/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
explorer fejl
Fra : trals
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 15-07-04 08:13

når jeg vil afspille min musik kommer der en boks frem,der skriver at explorer exe har lavet en fejl.
Der står følgende:
AppName:explorer exe
AppVer:6.0.2800.1221
Modname:kernel32.dll
ModVer:5.1.2600.1106
Offset:0001284a
Den er også blevet langsom til at surfe,er der en sammenhæng?
Jeg bruger xp pro.
På forhånd tak
mvh
trals

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-04 08:29

I hvad for et program afspiller du din musik.. MS player?

Explore er det program der viser process linie samt skrivebord samt når du surfer rundt omkring på internet.. altså Internet explore.
Hvis den gå ned plejer WinXP at starte den igen, hvis den ikke gør det forsvinder process linie og måske også skrivebordet.
Kernel32.dll er hoved filen til hele WinXP..

Så ja der kan være en sammenhæng mellem alt dette!

Jeg vil forslå du bruger et andet program.. måske Winamp
http://www.winamp.com
Der findes selvfølgelig også mange andre afspiller..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-04 09:58

Hvilken Mediaplayer bruger du ? Har du opgraderet til Mediaplayer 9 Series, skal du også hente opdateringen til denne hos Microsoft.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-07-04 14:34

Kan osse være snavs! Spyware eller forsøg på hijacking!
Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk og brug deres onlineværktøjer!

Kommentar
Fra : trals

Dato : 16-07-04 07:09

jeg har opdateret min MS og chekket cpèrn for Ad & Spyware der var ikke noget.Den gør stadigvæk det samme den melder fejl også forsvinder både skrivebordet og proceslinjen.
Hvis det er kernel32ll filen jeg mangler hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 08:30

Genopret eller Geninstaller : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-04 12:10

Det kan godt nok skyldes en del!
http://aumha.org/win4/a/kernel32.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-04 12:18

Og hvad er det lige for en fejl explorer laver?

Kommentar
Fra : trals

Dato : 16-07-04 13:49

Jeg kender ikke fejlen i explorer!
Det enste der står er den meddelse jeg skrev i mit spørsmål,det er når jeg vil afspille et album i afspilleren(det er Media Player serie 9,den er opdateret)så fremkommer denne boks. Jeg klikker på mappen og på afspil alle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-04 15:05

kan du afspille en enkel musikfil uden at der kommer fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : trals

Dato : 16-07-04 15:55

ja

Kommentar
Fra : trals

Dato : 19-07-04 15:45

nu har jeg snart ikke mere tålmodighed, når jeg højre klikker på et album og klikker på afspil med media player vil den godt spille dem,men ikke hvis jeg trykker på afspil alle,er det fordi det er exploren der bruges til det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 15:57

Ja media player bruger jo explorer til at finde alle filerne!

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 19-07-04 20:22

prøv at droppe mediaplayer og brug måske denne her

http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=97/id=1197/text=Zoom+Player
hg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 21:02

Hvis jeg skulle skifte ville jeg nok vælge : http://www.divx.com/software/detail.php?id=44

Det anbefales af DivX, der jo laver Video Codecs til næsten alt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 22:47

Hmmm! De to sidste indlæg får mig til at tænke på om det måske er et codec der driller, selvom det er mp3 filer der skal afspilles? Selvfølgelig kan man da forsøge at installere en anden player, men det løser jo ikke det grundlæggende problem/irritation!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 23:03

tedd -> Dette har jeg foreslået i trals' andet spørgsmål om problemet

Korrekt mht. at løse det umiddelbare problem : Explorerfejl ! Det ville sikkert være langt mere tilfredsstillende at løse problemet, frem for at omgå det

Er der et error code nummer på fejlen trals ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 23:08

..eller måske en hardware konflikt ? Tedd anbefalede mig engang et program der hedder Aida32. I dette kan du aflæse næsten alt om din computers øjebliklige indstillinger : http://www.voodoofiles.com/9591

Prøv at se om der skulle være problemer med hardware eller opsætning et sted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 19-07-04 23:12

under code i den tekniske rapport står der 0x0000005

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 23:39

Det er en access (IKKE Access databasen fra Microsoft !) fejl der kan have noget at gøre med dine adgangsrettigheder til delte resourcer. Tjek dine adgangs rettigheder. Du skal være logget ind som administrator

Jeg takker af for i aften. Jeg skal op kl. 5.30 og ud at fiske makrel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 19-07-04 23:43

go tur

Godkendelse af svar
Fra : trals

Dato : 25-08-04 19:16

Tak for svaret snortop.