/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
FTP program til mit domæne - hvordan gør~
Fra : miomis
Vist : 525 gange
219 point
Dato : 04-04-04 22:03

Dette er nok både et svært og "stort" spørgsmål - men p.t. har jeg kun 199 ledige point.

Jeg har købt et domæne - en www."deterikkemiomis*SSS*".dk-hjemmeside adresse.

Nu har jeg modtaget et brev fra Azero vedr. Teknik for denne hjemmeside.Og der står følgende:

FTP
For at lægge din hjemmeside på vores server skal du bruge et ftp progam eller f.eks. Microsoft Frontpage.
Bemærk at du skal lægge filerne inde i /www folderen for at de bliver vist på din hjemmeside.
Folderen/db kan med for fordel bruges til Access databaser eller include filer da de er fuldsændig beskyttede i denne folder.

Pyha - jeg har lavet e-mail adresse i min Outlook Express. Det kunne jeg godt finde ud af.......
Men nu aner jeg simpelthen ikke hvad jeg så skal gøre?
Please hjælp!

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 229 point
Dato : 04-04-04 22:10

Hvis du ikke bruger Frontpage, skal du bruge et FTP-program. Altså et program, som kan overføre filerne fra din pc til serveren. Du kan hente et godt program her: http://www.freewindows.dk/files/FileZilla_2_1_7_setup.exe

Hvis du bruger Frontpage, kan jeg ikke hjælpe dig.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 22:12

Hvis/når du har installeret programmet, kan du lige skrive igen. Så kan jeg guide dig gennem opsætningen.

Simon

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 22:16

Hejsa Simon

øh...hm...da jeg ikke har en dut forstand på det, jamen så henter jeg lige programmet!
Mange tak so far!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-04 22:17

Det kan du have så ret i som du har skrevet det.

Personligt vil jeg råde dig til at købe eller læse noget lekture omkring opbygning af hjemmesider, da jeg forstår du er helt blank.

Udgangspunktet kunne være kandu's eget htlm-kursus, men internettet er fyldt med råd og vejledning i hvordan du kommer i gang.

ellebye

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 22:17

Så er jeg klar...*GGG*

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-04 22:19

>sion, det bliver en lang nat før den første side er uploadet, husk lige den første skal hedde índex.htm

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 22:20

Til ellebye

Jeg er helt blank vedr. selve opsætningen af min hjemmeside, men har lige haft kursus i HTLM-koder, hjemmesider m.m.
Tak, jeg vil prøve at hente lidt mere hjælpe i kandu....

Knuz

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 04-04-04 22:23

Jeg tror du kan prøve at gå ind på:
http://freeware.aceftp.com/ eller på http://download.com.com/3000-2160-10073376.html?tag=lst-0-1
hvis du stadigvæk har problemer så skriv igen.
M.V.H. Malik

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 22:24

>ellebye - jeg er med på index.htm. Jeg regner med at miomis kan finde ud af selve programmeringen. det gives der vist også udtryk for.

>miomis - Hjælp med opsætningen kommer om lidt....

Simon

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-04 22:24

Lige et indskudt spørgsmål, kan du redigere online, eller er du nød til at uploade filerne?.
Det afhænger både at udbyderen og dit frontpage-program.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 22:29

....er noget forvirret!
En lang nat.....jeg beder ikke om at få hjælp til at lave selve min hjemmeside....eller gør jeg?
Jeg har hentet et program ned som Simon skrev - men jeg aner ikke hvad jeg så skal gøre?
Jeg kan godt finde ud af at lave en lille hjemmeside i Stones' Webwriter - men jeg kan ikke finde ud af og overføre min hjemmeside til mit domæne.
Er jeg dum eller hva´?
Nej I behøves ikke at svare på det sidste....*SSS*

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 22:32

Opsætning....................

Åbn "File" -> "Site Manager"
Klik på "New site"
Indtast Host (formentlig ftp.dinside.dk), Port (21), Servertype (FTP). Det må også stå i brevet fra Azero.
Logontype sættes til Normal, og du indtaster User og Password nedenfor.

Nu skal det bare gemmes, og så er du klar til at overføre filerne. Log på serveren vha. den første knap på værktøjslinien.
Din pc er til venstre - serveren er til højre. Filerne trækkes fra det ene vindue over til det andet.

Held og lykke.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 22:34

Er der ikke FTP-funktion i Stone's Webwriter? Så vil det være det nemmeste, tror jeg.

Simon

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 22:54

Hejsa Simon

Der ser ud som om at alt kører helt okey via den lille hjælpemenu i venstre side.
Jeg er "på"!
Men jeg kan ikke kople mit lille html-"hjemmeside" på domænet jeg har lavet i Notes i Windows XP

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 23:02

Jeg tror ikke, jeg forstår hvad du mener....

Som ellebye skrev tidligere, skal du kalde den fil, som skal være åbningssiden på din hjemmeside, for index.htm. Er det det, der er problemet? Ellers skriv lige igen.

Simon

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 23:14

Jeg forstår det ikke....
I højre side står: Reomote site.....ved siden af /www/
Underneden står min hjemmeside adr. samt en mappe med navnet db og en mappe med navnet www
I filename er der en mappe åbnet og her har jeg gemt min hjemmeside under navnet: index.htm...
Nu er jeg træt....

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 04-04-04 23:20

Hejsa Simon

Jeg må desværre i seng.
Håber du har en lille hjælp til mig i morgen.
Jeg lukker også mit spørgsmål i morgen og vil give dig min accept som svar.

Mange tak for din hjælp...so far!
Godnat!

Miomis

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-04 23:23

Ok. Vi skrives ved i morgen.
Godnat.

Simon

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-04 06:33

Hejsa
Der er faktisk en "step by step" instruktion på, hvordan man skal gøre, på DanDomains hjemmeside http://www.dandomain.dk ditto er der en opsætningsvejledning til et gratis FTP program (som også kan hentes via siden). Kig under vejledninger og support (menuen til venstre).
Hygge...
Søren... på jobbet

Kommentar
Fra : jordt50

Dato : 05-04-04 12:47

Hej simon
hvis jeg var dig ville jeg gå på Posthuset og købe et blad der hedder Front Page lær det selv 2000
der står alt hvad du skal vide og det er næmt at lære. og ellers kan du kikke ind på nogle at alle de hjemmesider der er der er meget hjælp at hente.www.dejligbjerg.dk hjælper hilsen lisbeth

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 13:35

>jordt50
Nu er det ikke Simon men Miomis der har brug for hjælpen, men da vedkommende jo allerede har lovet simon pointene, er der vel ingen grund for os andre til at hjælpe.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 05-04-04 22:42

God aften!

Mange tak til dig Simon for din tålmodighed og hjælp!
Du har også fået mine 20 point for i dag!
Også har jeg ikke mere eller flere at give af......
Jeg har fået min hjemmeside til at virke!!!!

Ikke mindst tak til Lisbeth (jordt50) og til Søren (CLAN)....

Hmmmm.......og til dig ellebye eller hansemor, eller hvad du nu kalder dig - så får du også en kommentar med på vejen (lige for lige!)
Du elsker jo ærligheden selv. Så måske du skulle have endnu et motto på din pofil:

"Gider ikke spilde min tid på optaget point, men gider godt kommenter med dumme kommentarer til hjælpende personer her på sitet!" [hør]

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 05-04-04 22:51

Hejsa Simon
Mange mange tak for din hjælp Simon.....
Min hjemmeside er nu kommet på plads, efter en del prøven.
Er lidt misfornøjet over ellebye' s kommentar vedr. hjælp, måske skal mit "miomis" udskiftes! *GGG*, men heldigvis kunne du give svar på tiltale!
Måske vi "mødes" igen! *SSS*
Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : sion

Dato : 05-04-04 23:13

Hej Miomis

Det glæder mig at høre, at din hjemmeside er oppe at køre.

Det er ærgerligt, at der ikke er mulighed for at dele pointene ud mellem de forskellige svar, siden jordt50 og CLAN nu også har hjulpet.

I bund og grund er Kandu vel ikke til for "point-jægere", men for folk, der søger svar (ikke sandt?). Ved at læse andres spørgsmål og svar, lærer man også selv. Jeg er klar over, at der ved denne filosofi er den hage, at motivationen forsvinder for den, som sidder med alle svarene. Og det er ofte ellebye - hvilket han skal have stor tak og respekt for.

Simon

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 05-04-04 23:38

Hejsa Simon

Som jeg tidligere har skrevet under et indlæg:"Kan lige pludselig ikke hente post fra get2net"....at det var snyd at man ikke kunne dele sine point!

Iøvrigt kan man vist ikke give mig hentydninger om "point-jæger" for pt. ejer jeg ikke et eneste point....hvilket jeg godt er klar over, at det ikke er mig du hentyder til!
Men jeg må pointere, at dumme kommentarer tit kommer fra dumme mennesker. En påstand jeg vil holde på indtil det modsatte er bevist, især på dette site, hvilket jeg iøvrigt tit er læser af, på diverse spørgsmål.
Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig....tja tossegod, naiv kald det (kærlighed), lige hvad du vil! *GGG*
Nå, lige et sidespring - min humor er som den plejer!

Håber også at Malk læser med - også tak for din kommentar!

Nu vil jeg se dyner - der er en fødselsdag der skal fejres i morgen!

Knuz Miomis