/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Virus daglig
Fra : 19431225
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 03-04-04 18:15

Hej er der nogen der kan hjælpe
Jeg får hver dag en virus i mit mailsystem, jeg sletter den uden at læse den, men efter det skal jeg kalde op 3-4 gange for at sende en e-mail. Hvad kan sammenhænget være?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 18:17

Hvad mener du med kalde op.

Kører du på modem?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 03-04-04 18:31

ja det er på modem

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 03-04-04 18:32

ja det er på modem

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-04-04 19:24

lyder underligt.. prøv evt at finde ud af hvad den virus heder.. så kan du måske finde nogle tips på nettet omkring den

mvh Brommi

Kommentar
Fra : dk_spillemand

Dato : 03-04-04 19:25

Det der højest sandsynligt sker er ,at afsenderen af den inficerede meddelse, har din mailadresse i sit adressekartotek, og idet han/hun er blevet inficeret med en virus der spreder sig via mailens adressekartotek, sender virus eller ormen automatisk en mail til alle i addressekartoteket,- og altså også dig. Du kan løse problemet ved at blokere afsenderen i outlook express. Det gør du ved at markere den inficerede mail og vælge " meddelse" derefter "bloker afsender" så bliver alle fremtidige meddelser fra denne e-mail adresse blokeret. Hvorfor at du har problemer med at sende mails umiddelbart efter at du har modtaget mailen, ved jeg ikke..men en god ide er, at scanne dit system med et online scanner, for at sikre dig at du ikke selv er inficeret..prøv evt denne fra TrendMicro http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Held og lykke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 19:53

Hvilket antivirusprogram har du ?? Hvis du evt ikke har noget ordentligt kan jeg da varmt anbefale Avg antivirus der også beskytter din mailkonto og der er daglige opdatereinger den er overskuelig brugervenlig og gratis og fåes her
http://www.grisoft.com/us/us_index.php
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 03-04-04 20:03

Spørg eksperterne på http://www.spywarefri.dk/forum
De kan helt sikkert hjælpe dig
mvh madsby

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 03-04-04 20:20

mit antivirus er AVG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 23:19
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 23:20
Accepteret svar
Fra : dk_spillemand

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-04 10:32

Trojaner er et program der kører i baggrunden af en værtscomputer.. der giver uindbudte gæster adgang til din computer ved at PAGE andre gennem internettet, det kan være derfor at din internetforbindelse er optaget når du kalder op, idet modemet/trojanen kalder ejerren af trojanen

Det bedste antitrojan program er uden tvivl TDS3.. der fåes en demo version her. http://tds.diamondcs.com.au/index.php?page=download idet det er en demo, skal den opdateres manuelt, det gør du ved at placere denne fil http://www.diamondcs.com.au/tds/radius.td3 i din programmappe typisk C:\Programmer\TDS3. Programmet spørger om du vil overskrive den eksisterende fil, svar ja..og dit system er opdateret....scan hele dit system ved at vælge fanen " system settings " og derefter " full system scan" ..finder dette program ikke nogle trojans har du 99,99% sikkert ingen.

Denne antitrojan har fundet flere trojaner og spyware hos mig og kan varmt anbefales

Selvom at du har et antivirus program på din computer..skal du foretage en online scan, idet at mange virus og trojaner som det første ødelægger dine virus definationer, og dermed gør dit antivirus priogram udueligt... prøv denne http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Mvh dk_spillemand

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 11-04-04 16:45

Gør som jeg har gjort gå ind på www.virus112.dk og brug deres onlinescanner så er dit problem løst.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 17:55

Husk at lukke Og
God Påske
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 13-04-04 19:23

Tak for svaret dk_spillemand.

problemet er ikke løst helt tilfredsstillende, men er blevet bedre.

Kommentar
Fra : dk_spillemand

Dato : 14-04-04 06:27

du er velkommen..tak for pointene