/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
E-bay Langsom
Fra : pabloj
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 26-05-04 15:25

Hej
Hvorfor er E-bay Tyskland så utrolig langsom på min maskine hjemme. På arbejde kører den rimeligt.

Begge steder er det adsl 512. Hjemme er det en Compaq 1,3 Ghz,
på arbejdet er det en dampmaskine 166 mhz.
Det er kun Ebay.de der gør knuder.

Jes

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-05-04 15:52

er det noget du ofte er ude for, eller kun pt? det kan jo være ganske almindelige server-problemer eller at alle tyskere går på E-bay når de kommer hjem fra arbejde og den derfor er overbelastet... Tror ikk det har noget med computeren at gøre...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 16:03

Det kommer jo osse lidt an på hvad udbyderen har af backbone til Tyskland! Men hvis du har samme udbyder hjemme og på arbejde, ligger problemet nok ikke der!

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-05-04 16:31

Det er hele dagen og aftenen med.
Udbyderen er begge steder TDC.

Jes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 16:46

Så kan problemet jo ligge i din browser opsætning eller installerede relaterede programmer! Der er vel osse forskel på operativsystemet?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-05-04 16:51

w98 på arbejde
me hjemme

Jes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 17:17

Lyder nu godt nok lidt underligt at det kun er lige den side!
surfer du ellers meget hjemme?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-05-04 17:23

Ja, jeg surfer en del.
Hvis jeg sammenligner DBA og e-bay, kører begge maskiner nogenlunde ens med DBA, men med e-bay er hjemmemaskinen ca 20-30 gange langsommere, hvis man kan sige sådan.

Jes

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-04 17:30

Måske et vildskud! Men du kunne jo være noget spyware der specielt "sigter" mod ebay! du kunne jo prøve at checke via http://www.doxdesk.com/parasite/

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-05-04 17:42

Har lige prøvet doxdesk, den fandt ikke noget.
Det er ret irriterende, der er heller ikke noget i vejen når jer er på andre tyske sider f.eks. mobile og autoscout.

Jes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 17:50

Ja det er det da! Måske er det en cookie der er beskadiget? Ved ikke om ebay bruger cookies!

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 26-05-04 21:25

Tak for deltagelsen.
Jeg må prøve at leve med det og eksperimentere videre.

Jes