/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk
Fra : thomasfrank
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 31-03-04 20:08

Jeg er kommet til at dele min 40 GB Harddisk op i 2+2+36 GB. Jeg har installeret win 2000 på C drevet, samt en masse andre programmer. Nu er C drevet helt fyldt, og min maskine gå ned hele tiden, pga for lidt plads. Kan jeg lave en stor disk igen, og hvordan gør jeg det.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 31-03-04 20:15

Hej thomasfrank...

du kan gøre 2 ting!:

1. Vælge at skulle slette ALT og på den måde (med boot fra windows xp cd'en) lave ÉN stor partition/harddisk!

2. En lidt mere smart måde er at installere "PowerQuest PartitionMagic" og "smelte" dem sammen fra windows!
http://www.powerquest.com/partitionmagic/

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-04 20:22

det virker har selv gjort det samme

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-03-04 20:33

jeg er helt enig.. brug partion magic.. hvis du vil undgå at slette alt det du har liggende.. ellers skal du bruge fdisk eller din windows cd på den måde som "rotw" skriver...

Hvis jeg var dig ville jeg så vidt mulig lave backup og bruge fdisk.... 40gb er jo ikke ret meget længere.. så mon ikke du kender nogen der kan hjælpe dig med det backup.

mvh Brommi

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-04 20:37

Der er jo ikke ret meget ved at få højest 4 mb, når du kan købe en 160mb ny 7200 omdr kvalitetsdisk til 800 kr, se feks. www.edbpriser.dk
Hvis du sætter den i har du til billeder film programmer mm i lang tid indtil den er fyldt. Endvidere kan du kopiere fra dos alt styresystem over på den nye, så du har den i reserve når den gl. går ned. Og det gør den før eller siden, da en mekanisk del som en harddisk har en levetid, der kan være en dag eller 5 år. Den kan stå af på grund af slid eller virus, men stå af det gør den.
Endvidere er en ny disk jo en du kan tage med dig hvis du anskaffer ny comp.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-03-04 21:04

Altså 2 GB med C: drev med win 2000
eller er det 38gb med win 2000
Det kan lade sig gøre på mange måder.
Men hvad er der på hvilken partition
Emesen.

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 31-03-04 23:01

Det hele ligger på 2 GB partitionen!

Godkendelse af svar
Fra : thomasfrank

Dato : 31-03-04 23:35

Tak for svaret rotw.