noget jeg svarede selvom den var stilet til Molo
Ganske godt tip iøvrigt.....

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:18

nej nej selvfølgelig ikk

men har lige et spørgsmål mere..

nu har jeg gemt teksten.. hvor skal jeg så skrive den side jeg gerne vil se.?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:20

du skal dobbeltklikke på den der hvor du nu engang har gemt filen på din pc, da det er en htm fil åbner den jo op i din browser...go ahead, and open the file

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:22

jeg kan ikk gemme den som html i word..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:24

nu har jeg gemt den som html document.. men der komme ikk fullscreen når jeg skriver en side i browseren.. (den åbner i en browser)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:25

I word ... hmm det kan jeg da ellers....
men det hjælper jo ikke dig....

så gem den i Notesblok, der kan du vælge "Alle filer" og så giver du den bare navnet molohtm.html f.eks....

Det skal altså osse kunne lade sig gøre i Word... hmm

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:27

Nå det burde den da ikke - gem dokumentet på dit skrivebord f.eks - så skal du bare dobbeltklikke på den skrive adressen og trykke "GO".... den virker i hvert fald her, uden det store mas *GG*

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:29

hmm.. altså hvor skriver du adressen..?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:31

på den side der fremkommer når du har dobbeltklikket på filen...
der kommer en grøn side frem, med et hvidt skrivefelt i *S

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:33

hmm det gør der ikk hos mig.. der kommer en helt almindelig hvid browser frem og så står den der kode på siden..

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:33

hvilket program har du gemt i *G ???
Gør det i Notesblok....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:35

ja men min notesblok vil ikk åbne.. tror måsk jeg har kommet til at slette den..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:40

okay.. nu har jeg fået den til at komme frem med den der boks hvor man kan skrive en side..

problemet er så bare at den ikk åbner siden men bare sletter den side jeg har skrevet..

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:43

har lavet et eks. på www.designeren.net/solgaard.htm - så kan du da i det mindste se og afprøve det....

Så må du se at få fundet din Notesblok *G..... har du ikke frontpage eller så noget ?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:46

tusind tak Karina

har heller ikk det der frontpage.. men må se at få fundet en notesblok.. prøvede lige at gøre det i wordpad.. så kunne jeg få den tekstboks frem men den sletter det som sagt bare..

men nu har jeg set det takket være dig så det er fint nok.!

Tak for det.!

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:47

Tak for svaret Fnollerpige.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:49

ville gerne ha accepteret det sidste du skrev.. men ved at acceptere det første fik du jo lige 10 ekstra

tak for det kan du ha en fortsat go' weekend.! det er jo dejligt vejr.!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-04 18:49

Anytime solgaard

Ja se lige at få fundet den Notesblok *GG

God weekend....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 18:50

nå det var lige på samme tid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-08-04 22:17

[hør]Et par fif :

For at centrere tekstfeltet på siden skriver I i stedet for :

<form onsubmit="Redirect();">

..dette :

<form onsubmit="Redirect();" style="text-align:center;">

Længden af tekstfeltet bestemmes af parameteren size i :

<input type="text" name="URL" size="80" value="http://">

solgaard -> Notesblok finder du ved at søge på notepad.exe, men ellers ligger den da under : Tilbehør
..for dælen da også

..eller nogen problemer ? ..så har jeg sat et flueben

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-08-04 22:29

Ps. Hvis man gemmer HTML kode i Word skal det gemmes som text fil ..og husk suffixet *.html eller *.htm !
..som standard gemmer Word *.doc filer i XML formatet

Fnollerpige -> Tak for roserne

solgaard -> Frontpage ? Hrmpf... jeg skriver AL min kode i notepad.exe : (D-)HTML, XHTML, XML, CSS, ASP, PHP, Perl, Javascript, VBscript, Visual Basic, JAVA, PASCAL, C/C++, SQL, MASM, MIRANDA, PROLOG, FORTRAN, FORTH og LISP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-08-04 00:14

*GGG sikke en masse dejlige programmer du der skriver om, men den stakkels solgaard kunne såmænd ikke engang finde sin Notesblok .... og desuden er jeg ikke så meget kodehoved som du ...og de fleste (almindelige besøgende) ser såmænd ikke forskel... jeg bruger Frontpage og Dreamweaver. Det andet er en kende for avanceret

For mig er det vigtigste om designet er flot, lækkert og nemt at navigere i, om det så er skrevet på pergament, det er der ingen der ser når musikken spiller.

Men det er hardcore når man kan sine koder - al respekt for det, til det er jeg blot alt for ukoncentreret.

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 01:16

Fnollerpige -> Problemet ligger som regel i de WYSIWYG editorer folk bruger, når de skal lave hjemmesider. Et godt layout, et smukt design og en logisk brugergrænseflade kan ødelægges totalt efter en tur igennem f.eks. Frontpage. Det har jeg set utallige eksempler på. Man hælder vel heller ikke æblemost i tanken på sin bil ? Så kører den i hvert fald ikke særlig godt, særlig længe eller særlig langt ..og så er det ligemeget om det er en Volvo eller en Jaguar

I al den tid jeg har besøgt folks hjemmesider er der, siger og skriver; kun én Kandu.dk bruger, hvis hjemmeside må betegnes som godt håndværk (i kodemæssig forstand) !!! Da vedkommende selv har henvist til den, tillader jeg mig at smide URL'en her : http://g-mus.dk

Den er bl.a. lavet i Dreamweaver, men lur mig om ikke koden er rettet til hånden

[hør]Jeg er ikke pedantisk mht. hvad folk vælger at bruge af værktøjer, men at tro JEG skulle bruge andet end notesblok er noget af en fornærmelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-08-04 12:20

Hej molo ... kan sagtens følge dig i det du siger der.

Ingen tvivl om det - det er lidt ligesom at kunne lave kartoffelmos på den rigtige gammeldags facon eller om man tager sig til takke med pulver-kartoffelmos.

Karina