/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Email storm
Fra : prosat
Vist : 562 gange
140 point
Dato : 07-06-04 11:44

Hej.

Jeg oplever nogle gange, at de emails jeg modtager i indbakke sker i en uendelighed, når det sker stopper modtagelsen ca. midt i antallet, for så næste gang den henter mail starter forfra igen og igen, der er ingen betemt afsender der udløser denne trafik.

Jeg kan kun stoppe de mange mails ved, at jeg går ind på tascali's hjemme side under webmail
og slette alle mails i indbakke, men der optræder der kun en mails af hver jeg har modtaget.

Jeg bruger Outlook Express, kører med Jubi spamfighter.

Kan nogen give et bud på hvordan jeg løser dette problem.

mvh
Prosat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 11:48

Og virus-scan?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 12:54

Hvis du går ind under funktioner > konti og egenskaber for din mailkonto, er der så sat flueben i gem kopi af mail på serveren under fanen avanceret?

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 08-06-04 11:05

Hej..
Outlook Express stopper vel hentning fordi der i: Funktioner -> Indstillinger -> Læsning er flueben ud for 2-300 brevhovder.

Når du så har hentet din post vil det sikkert være en fordel at have lavet et meddelse filter. Det laver du ved at klike ind ved: Funktioner -> Meddelsesregler -> Post, der kan du laver din post regler for hvad der skal ske med det junk mail der kommer....

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-06-04 16:02

Til Teil
Jeg bruger Norton antivirus

tedd
ingen flueben i gem kopi på serveren

Mon
Alle 77 krydset af untagen spaim filter.

Nogen ider. ?

mvh
Kurt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 16:05

Det kunne være Norton eller jubii spamfighter! Prøv at disable dem en ad gangen, når det sker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 16:07

I Norton skal du ind under options og slå emailscanning fra, det er ikke nok at disable den!

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-06-04 16:14

Til teed
Hvad sker der så hvis jeg modtager post med virus, hvis jeg fjerner fluebenet scan incomming

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 140 point
Dato : 08-06-04 16:23

Det jeg skitserer er egentligt bare fejlfinding! Du skal naturligvis hverken åbne vedhæftede filer eller kigge på dem i preview, før du har slået virusscanneren til. Hvis Norton er enabled burde den osse opfange virus selvom emailscanningen er disablet!

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 10-06-04 11:19

Hej Kurt....
Er din servertimout måske sat for lavt??
Outlook Express-> Funktioner->Konti->Egenskaber->Avanceret-> (Servertimout)

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 10-06-04 14:30

servertimeout 1 min

pop

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-04 14:54

Måske en fejl hos din udbyder. Prøv at ringe dem op og forelæg dem dit e-mail problem.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : prosat

Dato : 10-06-04 19:03

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-04 19:05

Og hvad var løsningen? Var det norton eller jubii spamfighter der drillede?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 10-06-04 19:26

Hej
Det vil vise sig, jeg har sat disable i spamfighter, sker der intet, prøver jeg Norton, det må være en af de 2 der skaber problemet.

Så er der kun at vente og se om det hjælper

Takker for svarene

pop