/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Farligt??
Fra : boots
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 09-06-04 21:40

Har hørt, at man skal være lidt varsom med at downloade fra edonkey og tilsvarende steder. Er det rigtigt??? Jeg ved godt at det ikke er helt "stue rent" og bruger det forholdsvis sjældent, men hvad mener I?? Er det tilrådeligt at benytte emule/donkey???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-06-04 21:42

Der er jo nogle der bliver snuppet for at hente noget der er ulovligt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 09-06-04 22:15

P2P er ikke ulovligt på en PC,det er det du henter ned du skal være opmærksom på om det er stuerent eller noget IKKE stuerent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 22:31

Så vidt jeg husker er der fundet både Spy- og Adware i emule, eDonkey og Kazaar. Dette burde være grund nok til ikke at benytte disse tjenester. Jeg mener at kunne huske noget om et samarbejde med dem der udvikler Gator.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 09-06-04 22:45

Tag og lad være.... Det er både ulovligt og spyware!

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 09-06-04 23:16

Hey, DROP DET!!... Bruger ikke det skidt længere. men har da rodet lidt med det.. jeg har kendskab til at et par kammerater har fået brev fra deres udbyder, med en lang liste over de ulovlige ting de havde i deres download liste..

de overvåger dig... lad være

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 23:25

karsten77 -> Dårligt argument : Vi bliver sgu da allesammen hele tiden overvåget i hoved og røv. Følger du da slet ikke med ? Al trafik på nettet bliver registreret. Selv din E-mail bliver scannet.

Om du bytter filer pr. E-mail eller pr. P2P er fulkommen ligegyldigt. Fjante's kommentar siger jo egentlig også dette

Man skal altid være varsom med sin færden på nettet : http://1984.dk

..men jeg vil stadig mene at programmer der inderholder 'snavs' i form af selvvalgt overvågning (Spyware) bør man holde langt væk fra sin computer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-04 00:07

Utrolig mange af de virus, trojans, orme der findes kommer i omløb via download fra p2p programmer!

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 10-06-04 17:04

Dårligt argument ?????????? vil du gerne nappes af APG ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-04 17:37

Nope og næppe karsten77 -> Jeg pointerede blot at denne overvågning du omtalte ; er almindelig udbredt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 12:57

Hej
Til karsten77
Hvis det er korrekt at nogle af dine kammerater har fået brev fra deres udbyder om download's, synes jeg de skal hive dem i retten og få en masse penge i erstatning. Udbyderen må ikke 'snage' i kundernes mail's, download's osv. det er dybt ulovligt! Hvis de gør noget sådant, så kontakt forbrugerombudsmanden. De må ikke kigge i disse ting, det er både brud på privatlivets fred og brevhemmeligheden. Post DK må jo heller ikke åbne dine breve vel. Hvis udbyderen gør som du påstår skal de gøre opmærksom på dette i den aftale man indgår med dem. Så hvis dine kammerater stadig har brevene, så prøv ombudsmanden. De eneste der kan få adgang til at kigge i folks breve, mail's, download-lister osv. er politiet eller lignende, men de skal have en dommerkendelse først, og den får de kun hvis der er "begrundet mistanke", som det så fint hedder, og hvor får de den fra hvis ikke de snager inden, jo "begrundet mistanke" kan opstå, hvis andre fortæller dem om de ulovlige ting du laver eller du sælger/videregiver ulovlig downloadede ting.

Kommentar
Fra : boots

Dato : 13-06-04 18:30

Så alt i alt, synes jeg det lyder som om at man skal holde sig fra at downloade en musikcd i ny og næ. Ærgeligt......

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 19:04

Joh!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-04 21:56

boots -> Korrekt

Jeg vil dog lige minde om; som kommentar til Brassovitsky, at der er nogert der hedder; PET, FET og 'Den internationale kamp mod terrorrisme' (...nogen der husker Echelon ? http://www.bizreport.com/article.php?art_id=2137&width=800 ) som i sidste ende tilsidesætter alle retsprincipper under henvisning til statens sikkerhed ! Fortæl mig ikke at disse institutioner ikke i 'en god sags tjeneste' læser ting og sager og samler informationer, der ikke kan tolkes som andet end overvågning af almindelige borgeres privatsphere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 13-06-04 22:26

Brassovitski.. øøhh de har ikke snaget.. de har fået en henvendelse fra et firma i USA, lidt det samme som vores APG.

men TDC som det var i dette tilfælde har ret til at indformere deres kunder om det.. det skal lige siges at det bare var en info om at de havde fået den henvendelse og at man blev bedt om at lade være..

TDC er entlig ravende ligeglad

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-04 00:31

Husk at lukke spørgsmålet!!!