/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stream download program?
Fra : palle22
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 06-06-04 10:16

Hej.
Jeg har fundet noget stream jeg gerne vil downloade, og gemme på min pc, så jeg kan se det uden at være online. Er der nogen der kender et godt program?
Har prøvet et der hedder CoCsoft Stream Down, men det lukker ned når downloadet er ca 80% henne, og jeg mister så det jeg har hentet.
Findes der andre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 10:22

Hurtigt, nemt og smertefrit med : http://home.wanadoo.nl/lc.staak/The%20ASFRecorder%20download%20page.htm

Jeg bruger det selv og det er bare et godt lille program

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 06-06-04 10:28

Fedt, downloadet virker bare ikke... kan ikke se siden... andre?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-06-04 10:37
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 10:48
Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 10:48

Stream kendetegner en datastrøm som indeholder en samling af datainformationer som kan sammensættes til direkte information i runtime, og altså ikke har behov for at blive gemt på harddisken bortset for i en øjeblikkelig "momentan" tilstand.
Eks en TV transmission via nettet hvor enkeltbilledet blive netop kan fastholdes i feks 1/25 sek medens det dertil hørende lydsegment kan afvikles via lydkortet. At gemme den komplette stream ville nok gøre et indhug på din harddisk.
Medmindre du har et stykke software som kan muliggøre en omsættelse af streamen til en permanent fil'able tilstand er det sikkert tidspilde at forsøge videre.
Mvh OW

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 11:18

Sorry... med det brudte link. Her kommer et der virker : http://www.divx-digest.com/software/asf_recorder.html

Samme program og det ER altså godt !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 06-06-04 11:20

Hvorfor kan jeg ikke få det til at virke??
Kan ikke finde et sted hvor jeg kan gemme. Den connecter, og skriver så noget med REPLY:200 ok
Men den gemmer da ikke noget på harddisken?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 11:22

Man også 'capture' streams som f.eks radio, bånd, LP'er i MusicMatch 8.2, men det kræver at man køber den registrerede version.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 11:30

File->Open URL ..og skriv URL'en ind. Med mindre du angiver andet gemmer den i samme bibliotek, som du har installeret ASFRecorder i.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 06-06-04 11:51

Hmmm... Så den gemmer 30 minutters stream video på under et sekund??
Jeg har bare lagt mappen på skrivebordet, den spørger ikke efter at blive installeret.
Og jeg kan ikke se en mappe med downloadet stream

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 12:06

Igen en partielt del af streamen bliver kun fastholdt i hukommelsen sålænge der er et behov derfor, altså midlertidigt,
Med TV som udgangspunkt den følgend billedeinformation og det næste lydsegment, billedinformationen bliver oparbejdet til en såkaldt bitmap som er afpasset til det øjeblikkelige skærmbilled når dette så er blevet præsenteret i et øjeblik så forsvinder det sammen med det opbrugte lydsegment ud i den blå luft, medmindre du har en grapperfunktion der medløbende kan omforme øjeblikket til et anvendeligt HD fil format.
Mvh OW

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 06-06-04 12:09

Okay oldwiking, så jeg kan ikke downloade en udsendelse og brænde den over på en cd?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 12:18

Korrekt
Mvh OW

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 12:19

Nå men hvis du har en TV udgang på dit skærmkort så kan du jo altid tage en optagelse deraf.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 06-06-04 12:47

Jep, men problemet er at steam er i så dårlig kvalitet. Og jeg tror det er pga min forbindelse, som er en 1024/256.
Ville gerne kunne gemme det, og se det direkte fra disk

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 15:22

En stream kan og har sansynligvis en reduceret båndbredde for at tilfredsstille alle brugere. Nogle udbydere giver en mulighed for at indstille båndbredden i overensstemmelse med den faktiske IN båndbredde man betaler for. Desværre er dog ikke altid at man får hvad men betaler for.
Jeg har selv måtte slås med det problem at jeg effektivt kun fik 1/4 del af den båndbredde jeg betalte for.
Problemet var enkelt at den udbyder jeg havde ikke kunne bekvemme sig til at betale TDC for at håndtere den båndbredde jeg var garanteret og betalte for, da jeg gik løs på sagen forsøgte udbyderen i første omgang at tørre problemet af på undertegnede og gik først ind på et kompromis da jeg gjorde mine til at engagere forbruger ombudsmanden.
Mvh OW

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 15:32

oldwiking -> Vi er RIGTIG mange der kender dette problem

Jeg tror nu næppe det er båndbredden der 'låser' din download. Hvad er det du vil hente? Er det 'lovligt' kan vi sikkert komme op med en løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 15:32

Ps. Smid en URL, så kigger vi på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 15:47

prøv denne fyr>
Her et lille udsnit af hjælpefilen>højreklik på iconet i sys tray eller hvor du indstiller det til (processlinjen)>QCD player,eller F1>How to>Save a stream>

Save a Stream
QCD now allows you to record internet streams to your hard drive.

Configure Stream Saving

Save Streams to the Hard Drive

Use the Stream Save Tool

To display the Configure Stream Saving page:
In the top left corner of the base skin A file that changes the appearance and layout of the QCD player. , click the Main Menu button, choose Preferences, and then click Plug-ins > Input.

Select the Quinnware MP3 plugin, click Configure, go to the Stream Saving tab.

Description of items on page:

Item:
Description:

Enable stream saving
Check this to enable stream saving whenever QCD plays a stream.

Auto-show SaveTool when saving streams
When checked, the Stream Save Tool will appear when stream saving begins.

Save stream to
Click here to set the output folder for saved streams.

Save streams to separate files on stream title
When enabled, QCD will start a new file each time the title of the stream changes.

Group streams in subfolders
Checking this box instructs QCD to create subfolders for each unique stream saved. (all songs from one stream get saved to the same subfolder)

Delete stream fragments
If a complete song was not saved, the file is automatically deleted.

Save Streams to the Hard Drive:
To:
Do this:

Enable stream saving
Select Enable stream saving as described above

or

Go to the Plug-ins menu (#2 in the base skin).

Select the MP3 Plugin > Enable Stream Saving.

Load a stream into the playlist.
See: Playing a Stream.

Use the Stream Save Tool:
Go to the Plug-ins menu (#2 in the base skin).

Select the MP3 Plugin > Show Save Tool.

Description of items on the Stream Save Tool:

Item:
Description:

(Stop / Play) button
Starts and stops stream saving.

(Skip Forward) button
Click here to skip to the next title in the stream. (may not be available on all streams)

(Select Output Folder) button
Click here to select the folder streams are saved to.

(Open Output Folder) button
Click here to open the output folder in an explorer window

(Close Stream Save Tool) button
Click here to close the Stream Save Tool (note: this does not stop stream saving)

--------------------------------------------------------------------------------

For more information about listening to streams, see: Playing a Stream.

Playing a Stream
A stream is music data that flows from the Internet instead of from a fixed file on your system.

Use the 'Add Music' menu:

Click the Add button (#29 in the base skin), and then choose Add Music.

If you don't see the Add button, or just for a shortcut: press the Insert key on your keyboard.

In the Open dialog box, locate the Enter URL field, type in the URL you want, and click 'Open URL'. The stream is automatically added to your Playlist.

Click the Play button. (If there is more than one track in the Playlist, double-click the stream to begin its playback)

To play a stream, follow these steps:

Locate a stream on the web. A good place to start is http://www.shoutcast.com

Most streaming web sites have a button that initiates the stream.

Drag the link (button or displayed URL) that initiates the stream right from your browser window to anywhere on the QCD player. This adds the stream as a 'track' in your Playlist.

Click the Play button. (If there is more than one track in the Playlist, you need to select the stream first.)

Note: Many streams on the web are linked to a playlist. If QCD is set to be the default player for PLS or M3U file types, a stream will play automatically by just clicking on it's link.

--------------------------------------------------------------------------------

For information on saving streams to your hard drive, see How To: Save a Stream

For more details, see How To: Use the Playlist

http://www.quinnware.com/index.php

Den kvalitet man får på stream filer kommer an på hvor stor stream hastighed de sender
med på pågældene side jo højre kbps jo bedre kvalitet og selvfølig omvendt det
har ikke noget at gøre med din nuværende forbindelse den er ok,jeg har samme hastighed.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 15:50

Gratis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 15:52

Det var da dejligt informativt

Takker Manse9933

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 16:04

oky doky, molo,og det gælder både video og lyd filer,den kan afspille begge typer,det den kan afspille det kan du gemme på HDD'en,virker fint for mig.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-04 12:14

Haløjsa
En masse skriveri om noget der er så let. Kig på følgende link (http://www.wmrecorder.com/), køb programmet og din dag er reddet.Det fungerer bare perfekt. Programmet gemmer godt nok i et specielt format (som dog kan afspilles i Windows mediaplayer). Brug lidt tid på at læse manualen grundigt igennem, for at lære at indstille programmet rigtig. Det nemmeste er at optage fra Windows mediaplayer. Kort beskrivelse(forudsætter at alle grundindstillinger er OK): Find linket til den streaming video du vil optage, start Windows mediarecorder, klik på linket til videoen, optageren holder så selv styr på at optage, også selv om der opstår pauser i streamen, det er s.. da nemt. Jeg har selv brugt programmet til at hente alle "Drengene fra Angora" episoder fra DR's hjemmeside. Men du kan selvfølgelig ikke få en bedre kvalitet på videoen end den der er lagt ud på sitet du henter den fra.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 03-07-04 15:54

Tak for svaret Brassovitski.