/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Ang. formular
Fra : sabrina
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 15-04-02 20:05

hej.

Jeg har lavet en hjemmeside med en formular.
Problemet består i, at jeg har prøvet at udfylde den "for sjov", for at se om den virkede - når dataen så kom i min mailboks (Outlook Ekpress) kom den med en fejlmeddelelse med at jeg ikke kan læse *.*ATT filer!
HJÆLP???

Det har ikke noget med hvad mit websted understøtter eller ej! For siden er slet ikke oploadet endnu, så derfor burde det da virke.
Jeg har INGEN erfaringer med ASP og PHP (da nogle sikkert ellers ville anbefale dette). Det eneste jeg kan er HTML og CSS - de to ting kan jeg til gengæld rimelig godt.

JEg kunne meget godt tænke mig at modtage noget læseligt data *gg*
Derfor håber jeg på svar.

Med venlig hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 16-04-02 11:23

Tror du bliver nødt til at liste din formular, for at vi kan hjælpe dig.
Hilsen Ole

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 16-04-02 14:22

Hej Ole:
Her er den:
<form action="mailto:savanna_pony@hotmail.com" method="post" onsubmit="validering();return false;">
    <p>Navn:          <input type="text" name="navn" class="form"></p>
    <p>E-mail:       <input type="text" value="@" name="email" class="form">&nbsp;*</p>
    <p>Link:          <input type="text" value="http://"name="link" class="form">&nbsp;*</p>
    <p>Fakta om linket:<br>
    <input type="radio" name="fakta" value="nr1" class="radio">&nbsp;Privat<br>
       <input type="radio" name="fakta" value="nr2" class="radio">&nbsp;Forening<br>
       <input type="radio" name="fakta" value="nr3" class="radio">&nbsp;butik&nbsp;/&nbsp; online butik&nbsp;<input type="radio" name="fakta" value="nr4" class="radio"></p>
       <p><input type="radio" name="fakta" value="nr5" class="radio">&nbsp;Andet:&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="andet" class="form"></p>
    <p>Beskrivelse af linket:    <textarea name="beskrivelse" cols="20" rows="2" class="form"></textarea></p>
    <p>Tekst til linket:    <input type="text" name="tekst" class="form"></p>
    <p><input type="submit" value="send" class="form">&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="nulstil" class="form"></p>
    </form>

Håber det kan hjælpe nogen til at finde en løsning

Med venlig hilsen

Sabrina

Accepteret svar
Fra : McOle

Modtaget 200 point
Dato : 18-04-02 10:38

Prøv dette:
<FORM ACTION="mailto:savanna_pony@hotmail.com" METHOD=GET>
<INPUT NAME=subject TYPE=hidden VALUE="Dette er mailens subject">
Enter comments about this site:<BR>
<TEXTAREA NAME=body COLS=40>
</TEXTAREA>
<INPUT TYPE=submit VALUE="Send">
</FORM>

Det er kun "subject" og "body" der kan kommer med i mailen.

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 18-04-02 14:16

Hej Ole.

Jamen jeg vil jo gerne have brugeren bliver viderestillet til en ny side, eller at der i det mindste popper et vindue op med "tak for henvendelsen".

Hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 18-04-02 15:56

Jeg har ikke set din validering() routine, men der kan du åbne et nyt vindue og derefter skrive i det. Eksempelvis "Tak for henvendelsen".
Vil du have et kodeeksempel, eller er du ret skrap?

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 18-04-02 17:31

Hej Ole.

Vil meget gerne have et kodeeksempel, er kun skrap til html, javascript har jeg opgivet for længst.

Det er alt for indviklet, og der er ikke nogle gode steder på nettet, hvor man kan lære om det.
Her tænker jeg på steder så som html.dk, hvor jeg har lært meget htmlkodning.
Du kender tilfældigvis ikke en meget lignende side til javascript, med danske tutorials for begyndere? Så vil jeg da meget gerne have dem Eller bare nogle lignenden.

MEd venlig hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 19-04-02 09:46

Hej Sabrina!
Jeg kender ingen gode sider vedrørende JavaScript kodning.
Denne kode åbner et nyt windue, som du kan skrive i:
<HEAD>
<SCRIPT type="text/javascript" language="javascript">
function validering() {
newwindow=window.open('','newwin', 'toolbar=no,location=no,scrollbars=no,resize=no,width=300,height=300');
newwindow.focus();
newwindow.document.open();
newwindow.document.write('<body bgcolor="yellow">');
newwindow.document.write('<FONT SIZE="7">Tak for henvendelsen</FONT>');
newwindow.document.write('</body>');
newwindow.document.close();
return true;
}
</SCRIPT>
</HEAD>
...
<BODY>
...

Hilsen Ole

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 19-04-02 11:03

Hej Sabrina!
Jeg har i mellemtiden fundet dette link til at lære Javascript:
http://www.script.dk/jsskole/

Hilsen Olé

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 19-04-02 13:15

hej Ole.

Jeg vil se om jeg kan få det til at virke, og ellers vende tilbage. Har du ICQ/MSN messenger? Hvis du har ICQ er nummeret 134137054

Mange tak for linket.

Hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 19-04-02 13:19

Hej Ole

Linket du gav mig virker ikke.

Hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 19-04-02 14:25

Hej Ole.

Det er fint med kodningen, men når jeg trykker på send åbner den blot dette lille vindue, men sender ikke dataen

Hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 20-04-02 07:53

Hej Sabrina!
prøv at fjerne return false;" og kun skrive:
onsubmit="validering()">
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 20-04-02 08:02

Hej Sabrina!
Beklager at linket ikke virker. De har åbenbart ændret påsiden.
Du kan anvende denne: http://www.script.dk

Tak for point.

Hilsen Olé