/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Afinstallation af IE 5.x
Fra : fuldfart
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 26-05-02 18:43

Jeg ønsker at afinstallere Internet Explorer hos nogle af "mine" brugere, men det skal ske uden, at de skal/kan gøre noget ved det. Jeg forestiller mig at der måske er en "unattended" uninst.exe eller lign. men jeg har bare ikke kunne finde den. Et script af en eller anden slags kunne også være en mulighed.

Problemet er at jeg til brugerne gennem længere tid har spolet forskellige versioner ud med IEAK og nu gerne vil spole version 6.0 ud til dem og derfor først vil have fjernet de gamle rester af IE.

Vi kører med NT 4.0 SP6.a på arbejdsstationerne og Netware og Zenworks på serverne.

...ser frem til din hjælp
John

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 21:53

fuldfart skrev:

>Jeg ønsker at afinstallere Internet Explorer hos nogle af "mine"

Prøv at kigge på http://www.litepc.com/index.html
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-05-02 00:47

Hej

Links til hvordan du afinstallerer IE.5 :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q217344
http://www.jsiinc.com/subg/tip3100/rh3199.htm ( IE 5.5,--men fremgangsmåden er den samme )

Dette link er yderst indholdsrigt,--giver svar på en mængde spørgsmål der kan komme i forbindelse med feks. afinstallering og installering af Browser:
http://www.jsiinc.com/_vti_script/reghackSrch.htm0.idq

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 27-05-02 23:03

Det er for besværligt at smide et nyt image på bare for ét program.....okay det er godt nok et MEGET integreret program...men det får jeg ikke lov til :-|

...jeg må finde på noget andet.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-07-02 02:20

Er du ude med "raslebøssen" Zonker ??:-?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 04:12

Hej Parkenss,

det ser sådan ud...

jeg har bl.a. fået en lang liste tilsendt over lignende tilfælde... fra en eller anden sur bruger der havde fundet min e-mail...
og den liste var absolut ikke lille...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 15-07-02 10:09

Problemet er stadig ikke blevet løst, derfor mener jeg ikke jeg kan acceptere nogen af de svar der er givet.

Det jeg gerne ville var at lave en unattended uninstall på en eller anden måde..... (lige meget hvordan)

Jeg vil gerne lukke spørgsmålet da det muligvis ikke kan lade sig gøre, men jeg har vel ikke mulighed for bare at slette mit spørgsmål, uden at give point til en eller anden der ikke har svaret på mit spørgsmål ......

....er det muligt at slette ?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-07-02 10:26

Hej

Nej ,- du kan desværre ikke bare slette spørgsmål. Dit spørgsmåæ forbliver åbent indtil du godkender en eller anden kommentar eller svar.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 11:24

Hej Fuldfart,

det vil da være dumt at lukke spørgsmålet hvis du ikke har fået det løst endnu...
der er da stadigvæk en mulighed, for at der er nogen der ak' hjælpe med en mulig løsning...

du siger du vil ha' afinstalleret IE 5.x... ska' der være noget der i stedet for så?
så vidt jeg forstår siger du at du ska' installeret version IE 6.0... men jeg er ikke helt sikker...

er der nogen specielt grund til at det ska' være en "unattend uninstall"?

er det noget a la remote computing du tænker på?

eller ska' du hen til hver eneste computer og gøre det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 17-07-02 13:33

Jeg ønsker at installere IE 6.0 hos en masse brugere. IE har jeg lavet med IEAK og er sat op til at køre med autoconfiguration.
Problemet er at brugerene i dag, har alle mulige versioner, med forskellige konfigurationer og jeg vil gerne ha' ensrettet dem alle een gang for alle.
Derfor vil jeg gerne rydde op i deres personlige indstillinger, men ved af erfaring at det ikke nytter noget at bede brugeren om at gøre det.....

Annuller spørgsmålet
Fra : fuldfart

Dato : 28-11-06 22:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål