/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Stavekontrol på dansk???
Fra : troldens2
Vist : 2200 gange
20 point
Dato : 13-05-02 18:57

Jeg har Office XP den engelske version og når jeg prøver at skifte sprog i word til dansk og klikker på spell check, får jeg denne besked; "Cannot find the spelling file mssp3DA.dll or mssp232.dll for Danish."
Jeg er klar over at den mangler den danske spell check! Så har jeg prøvet at installere Office pakken igen men det hjælper ikke.
Så er mit spørgsmål; er der nogen der har en dansk ordbog eller de to ovennævnte filer, eller en der har en mere naturlig forklaring eller løsning???

På forhånd tak

mvh
troldens2

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-02 19:13

Hej

Du skal købe Microsoft Proofing Tools og installere den. Den indeholder næsten alle de sprog du kan få brug for.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : reffot

Dato : 13-05-02 19:29

Den første fil er nu at finde på adressen:
www.reffot.dk/mssp3DA.dll

Jeg ved ikke om det kan hjælpe...
Jeg har selv Office XP por dansk...

Kommentar
Fra : reffot

Dato : 13-05-02 19:29

Den første fil er nu at finde på adressen:
www.reffot.dk/mssp3DA.dll

Jeg ved ikke om det kan hjælpe...
Jeg har selv Office XP por dansk...

Kommentar
Fra : orvitam

Dato : 13-05-02 20:29

Prøv at kigge på adressen:

http://www.zjzmpop.co.yu/

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 14-05-02 02:18

Sorry, den engelske Office indeholder Engelske, Tyske og Franske ordbøger.
Den korrekte løsning er Proofing Tools som indeholder alle , ca. 3o
Office-sprog. Pric ca. 6-800.- Fandt selv ud af det..... man skal købe Mircrosoft Proofing Tools.

Der findes en billigere og hurtigere måde, hvis du har adgang til en dansk
udgave i Word, også en ældre udgave.

MSHY3DA.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.DLL
MSSP3DA.LEX
MSTH_DA.LEX
MSTHDA32.DLL

Kopieres fra og lægges over i:

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof

Du kan også kontakte mig pr. e-mail eller telefon om formiddagen og jeg kan måske hjælpe dig på rette vej.

Hilsen Bjarne-Malik

Kommentar
Fra : troldens2

Dato : 14-05-02 15:40

Jeg har installeret dansk stavekontrol i min engelske version af MS Office XP og lagt disse filer i c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\proof men i frontpage kan jeg stadig ikke bruge min stavekontrol på dansk jeg får beskeden fontpage cant find danish...... hvor skal jeg så lægge disse filer???

Kommentar
Fra : ibpotter

Dato : 08-06-02 23:52

Bare lige en stor tak til Bjarne-Malik. Din opskrift fungerer fint.

Potter

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 15-06-02 21:57

Jeg véd, at man kan få en installationspakke, der på et halvt minut kan få din engelske office 2000 til at køre, som var den 'danish'. Det gælder også publisher (tekstbokse). Skriv til mig på vestjyde@jyde.dk. PS Den burde MS levere gratis, men det gør de ikke ...

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-06-02 10:36

Installationspakken til Office 2000 virker, udover Word og Publisher, også på Frontpage!

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 15:43

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?