/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
video til pc.
Fra : dragearne
Vist : 505 gange
30 point
Dato : 12-04-04 01:24

Hej.
Jeg vil gerne overføre signaler fra digital videokamera og til pc. Jeg kører win98 og har USB ver. 1.1. Er det nødvendigt at anskaffe en firewireport, eller kan det klares gennem usbporten.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-04-04 05:18

Hvis du har en TV-in indgang på dit grafikkort kan du bare bruge den

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 12-04-04 07:37

Hvis der er USB-kabel til det videokamera, burde den kunne klare det. Har du installeret den medfølgende software?

Kommentar
Fra : dragearne

Dato : 12-04-04 13:14

Jeg har ikke en TV-in indgang, og jeg har ikke installeret noget software fra videokameraet. Der fulgte ikke noget med. Der er heller ikke noget USB-kabel med kameraet. Jeg har nu læst manualen (bedre sent end aldrig). Den siger, at det er muligt at bruge USB. Den foreskriver også, at man skal installere den software (driver, Editing software), der følger med camcorderen. Jeg kan i vejledningen se, at den hedder "DVD Media 5.0 Setup Program". Det er en Samsung Digital-cam jeg har. Ved nogen, hvor det er muligt at hente det, evt. downloade.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-04-04 15:18

Hvilken model samsung er det?
jeg fandt en lille side som måske kan hjælpe.. jeg tvivler.. men ikke desto mindre så kan du da se hvis du vil
http://www.samsungexplore.com/playing/tech_explained/tech_article01.html
Hvis du finder ud af model navnet på dit camera kunne man sikkert søge inde på den side og måske være så heldig at finde et link til programmet

mvh Brommi

Kommentar
Fra : dragearne

Dato : 14-04-04 18:40

Undskyld jeg er lidt langsom. Videoen er en Samsung digital camcorder VP-D20.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 15-04-04 06:58

Søg hos google. Jeg fand denne svenske hjemmeside:
http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product/product_detail_b2c.jsp?BV_SessionID=@@@@1666241227.1082004783@@@@&BV_EngineID=ccceadclemgkkkjcfekcefedffgdfmh.0&prodID=VP-D20
og der står under USB nej, så jeg går ud fra at du skal ha' en firewireport