/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
DHCP
Fra : Tri
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 09-04-04 23:46

Hvordan deaktivere jeg min DHCP?
Jeg kører Win2k & Webspeed

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:52

Det gør du ved at angive fast IP adresse i Egenskaber for netværk, Egenskaber for TCP/IP protokol

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:53

Det hedder Egenskaber for LAN forbindelse i w2k

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:55

Hvorfor vil du deaktivere "Hent automatisk en IP adresse"(DHCP)?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:57

Her er et godt link til oplysninger om netværk.
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 09-04-04 23:59

Hej Bjarne!

Når man som jeg har Webspeed som udbyder, kan man ikke åbne alle typer link på nettet.
Derfor er jeg nødsaget til at deaktivere min DHCP.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 10-04-04 00:01

Jeg glemte at sige, at jeg har dynamisk ip. Gør det nogen forskel?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 00:04

Hvis du deaktiverer skal du jo have noget, at sætte i stedet og jeg mener da at TDC webspeed kører med enkelt dynamisk IP adresse og så er du nødt til at anvende DHCP.
Hvad er det for link, der ikke kan åbnes. Du kan jo ikke ændre den IP du er tildelt af TDC ved at deaktivere DHCP så jeg kan ikke se hvad du skal få ud af det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 00:08

Hvis du for eksempel satte fast IP på ville du ikke få forbindelse igennem og hvis du lavede den du har lige nu som fast IP så ville den holde op med at virke efter meget kort tid da den dynamiske IP skiftes med kortere intervaller.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 10-04-04 00:19

Det link som jeg ikke kan åben er alle de link som er på denne side.

http://www.profdata.dk/download.htm

Hvis du ikke har Webspeed som udbyder er der stor chance for at du godt kan åbne disse link uden problemer.

Jeg er godt klar over at mit dynamiske ip skifter med 3-4 dages mellemrum & at hvis jeg laver det om til en fast ip, vel der ikke mere end max 4 dage før jeg ikke kan komme på nettet!

Tri

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 00:29

Jeg kan åbne siden, men kan ikke åbne links og jeg har ikke webspeed, men alm. TDC ADSL.
Jeg har også dynamisk IP og den skifter med een times interval. Jeg kan se at den udløber o1.20 og hvis jeg satte fast IP adresse på ville jeg da ikke fremtræde anderledes på nettet før kl.01.20.
Du kan følge din egen IP på dette link: http://www.myip.dk/
Det er for øvrigt kun på den download side der er problemer så der er nok enten spærring eller fejl.
Hvad mangler du?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 00:34

Undskyld afbrydelsen
Bjarne - når du er færdig her så kig lige om du kan hjælpe
http://www.kandu.dk/dk/spg/37821

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 10-04-04 00:36

Jeg mangler bla.
"cdmenu", det er en lille ting der sørger for at komme med en menu over hvad du har på den cd der er i drevet, det kræver bare at man har "cdmenu" liggende på den cd, som er i drevet.

"AwardFlash", det er til at flashe min bios med, således at jeg kan opdatere min bios til den sidste nye.

Tri

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 00:44

Awardflash kan du hente hos producenten af dit bundkort eller kig her
http://www.award-bios.com/index.cfm?refererid=35
Den cdmenu du beskriver har jeg ikke hørt om, men jeg er sikker på, at hvis du opretter et spørgsmål med det emne så er der gode chancer fo rhjælp hvis det findes.

Jeg tror den profdata side er beregnet på kunder for ingen link virker, men det gør de alle andre steder hos firmaet.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-04 00:47

Du kunne jo også prøve at søge på cdmenu på Google. Der findes mange.
Der er vist ikk emeget mere jeg kan hjælpe med omkring dette emne.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 00:48

Til orientering kan jeg heller ikke åbne link på siden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 00:51

Refi Jeg melder pas på php mysql spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Tri

Dato : 10-04-04 02:53

Hej Bjarne!

Jeg acceptere din kommentar som accepteret, da det er det nærmeste jeg er kommet på et svar som kan afhjælpe mig med lille problem!

Tak for hjælpen!

Tri