/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
webbrowser??
Fra : aalegaarden
Vist : 680 gange
2 point
Dato : 28-05-01 15:33

Hvilken webbrowser er den bedste, hurtigste og sikreste??????????????????????????????????????????Seriøst svar ønskes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-01 15:23

"aalegaarden" <aalegaarden.news@kandu.dk> wrote in message
news:etsQ6.6118$rB3.664737@news010.worldonline.dk...
> Hvilken webbrowser er den bedste, hurtigste og
> sikreste??????????????????????????????????????????Seriøst svar
> ønskes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"üÿÿÿ
>
> --
Et seriøst svar kræver vist et seriøst indlæg !

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 28-05-01 17:44

WOOOOW!! Har du også fundet ud af hvor udråbstegnet sidder?
Nu skal du bare lære også at slippe den.

Det er jo svært at sige, Netscape synes jeg er langsom, og har
alt for meget besvær med taballer (når der er mange af dem).
Opera kræver jo næsten ingen ting, så det må vel blive mit bud.
Internet Explorer plejer nu heller ikke cracke hvis man ikke har
fumlet alt for meget med opsætningen.

"bedste, hurtigste og sikreste" - hvor uddybende. Hvis der var et
entydigt svar på det spørgsmål, ville alle jo nok benytte det produkt.

(Håber du lære at flytte fingeren lidt hurtigere fra spørgsmåls -
udrånstegnstasten).

-
Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-01 16:58

Mon, 28 May 2001 13:33:17 GMT, skrev "aalegaarden"
<aalegaarden.news@kandu.dk>:

>Hvilken webbrowser er den bedste, hurtigste og
>sikreste??????????????????????????????????????????Seriøst svar
>ønskes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!„üÿÿÿ

Seriøst skrevet spørgsmål uden en masse ???, !!! osv. ønskes.

Opera.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : arelstone

Dato : 29-05-01 11:37

internet explorer... det er det som understøtter de fleste sprog på nettet.... Netscape understtøtter f.eks. ikke alt javascrip og det ka også mange fejl i table's...

Jeg har ikke prøvet at arbejde med Opera...

Der er kun 2% som bruger Netscape og Opera, resten bruger IE.. så jeg ville vælge den hvis jeg var dig..

og btw, hvis du regner med et seriøst svar, så stil da nogle ordentlige sprøgsmål uden alle muglige skod spørgsmåltegn...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 01:04

Hej.

> Opera.

Jeg har først lige lært Opera at kende, og jeg er nærmest chokeret over så
meget hurtigere end IE den er. Hvad er det egentlig der gør at den kan være
så meget hurtigere?

-Jacob.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 01:59

"Jacob K." <jacob9001@yahoo.dk> wrote in
<9f41ld$1p6$1@news.inet.tele.dk>:

>Jeg har først lige lært Opera at kende, og jeg er nærmest chokeret over
>så meget hurtigere end IE den er. Hvad er det egentlig der gør at den
>kan være så meget hurtigere?

Den er vel lavet bedre, jeg kunne også forestille mig at der er færre af de
"tunge" ting i den, IE kan jo en hel masse man sjældent/aldrig får brug
for.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 02:25

Hej.

> >Hvad er det egentlig der gør at denkan være så meget hurtigere?
> Den er vel lavet bedre, jeg kunne også forestille mig at der er færre af >
de "tunge" ting i den, IE kan jo en hel masse man sjældent/aldrig får

Det er nok det, men det er da alligevel en påfaldende forskel i hastighed.
Men bortset fra det: Ved du mon om man kan sætte den til automatisk at
opdatere en bestemt side, således at man ikke manuelt skal sætte den til det
ved hvert besøg på siden?

-Jacob.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 05:03

Thu, 31 May 2001 03:25:09 +0200, skrev "Jacob K."
<jacob9001@yahoo.dk>:

>Ved du mon om man kan sætte den til automatisk at
>opdatere en bestemt side,

File => Preferences => History and Cache => Check modified

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 09:55

"Jacob K." <jacob9001@yahoo.dk> wrote in message
news:9f46dc$da3$1@news.inet.tele.dk...
> Hej.
>
> > >Hvad er det egentlig der gør at denkan være så meget hurtigere?
> > Den er vel lavet bedre, jeg kunne også forestille mig at der er færre af
>
> de "tunge" ting i den, IE kan jo en hel masse man sjældent/aldrig får
>
> Det er nok det, men det er da alligevel en påfaldende forskel i hastighed.
> Men bortset fra det: Ved du mon om man kan sætte den til automatisk at
> opdatere en bestemt side, således at man ikke manuelt skal sætte den til
det
> ved hvert besøg på siden?
>
> -Jacob.

Til gengæld kan man IKKE refreshe en enkelt frame manuelt.. Hvis man prøver
loader den hele sitet udfra den URL som står i toppen. Det er jo ikke altid
lige smart..

/Henning

---
Wanna make money?? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 12:17

Hej.

Tak for responsen.

> File => Preferences => History and Cache => Check modified

Men gælder denne indstilling ikke for alle åbnede dokumenter? (Der er et
debatforum som jeg gerne vil have den til at reloade automatisk hver 5.
minut, men det er KUN dette dokument jeg ønsker automatisk opdateret...)

-Jacob.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 15:33

Thu, 31 May 2001 13:16:46 +0200, skrev "Jacob K."
<jacob9001@yahoo.dk>:

>Men gælder denne indstilling ikke for alle åbnede dokumenter?

Jo, selvfølgelig.

Jeg var lidt hurtig og overså, at det skulle være
>>opdatere en bestemt side,

Sorry.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-01 15:36

"Jacob K." <jacob9001@yahoo.dk> wrote in
<9f46dc$da3$1@news.inet.tele.dk>:

>Det er nok det, men det er da alligevel en påfaldende forskel i
>hastighed. Men bortset fra det: Ved du mon om man kan sætte den til
>automatisk at opdatere en bestemt side, således at man ikke manuelt skal
>sætte den til det ved hvert besøg på siden?

Du kan sætte den til at reloade hver X minutter:

I menuen: "Navigation - Reload every"

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 2 point
Dato : 18-06-01 14:33

Så vi er faktisk enige om at Opera er langt den hurtigste,
men at IE viser hjemmesiderne pænere.

-
Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 19:04

> Opera.
>
> med venlig hilsen
> Knud
---
Nu var det jo et gammelt indlæg jeg fik hentet ! men jeg har også prøvet
Opera. Da jeg har en lille skærm synes jeg teksten med "Opera 5" fylder for
meget !

Kan den gøres mindre ? eller måske fjernes ?

--
Med venlig hilsen
Erik Isager

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 20:22

Erik Isager skrev:

>Kan den gøres mindre ? eller måske fjernes ?

Har du prøvet <F11>?
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 20:57

Thu, 4 Oct 2001 20:03:45 +0200, skrev "Erik Isager"
<e.i@get2net.dk>:

>Kan den gøres mindre ? eller måske fjernes ?

Ja da, du kan jo bare købe en licens.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 20:49

> Har du prøvet <F11>?
> --
nææ !

hvor nemt kan det være

--
Med venlig hilsen
Erik Isager

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 21:16

Thu, 04 Oct 2001 21:21:55 +0200, skrev Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk>:

>Har du prøvet <F11>?

Fy - føj

Undgår man reklamerne ved at bruge fullscreen?

(Jeg kom til at købe Opera på et tidspunkt, så jeg ser ikke
reklamerne).
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 21:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Fy - føj

Tjae - hvor dum kan man være?

>Undgår man reklamerne ved at bruge fullscreen?

Sikkert ikke, de får vel bare ikke plads på skærmen.

>(Jeg kom til at købe Opera på et tidspunkt, så jeg ser ikke
>reklamerne).

Jeg har også købt og betalt, da det blev muligt at betale i Danmark.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml