/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fiberflex Alternativer
Fra : svendgiversen
Vist : 944 gange
50 point
Dato : 01-05-04 08:47

Vore terasser, med fladt udlagte hårdbrændte mokka mursten, trænger til en omlægning.
I dag bruger man jo at lægger fiberdug, over sandet, under stenene. Kan det betale sig?

Jeg har kun fundet "Fibertex" i strimler på 25 * godt en meter til ca 300 kr,
og dem skal jeg jo bruge mange af.
Findes der ikke billigere alternativer i bredere stykker?
(og tyndere, der køres jo ikke på disse sten).
Hvor kan de købes??

Da jeg bor tæt ved grænsen, og i hvert fald byggematerialer er billigere i Tyskland,
hvad hedder fiberdug på tysk? ("Fibertex" er jo en dansk varebetegnelse)
Hvor i Flensborg mon man kan købe omtalte ikke "FiberTuch" men??

På forhånd tak Svend

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 01-05-04 09:12

Du kan også lægge et lag aviser. Læg dem forskudt, og ikke i et for tyndt lag. Du gør det først og fremmest for at afvise rodukrudt, men det kan også have en vis stabiliserende efekt på sandet, når frosten bevæger jorden. Jorden bevæger sig ca. 15 % i løbet af året.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-04 10:19

Hvor lang levetid har aviser? Udendørs??
Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-05-04 10:22

fiberdug=Vliesstoff

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 17:44

Har lagt mange fliser på fibertex,men ukrudtet voksede fint imellem alligevel.
Godt nok gik rødderne ikke igennem Fibertexen,men det var da ikke besværet og
pengene værd.
hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 01-05-04 18:28

Aviserne gavner længe nok, til at ukruttet ikke kommer fra jorden under aviserne, og regnen kommer stadigvæk væk.
jeg har selv brugt det under pigsten.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 18:47

Ja,det har du da ret i A.C.Rosmon,men det jord og sand der er i fugerne mellem stenene,fliserne, eller hvad man finder på at lægge,trives ukrudtet storartet i.
Hvordan de kan sælge det og så sige"det holder ukrudtet væk"ved jeg ikke,hvad jeg derimod ved,det er, at det er
løgn,også i den grad.
Så kan Fibertexfabrikanten komme med alle sine sagførere,så skal jeg nok tage mig af hele banden.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-04 19:58

Efter dette er jeg mest stemt for at undlade,
både det dyre Fibertex,
og det billigere tyske "fiberdug=Vliesstoff ".

Vore mokka mursten har nu ligget der i over 20 år,
så der kommer ikke noget op nedenfra mere
kunndet der spirer i revnerne.

Og her hjælper intet underlag,
er det rigtigt forstået?
Svend

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-04 20:24

Helt rigtigt Svend.
Spar pengene,intet vil ændre sig med Fibertex,undtagen din pung,som bliver lettere.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-04 20:57

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 21:34

Selv tak Svend.
Har lige talt med min søster,bor langt væk.
Hun fik lagt ny indkørsel sidste år af et proff.brolæggerfirma INGEN FIBERTEX.
Hilsen Keldd.