/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Cookies -hjælp!!!
Fra : majbritt05
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 23-02-04 13:26

Hej.
jeg har tidligere skrevet herinde om, at jeg ikke kan komme ind på en msn-gruppe,som jeg er medlem af.
Jeg har tidligere kigget på mine cookies - og det så ud til at være som jeg tidligere er blevet rådet til i forbindlese med dette problem.
Nu er jeg blevet henvist til en support-side under msn, hvor jeg har prøvet dette:

Sådan ændres din browsers indstillinger for cookies
Cookies er små filer, der gemmer oplysninger på din computers harddisk. Din webbrowser skal være indstillet til at acceptere cookies, hvis du vil kunne logge på og bruge MSN Communities.

Internet Explorer 5 og nyere:

Klik på Internet-indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på knappen Brugerdefineret niveau under fanen Sikkerhed.
Rul ned til Cookies.
Klik på Aktiver eller Spørg.
Klik på OK, klik på Ja, og klik derefter på OK.

Men når jeg gør dette, altså går under sikkerhed og ruller ned, så er der ingen punkt eller noget, som hedder cookies.
Hvad skal det nu betyde? Er der nogen som kan side mig, hvad der kan være galt????

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 13:31

Funktioner - Internetindstillinger - fanen beskyttelse af... og knappen Rediger, her kan du tillade webstedet at bruge cookies hos dig.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-04 13:31

"Og her lidt fra hjælpen til IE

Sådan tilpasses indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger for alle websteder

Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger, og klik derefter på Avanceret.
Klik på Tilsidesæt standardindstillinger, og angiv derefter, hvordan Internet Explorer skal håndtere cookies fra oprindelige websteder og tredjeparts-websteder (et andet websted end det, du besøger i øjeblikket).
Hvis du vil angive, at Internet Explorer altid skal tillade, at cookies gemmes på din computer, skal du klikke på Accepter.
Hvis du vil angive, at Internet Explorer aldrig skal tillade, at cookies gemmes på din computer, skal du klikke på Bloker.
Hvis du vil angive, at Internet Explorer skal spørge, om en cookie skal gemmes på din computer, skal du klikke på Spørg.
Hvis Internet Explorer altid skal tillade, at cookies gemmes på din computer under sessionen, dvs. at de slettes fra din computer, når du lukker Internet Explorer, skal du klikke på Tillad altid cookies under sessionen.
Bemærk!

Nogle websteder kræver cookies. Hvis du vælger en indstilling, som ikke tillader, at cookies gemmes på din computer, kan du derfor måske ikke få vist bestemte websteder.
Når du ændrer indstillingerne for beskyttelse af personlige oplysninger, påvirker ændringerne muligvis ikke de cookies, der allerede findes på din computer. Hvis du vil sikre, at alle cookies på din computer overholder dine indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger, skal du slette alle de eksisterende cookies på computeren. Når du vender tilbage til de websteder, der tidligere har gemt cookies på din computer, gemmer de websteder, der opfylder dine indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger, cookies på din computer igen. De websteder, der ikke opfylder dine indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger, får ikke lov til at gemme cookies på din computer, og vil muligvis ikke fungere korrekt.
Dine indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger gælder kun for websteder i Internetzonen. Klik på Relaterede emner for at få yderligere oplysninger om zoner.
Du kan også angive brugerdefinerede indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger for et bestemt websted. Klik på Relaterede emner for at få yderligere oplysninger"

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-02-04 13:44

hej.

Under fanen beskyttelse af personlige oplysninger og derefter avanceret, er der ikke noget som hedder Tilsidesæt standardoplysninger.
?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 13:46

nej, tilsidesæt automatisk....

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-02-04 13:52

hmmmm..... jeg kan slet ikke finde noget der hedder noget med tilsidesæt
Det er altså mystisk. jeg har selv lige været inde og kigge under hjælp. Og kan se at der står det samme som du har skrevet til mig. men jeg mangler nogle af de punkter som der nævnes.
fx. tilsidesæt

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 13:55

Hvad står der inde under avanceret

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-02-04 13:58

puha.... der er jo en laaaang lang liste med alle mulige punkter.
Kan jeg kopiere den herind på en måde?
Den er næsten for lang at skrive herind.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 14:01

Så er du gået forkert*S*

i indstillinger fanebladet beskyttelse af personlige indstillinger - knappen avanceret midt i vinduet...

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-02-04 14:01

hov hov
der var jeg vist lidt dum.
Det er jo selvfølgelig den under beskyttelse af personlig oplysninger du mener

Der står den til at accaptere cookies fra oprindeligt websted og fra tredieparts cookies

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 14:06

Det er også fint og ude i fanebladet beskyttelse af personlig oplysninger skal den stå til mellem, så er du rimeligt sikret og alligevel mulighed for at komme rundt på nettet..

Kommentar
Fra : bjerris

Dato : 23-02-04 16:18

Der er faktisk MANGE hjemmesider, der stadigvæk kræver cookies sat til under mellem....derfor er det en god ide, at have sat IE til under mellem, men have en firewall der er sat til mellem, og så give firewallen besked på at de hjemmesider du har "brug for" er ok....

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-02-04 16:27

bjerris->Kender du nogle, der kræver det. Har du en url til en af dem???

men ellers godt med en firewall, der er sat på mellem

Kommentar
Fra : bjerris

Dato : 23-02-04 18:17

de fleste netbanker...http://www.instant-answer.com/ kører også med cookies og mange andre...

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-02-04 10:21

Du skal ikke lade den acceptere tredjeparts-cookies. Dem har du ikke brug for, men kan risikere en mængde møg på din computer.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-02-04 09:56

okay.
tak

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 28-03-04 16:05

Tak for svaret arlet.