/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
MSN - hvad sker der så?!?
Fra : Fnollerpige
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 10-03-04 19:20

Hej...

jeg vil bare lige høre om nogen ved om en eller flere blokerede personer på ens MSN vil kunne se når man er on/offline - er det mest rigtige at slette dem, eller blokere - eller begge dele.

Ang. det med at slette stod der at "man skulle være opmærksom på at slettede personer ville kunne se når man er online" - det var dog i den gamle vers. ( har 6.1 nu ).

Karina

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 10-03-04 19:29

Hvis du blokerer kontaktpersonerne kan de ikke se i deres msn program om du er online eller ej. Men, hvis de f.eks har en website kan man lave et script som checker hos msn om en hvis person er online. Hvis du er interesseret i at vide nærmere om hvordan et sådan script fungerer kan du jo bare skrive igen.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 19:34

*GG* - ved du så noget ans ... du er skrappere end jeg troede.

Det lyder spændende, men tror nu ikke pågældende personer formår den slags - jeg vil bare være sikker på at den funktion i MSN fungerer efter planen - kort sagt at jeg opnår det jeg gerne vil.

Formoder selvfølgelig at "slet" er slet, men erindrer bare den i en tidligere udgave af MSN, at den slettede vil kunne se om jeg er online - så tror jeg bare jeg sletter, blokerer - og er det ikke nok kan jeg vel bare afinstallere - oprette en anden mailadresse - eller et eller andet....

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 19:43

Hej Karina

Om jeg ved sådan noget *GG* noget ved jeg, men det er nu rart at have en søn i huset, der ved mere om computer end jeg gør. Det skulle være nok at blokere.
mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 19:46

*GG - nååååh du snød....!!!

Jammen hils sønnen og sig tak - nu kan han jo ikke købe hverken bolcher eller øl for 200 point, men så'n er det jo bare ....

Jeg blokerer...
( til tider i mere end een forstand ) *G

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 19:47

Undskyld jeg blander mig.
Gælder det kun den nye version?
Grunden er at i min kan jeg se alle som står i mit adressekartotek hvis de er online - men det er den gamle version.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 19:50

Jammen bland du dig bare ..... det er et frit land

jeg har nu blokeret OG slettet og det løste mit problem - så må vi håbe ans's søn kan svare på det du spørger om, refi .....

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 19:53

Det er fordi min selv søger i hele adressekartoteket og finder alle der er online.
Flere kender jeg slet ikke udover at jeg har deres mailadresser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 19:53

Karina

Snød og snød , nej det gjorde jeg ikke, jeg stiller ham bare spørgsmål for at lære lidt mere om computer. Til tider gider han at svare, andre gange siger han bare: " Det forklarede jeg også i går".
Når han svarer lærer jeg også noget.

Refi

At du kan se alle er vel fordi du ikke har slettet /blokeret dem.

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 19:58

Jeg har ikke blokeret nogle.
Som sagt går den selv i mit adressekartotek og gennemsøger åbenbart alle adresser og så fremstår dem der er online.
Nu bruger jeg så at sige aldrig MSN men engang imellem er det sjovt lige at se hvem der er online.
Det der så undrer mig er at hvis det samme sker i den anden ende så kan de jo også se mig.

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 20:02

Thx ans - 200 point - dem har du fortjent

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 20:04

aaaiii det var klodset - nu skal du betale refi - så skynd dig at få et godt svar *GG
ellers må du betale - men kan se på den meget famøse 10'er liste at du ikke mangler *G

Sorry... her ville jeg have sat den smiley der bliver flov - jeg har selv lavet den og selv lavet syntaksen, men kan ikke huske den *GG

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 20:05

Nej det betyder ikke noget.
Ans skal nok blive betalt - men vi kunne måske lære lidt begge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 20:05

Refi
Hvad er problemet. Det er jo sådan MSN fungerer. Du kan jo bare stå "ikke til stede" eller "off line"
Hvis du står off line, så kan du ikke surfe på nettet, men godt være på kandu.

mvh ans.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 20:09

Nej det er ikke det - du misforstår.
Det der sker er at MSN selv søger i hele mit kartotek og kommer frem med onlinepersoner jeg f.eks. har i vores foreningskartotek - til trods for jeg aldrig har talt med dem via MSN.
Derfor var jeg bare nysgerrig om de så også kunne se mig i den anden ende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 20:14

I princippet ja, hvis de også har dig i deres forenings kartotek, og at du har givet tilladelse over msn til at de må se din onlinestatus.

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 20:18

Ok
Så er jeg med.
Som sagt bruger jeg den næsten aldrig, men det er rart at vide.
Jeg laver lige et tak for svar spørgsmål til dig.
Så du må meget gerne svare hurtigt så vi kan få det lukket inden der kommer for mange dumme kommentarer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 20:25

OK refi

Karina nu skal du ikke være

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-04 20:52

->>ans

Nå, men det er da altid noget andre kan huske dem ....

Karina