/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hurtigere adgang til HTTPS ???
Fra : Andersen
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 22-03-04 22:10

Jeg har ofte behov for at logge på min mailkonto på exchangeserveren på min arbejdsplads, via Internettet, fra andre maskiner rundt omkring udenfor firmaet. Adgangen skabes via https:// osv. osv. og giver mig adgang efter indtastning af brugernavn og adgangskode. Ikke noget problem i det.
Mit problem er at hvis jeg benytter min maskine i privaten, så går der ualmindeligt lang tid fra jeg taster adressen ind, til jeg får mulighed for at indtaste navn og password! Uanset hvilke andre maskiner jeg benytter, så går det meget hurtigere, og jeg er på min konto inden for ganske få sekunder, i forhold til de ca. 3-5 minutter det tager min maskine at logge på.
Jeg har en mistanke om at det har med sikkerhedsindstillingerne i min browser at gøre, men jeg kan ikke finde frem til fejlen.
Er der nogen der har et godt bud, og ikke mindst en løsning på mit problem, vil det være super

På forhånd tak for hjælpen
Andersen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 22:15

Prøv at hent den nyeste version af Explorer og evt. sæt indstillingerne til "Standard":
http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/da/ie6setup.exe

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 22-03-04 22:19

---> dscoop80; Jeg kører denne version i forvejen, og indstillingerne er standard, så jeg mener ikke at det er løsningen, desværre

Andersen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 22:24

Når du er i firmaet har du adgang til serveren på en 100 mbit forbindelse via intranettet (lan)
Udefra er din forbindelse ikke så hurtig, og måske er der lige lidt som skal kontrolleres inden du kommer i gennem til firmaet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 22-03-04 22:29

---> emesen. Det har du ret i, men den hurtigere hastighed gælder også på andre maskiner udenfor firmaet, så det er altså ikke kun på firmaets netværk at det går stærkt. Blot går det ikke tjept nok på min maskine

Andersen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 22-03-04 22:29

---> emesen. Det har du ret i, men den hurtigere hastighed gælder også på andre maskiner udenfor firmaet, så det er altså ikke kun på firmaets netværk at det går stærkt. Blot går det ikke tjept nok på min maskine

Andersen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 22:29

Er din maskine langsom til andre ting kan det jo være du har spam eller spy liggened og rode har du scannet mod det for nylig ??ellers kan du jo prøve en onlinescanning her
http://www.spywarefri.dk/software.htm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 22:37

Næ nej men din opload hastighed har noget at sige, når du skal melde dig til serveren.
Men det kunne da være du lige skulle følge Sunes råd, og det koster ikke noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 22-03-04 22:41

---> Sunowich: det er ikke problemet. Det er een af de ting jeg konstant chekker for, og gør noget ved, og min maskine er ikke langsom i andre henseender.

Andersen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 22:54

kommer du hurtigt herhen: https://www.hirsenet.dk/webmail
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 23:12

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 23-03-04 14:48

Undskyld emesen..... ja, jeg komer hurtigt hen til https://www.hirsenet.dk/webmail
Andersen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 15:54

Så er det din computer, for vores server er kun en 166mhz 196 mb ram på en 512/128 TDC linie.
Emesen.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 23-03-04 16:03

Jeg regner også med at det er min maskine der er et problem med- da det jo kun er fra den problemet opstår - men jeg har ikke flere idèer til hvad problemet kan være. Min maskine sidder på en fast TDC-forbindelse, er en 1400 mhz med 512 Mb DDR-RAM, så det bør vel ikke være problemet.
Endvidere kan jeg godt komme hurtigt på kontoen fra ungenes maskiner der er på 166 mhz, og de sidder på samme forbindelse, så jeg tror stadig på at der er tale om noget med browser og eller sikkerhed.
Andersen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-04 22:00

Husk og lukke spørgsmålet en dag
God påske
Sune