/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem kan hjælpe "Kandu"?
Fra : IBM760
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 05-08-04 12:09

Som sædvanligt har Kandu problemer.

Jeg har sendt følgende mail til Kandu:
Citat
Til: service@kandu.dk
Emne: Store problemer på Kandu - hvad sker der?
Prioritet: Høj prioritet

Det er snart almindeligt, at Kandu kører meget dårligt.
Lange response tider eller også bliver man smidt af.

I de sidste 14 dage har det dagligt været utroligt dårligt.
Det er sjældent at siden fungerer normalt.

Hvad har I tænkt jer, at gøre ved situationen?
Og vil I komme med nogen informationer til brugerne?

Nu kender jeg ikke jeres økonomiske formåen (sponsor kroner m.m.).
Men sponsorerne kan heller ikke være tilfredse med systemet.

Med venlig hilsen
IBM760

Kandu?dk - "Vejen til en hurtig løsning" / Det lever de ikke op til.

Men som de selv skriver:
Citat
Eftersom vi får mange e-mails hver eneste dag, kan der til tider godt gå et par dage før vi når til netop din e-mail. Så hvis du har generale spørgsmål omkring brugen af kandu.dk, så lad de andre brugere af systemet hjælpe dig.

Det kunne jo betyde, at "Teamet bag kandu.dk" burde søge hjælp i dette forum.

Det er helt sikkert, at der sidder mange dygtige superbrugere - som ville kunne hjælpe.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-04 12:40

Den 9. marts sendte jeg denne mail til kandu.dk:

<citat>
Kære Kandu.dk

Der har i den seneste tid været mange problemer med hastigheden på sitet. Specielt i dag har det været meget slemt og i den forbindelse savner vi lidt briefing fra kandu.dk, både hvad angår hastighed, men lige så meget hvornår "det nye" kandu bliver implimenteret.

Så vidt vides skulle det være umiddelbart efter nytår, men nu er der snart gået 2 1/2 måned, og det bliver mere og mere uholdbart.

Kandu bedes således komme med en status.

Venlig hilsen
Bent Juul Hansen
Kaldenavn: bentjuul

Denne mail er lagt ud i http://www.kandu.dk/dk/spg/35175
</citat>

og fik dette svar

<citat>
Hej Bent Juul Hansen

Vi kan desværre ikke altid bestemme hvordan vores servere skal opføre sig, og vi havde desværre en process som hang på den ene af vores servere, og derved sløvede systemet, efter en genstart af denne server begynde systemet at køre normalt igen.

Med vores nye system vil der komme en nyhedssektion hvor vi fremover vil informere om fejl og ændringer.

Med hensyn til det nye system er tingende desværre ikke gået som forventet, og har derfor trukket ud med hensyn til tid, men jeg kan fortælle at der bliver knoklet hårdt for sagen, og den sidste melding er, at systemet skal udkomme i starten af april.

Med venlig hilsen / Best regards
Rasmus Andersen
Servicemedarbejder
</citat>

Som du kan se IBM760 så har intet ændret sig og jeg har efterhånden den opfattelse at intet vil ændre sig på kandu.dk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-04 12:50

Ja det er sørgeligt.

Mange af os er ansat i firmaer, hvor tilsvarende problemer og manglende/langsomme response på mail - helt sikkert ville koste hoveder.

Jeg ved ikke hvordan de forskellige sponsorer:
Fair forsikring / Lite Translator 2 / DTF Club er tilfreds med den service der ydes.
( Vi skulle måske spørge dem? ).

Noget skal der gøres.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-04 12:59

Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om, at Kandu bare kører utroligt dårligt i øjeblikket.
Det er F........ irriterene når man vil komme med en kommentar, og så kan man ikke komme igennem.
Sådan noget træls bøvl, skræmmer bruger bort.
Håber at denne kommentar, "når" igennem.

MVH

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 05-08-04 12:59

Kandu er Gratis, ingen trælse popup.

En ny og større server får man jo ikke smidt i nakken bare lige sådan.
I kunne jo starte med et sende 500,- til Kandu som en hjælp. Når der er folk nok som har sendt,så kunne det være at der kom en større og bedre server på benene.

Så hold med at brokke jer, og være glade for at der er nogle tilbud som stadigvæk er gratis.
Så dårligt kører Kandu jo heller ikke. Det kunne være langt værre.

Hav lidt tålmodighed, når det hele sløver lidt ned.

Ellers må i jo alternativt mæsigt finde et forum som Kandu der er bedre.
Hvis der fandtes bedre forums end Kandu, var i sikkert smutter derhen frem for at brokke jer over hastigheden her.

I kan jo starte jeres egen Kandu.... Se om du kan finde servere, folk, penge m.m. til at starte op, så se hvor træls det er at skulle få 500 mails om dagen om hvorlangsomt det hele er, når man godt selv ved at serveren kører lidt trægt.

Så hvis i ikke selv kan gøre det bedre, så lad være med at brokke jer
så længe det ikke koster jeg noget, så lad være med at stille krav.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-08-04 13:00

Hej Ivan,
Der er efterhånden flere hundrede brugere som har indsendt seriøse forespørgsler, forslag osv. Alle i en positiv ånd, og alle for at forbedre KanDu .. men der kommer INGEN respons. Kvaliteten af KanDu er efterhånden en mindre katastrofe, og aktiviteterne er da også på et minimum.

Vi burde egentlig sende et forslag til nyt slogan .. som er dækkende for dagens KanDu.

/PG

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-04 13:08

Ja Ivan, vores hurtige og stabile internetforbindelser hjælper os ikke på kandu.dk
men på et eller andet tidspunkt dropper man vel fra på kandu.dk, for det er under al kritik.
Der er flere andre gode sites at bruge sin tid på istedet.
Jeg dropper af for i dag, for vejret er for godt til at spilde tiden på kandu.dk og så vil jeg se i næste uge hvordan det kører.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-08-04 13:13

invisible
Det er det man kalder for at gå rundt i ring.
For at sponsorerne vil betale, måske mere, kræver det et mere stabilt site, og fot at kandu kan leve op til deres forventninger, kræver det større sponsorstøtte.

Kald det blot brok, men i al den tid jeg har været på kandu, har det været sådan, intet er blevet ændret, og herudover har kandu selv lovet et helt nyt kandu.
Spørgsmålet er blot, hvor bliver det af??, det er omkring et år siden man startede med at love det, og stadig er intet sket.

Skriver man en mail til kandu, kan der gå måneder før der bliver svaret, hvis der altså bliver svaret, det bliver der langt fra altid.

Herudover er der efterhånden blevet stillet en del kandu-spørgsmål, men blot et lille indlæg fra kandus side??, nej.

Hvis kandu åben og ærligt fremlagde alle deres problemer, kunne det i det mindste være at man kunne føle sympati, men når alle nødråb forbliver ubesvaret, så mener jeg at vi har lov til at "brokke" os.

ellebye

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-04 13:21

Hej invisible. du skriver:

Citat
Kandu er Gratis, ingen trælse popup.

En ny og større server får man jo ikke smidt i nakken bare lige sådan.
I kunne jo starte med et sende 500,- til Kandu som en hjælp. Når der er folk nok som har sendt,så kunne det være at der kom en større og bedre server på benene.

Så hold med at brokke jer, og være glade for at der er nogle tilbud som stadigvæk er gratis.
Så dårligt kører Kandu jo heller ikke. Det kunne være langt værre.

Hav lidt tålmodighed, når det hele sløver lidt ned.

Ellers må i jo alternativt mæsigt finde et forum som Kandu der er bedre.
Hvis der fandtes bedre forums end Kandu, var i sikkert smutter derhen frem for at brokke jer over hastigheden her.

I kan jo starte jeres egen Kandu.... Se om du kan finde servere, folk, penge m.m. til at starte op, så se hvor træls det er at skulle få 500 mails om dagen om hvorlangsomt det hele er, når man godt selv ved at serveren kører lidt trægt.

Så hvis i ikke selv kan gøre det bedre, så lad være med at brokke jer
så længe det ikke koster jeg noget, så lad være med at stille krav.

Ja, du har ret på følgende:
Kandu er gratis (for brugerne), men jeg går ud fra der er sponsorer der betaler bidrag.
En server koster penge og der skal også være nogen der sørger for driften. Måske har de slået større brød op, end de kan bage.

Du siger også, at vi ikke skal brokke os - men mig bekendt opfordrer Kandu til kommentarer og forslag.
Men det kræver også informationer til brugerne - det er det mindste man kan gøre.

Jeg er bange for, at den værste fejl skyldes "halvmeter fejlen" - i dette tilfælde administrator / team Kandu.
Hvis de ønsker hjælp - enten teknisk eller økonomisk må de komme med en udmelding.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-04 13:23

>invisible, du må da være fra kandu.dk teamet men der andre steder der er gratis og hvor det fungerer,
Her på kandu.dk koster det en eftermiddag bare for at komme på og for mange er det heller ikke gratis.
Hvis man påtager sig at drive et site så må forbrugerne også forvente at sitet fungerer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-04 13:30

En lille pudsighed - ikke nok er det meget langsomt i dag, men jeg blev automatisk logget af 2 gange efter hinanden.

Jeg var et øjeblik bange for, at jeg var blevet blacklistet.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 05-08-04 13:36

Bentj..
Jeg kan jo kun undre mig over at du giver bruge så meget tid og ærgelse, når du nu siger at der findes såååååå mange andre bedre steder på nettet. Hvorfor er du så på Kandu ?

Men der er da ingen tvivl om at de "bliver kvalt i deres egen succes" men det tager jo altså tid om at komme op igen.
Men mon ikke de kommer igen om xx tid, men det blive så bare med 25 popup reklamer og reklame E-mail hele tiden, nøjagtig lige som alle de andre.
Kandu har vel (uden at jeg ved det) forsøg at lave et site, som ikke skulle svømme i reklamer, og spammail. Men må måske desværre indse at de skal være betaling (= miste 90% af"kunderne") eller reklamer(=høre på brok fra 80%)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-04 13:50

> invisible jeg bruger ikke meget tid herinde mere, netop på grund af sitets dårlige funktion - og iøvrigt er jeg da fuldstændig ligeglad med popups, det tror jeg de fleste brugere er heinde, for der findes da flere gode popups-stoppere som de fleste bruger. Vil du også have en ? Så opret et spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-08-04 14:22

Spøjst med de tidsfrister der - nu har jeg været Kandusse i snart 2 år. Førstkommende nytår (altså 2002-2003) lovede de forandringer... så det vil sige deres forandringer har været 2 år undervejs.

Året efter lovede de "ændringer i det nye år" (2003-2004) de blev så skubbet til foråret 2004... og ak ja, nogen der kan få øje på andre ændringer end lidt flere smileys, og et par kategorier mere ?, - bevares på et tidspunkt fik de lidt mere server kraft - formoder de skruede et par hundrede Mhz op *G

Tror godt I kan glemme alt om, at komme med forslag, Kandu rykker i deres eget tempo.... og sikke et tempo.
Mails læser de kun i det omfang de lyster, gamle klagesange (og dem har de nok af) tror jeg ærlig talt bliver sorteret med en grovfil og smidt i skralderen.

Engang for længe siden var vi nogen herinde der efterlyste lidt "feedback" fra Kandu - kunne de evt. ikke smide en tråd om sitets status, fejl, opdateringer, serverproblemer... næ nej det fik vi aldrig.

P.S skulle Kandu osse skrive om dere OPPETID ville det måske være liiige morsomt nok, ikk *GG

Men savner stadig respons fra dem, men det overrasker mig ikke, at de tager let på det.

Nyd vejret allesammen og på Kandu.dk

Karina

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 17:26

Jeg har ikke været med så længe, men selvfølgelig har jeg da bemærket kandus manglende hastighed samt til stadighed "siden kan ikke vises"
Personligt tror jeg det er de gamle brugere der stadig hænger på. Nye brugere som endnu ikke odaget, at det måske er et godt opbygget site, og som dukker op herinde ved hjælp af et tilfældigt link - dem tror jeg sgu skrider herfra lige så hurtigt som de kommer til. De gider ikke spilde deres tid på de lange responstider, og finder et andet og hurtigere site at lege med, hvilket er ganske forstående..

Et af de første spørgsmål jeg læste herinde var dette:
http://www.kandu.dk/dk/emne/20605

Et spørgsmål stillet af Kandu.dk til deres egne brugere. Tjek lige hvor gammelt det er og bemærk osse, at de ikke engang gider følge op på deres egen forespørgsel.
I mine øjne er det en uforskammet og helt igennem uacceptabel adfærd.

Jeg kan da osse få en mistanke om, at invisible er en fra teamet. Hvem i alverden andre end kandufolket selv, kan være i besiddelse af så stor en tålmodighed ?

Ps. hihi..Nu er det tredie gang jeg forsøger at poste dette indlæg. Kommer det ikke med nu - tja, så kan det osse være bedøvende ligegyldigt. Kandu teamet gør alligevel ikke noget ved deres problem - ikke engang en forklaring i Tips og Tricks kan det blive det. De er vel på sommerferie hele året rundt.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 17:33

Fik et forkert link lagt ind - her er det rigtige:
http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-08-04 18:35

Jeg har lige inde på spørgsmål "8718", og lagt en kommentar .. hvis nu alle gjorde det samme .. ???
/PG

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 19:04

Tror altså ikke at det hjælper en dyt Guild
Kan ikke finde ud af om det er varmen der gør mig desperat, men jeg går gerne ind og gør et forsøg

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-08-04 19:20

Lad os så se Guild,var lige en tur rundt om 8718.
Men om det er i tråden 8718, eller i den her,kommer nok ud på et.
Det er lidt svært at prøve at få en dialog i gang,når der ikke er nogen respons i den anden ende.
Vi kan jo også tage de gamle metoder i brug som"BOMBARDÈR HOVEDKVARTERET",citat Mikkel Plum.dansk forfatter,
og tittel på en bog af ham.
Men det hjalp heller ikke rigtig noget den gang den slags metoder var in.
Der er nok kun een ting at gøre,og det er:Håb-Håb,vi kan jo ikke andet.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-04 21:50

Ja, hvad hjælper http://www.kandu.dk/dk/spg/8718 - som primært drejer sig om fordeling af point.
Hvad skal vi bruge point til - hvis Kandu ikke kan præsentere acceptable svartider.
Her til aften brugte jeg 15 minutter inden jeg kunne komme på Kandu ( det drejer sig om privat ISDN forbindelse ) - så hvis det fortsætter meget længere, gider jeg kun at benytte Kandu via min PC-arbejdsplads (Når/hvis jeg har tid).

Hvis problemet ikke bliver løst snarest / alternativt at der kommer information fra Kandu - kunne jeg godt finde på, at kontakte nogle af deres sponsorer.
Det er måske ikke særligt pænt - men undertiden er et let tryk nødvendigt.

Hilsen Ivan

PS: Jeg lægger det samme svar på http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-08-04 22:05

IBM760,det er jo heller ikke pænt af KanDu`s ledelse ikke at svare på noget som helst,
eller undlade at informere os om hvad der foregår.
Så du skal da overhovedet ikke have skrupler,hvis du trykker dem.Gør det endelig.
Hilsen Keldd.

Annuller spørgsmålet
Fra : IBM760

Dato : 28-01-07 22:35

Spørgsmålet er meget gammelt, og fra den periode hvor kandu fungere meget dårligt.
Men efter den sidste opdatering lader det til, at kandu har en oppetid på 90-95 %, og det må nok betragtes som acceptabelt, så derfor annulleres dette spørgsmål.