/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
toolbar
Fra : bigmozzy
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 21-06-04 12:54

Jeg har fået en toolbar ved navnet: "does up pop".

Hvordan får jeg den fjernet??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 13:03

Toolbars er ensbetydende med problemer. De indeholder ofte Spy-/Ad-/Malware.

Først går du i : Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Tilføj/slet programmer ..og finder den dér. SLET.

Hvis ikke den findes der....?

Slet den hårdt og brutalt ved at fjerne filerne der der installeret (søg på oprettelse/installations tidpunktet i Start->Søg efter... osv...

Derefter kører du et registreringsdatabase program : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

Til slut : scanner du for Spy-/Adware her med X-Block : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

Hold nallerne væk fra 'smarte' toolbars, selv fra 'anderkendte' steder som Google og Yahoo...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 21-06-04 13:13

Jeg kan ikke finde "does up pop" i Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Tilføj/slet programmer.

I øvrigt må jeg ikke installere programmer på pc'en, men er blevet bedt at at fjerne "does up pop"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 13:58

Spørg her : http://kandu.dk/dk/emne/30303

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-06-04 18:05

Hent hijackthis: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Og læg en log fil herind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 18:18

lengberg -> bigmozzy si'r :

Citat
...må jeg ikke installere programmer på pc'en..

Såeh... der er vist kun on-line værktøjer som mulighed. Det undre mig iøvrigt, hvem der siger sådan ?
... det må da i så fald være admin.'s opgave at rydde op

..eller er det 'farmand'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 18:53

Du skal opdatere det antivirusprogram og antispyware program der er på maskinen, og lade programmerne undersøge hele harddisken.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 22-06-04 08:16

Jeg lukkede alle programmer som var åbne, og scannede... med flg. resultat:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\COMPAQ\Easy Access Button Support\StartEAK.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\popup killer\NoAds\NoAds.exe
C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\CPQEAKSYSTEMTRAY.EXE
C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\CPQEADM.EXE
C:\Compaq\EAKDRV\EAUSBKBD.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\EASYAC~1\BttnServ.exe
C:\Documents and Settings\Projekt jobtraening\Skrivebord\Maria\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {E8A39EC7-1746-4094-04CC-E731B379F7FC} - C:\PROGRA~1\GLOBAL~1\EGGSSKIP.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Does Up Pop - {F8C1FAA3-0DDB-7C9A-6858-1DFFF5AE687E} - C:\PROGRA~1\GLOBAL~1\EGGSSKIP.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\COMPAQ\Easy Access Button Support\StartEAK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NoAds] "C:\popup killer\NoAds\NoAds.exe"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Office2k\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37844.2995023148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-04 08:27

Genstart til fejlsikret tilstand-F8
Kør HJT. Scan, luk alle andre vinduer, ving nedenstående af - fix:
O2 - BHO: (no name) - {E8A39EC7-1746-4094-04CC-E731B379F7FC} - C:\PROGRA~1\GLOBAL~1\EGGSSKIP.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Does Up Pop - {F8C1FAA3-0DDB-7C9A-6858-1DFFF5AE687E} - C:\PROGRA~1\GLOBAL~1\EGGSSKIP.dll (file missing)

genstart. Er toolbaren væk? ellers send ny log

Godkendelse af svar
Fra : bigmozzy

Dato : 22-06-04 08:51

Tak for svaret lengberg. Du er simpelthen dagens helt :)

Toolbaren er væk, jubbiiiee...

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 22-06-04 09:19

Velbekomme, Glæder mig at høre og tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-04 10:15

Tjae... det er sgu meget godt gået at få hijackthis til at spille uden at måtte hente og installere progammer

...men det var da glædeligt du fik løst dit problem

</MOLOKYLE>