/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorer.exe tager al hukommelse
Fra : Barbershoppen
Vist : 680 gange
35 point
Dato : 21-05-04 18:56

Når jeg logger på XP, kører systemet fint. Efter noget tid bliver systemet meget langsomt og jeg kan se på windows jobliste at Explorer.exe (altså skrivebord etc.) bruger mellem 30-70.000 KB af hukkomelsen, selvom jeg ikke udfører nogle krævende handlinger. Jeg tænkte først på virus og scannede Pc'en igennem med Norton antivirus (som er opdateret). Norton fandt ingenting og jeg er i ny og næ tvunget til at lukke for Explorer.exe, og åbne de enkelte programmer uden at kunne benytte sig af stifinder - hvilket er katastrofalt irriterende!

Jeg har overvejet at købe nye ram til min PC, men mener ikke dette er problemet - da jeg har kørt med pc'en i længere tid med samme ram og udført samme handlinger. PS: nogen forslag hvor der kan køres RD-ram 600 Mhz (Rimm Ram), udover EDBpriser.dk?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-05-04 19:00

det kunne jo være spyware, men er ikke sikker. Tag for en sikkerheds skyld forbi www.spywarefri.dk og lav deres onlinetest - hvis du da når så langt... held og lykke.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-05-04 19:09
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-05-04 19:30

Hvis det nu ikke er spam eller spyware kunne det jo også være et program der var igang med at downloade musik eller lignende ?? du kan også gratis hente et program der hedder Ram-optimeiser der hele tiden sørger for at dine ram er fuldt klar til de opgaver du beder om Endelig kan du ved at skrive msconfig i kør under start bestemme hvad maskinen skal kører med i opstarten og frem ved at fjerne flueben under fanebladet start
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-04 00:47

Jeg har selv haft det problem, men husker ikke hvordan jeg kom af med det, men den trak tilsyneladende 80-90% af prossesorkraften, men kunne stadig bruge computeren.
Prøv at se hvad norton skriver, og se om du kan finde de filer de beskriver:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.eurosol.html
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 35 point
Dato : 22-05-04 00:50

Hej
Det program til at "rense" dine Ram som Sunowich har skrevet, kan du hente en freeware-version af hér:
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r931.html

Jeg har det selv kørende og det fungerer ganske fint. Du kan selv indstille om programmet skal sørge for at rense, eller om du selv vil.
Hvis du vælger selv at ville, gøres det ganske nemt ved at åbne programmet, klikke én gang - og så er dine Ram renset.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Barbershoppen

Dato : 22-07-04 12:48

Tak for svaret Lexi. Det hjalp faktisk..

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 22-07-04 13:28

Glimrende